• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403040100211
  • خبرنگار : 50673

حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان بین نمازگزاران در بندرعباس

حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان بین نمازگزاران در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان با حضور بین نمازگزاران مسجدجامع اهل سنت محله سورو بندرعباس به مشکلات ۲۱۸ نفر از مردم رسیدگی کردند.

همزمان با هفته قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان امروز (جمعه، یکم تیر ماه) با حضور در نماز جماعت مسجدجامع سورو بندرعباس، بین نمازگزاران این مسجد حاضر شدند و ضمن برپایی میز خدمت در دیدار چهره به چهره با مردم، به مطالبات و مشکلات ۲۱۸ نفر رسیدگی کردند.

میز خدمت مسئولان قضایی استان هرمزگان بیش از دو ساعت به طول انجامید و رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و مسئولان حاضر در این نشست، به پرسش‌های حقوقی و قضایی مردم نیز پاسخ دادند.

مهمترین درخواست‌های مردم در دیدار با رئیس کل دادگستری هرمزگان و مسئولان قضایی عبارت بود از رفع اطاله دادرسی، رسیدگی به موارد مرتبط با حقوق عامه، رسیدگی به مشکلات اجرای احکام و درخواست اعطای مرخصی، استفاده از تسهیلات ارفاقی و معرفی به کمیسیون عفو و تخفیف مجازات برای محکومان که پس از استماع اظهارات متقاضیان درباره موارد مطرح‌شده، دستورات مقتضی در چارچوب ضوابط قانونی صادر شد.

اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعان، حل مشکلات مردم در چارچوب قانون، اقناع مردم با گفت‌وگو و همچنین افزایش رضایتمندی و سرمایه اجتماعی دستگاه قضایی، مهمترین اهداف مسئولان دادگستری استان هرمزگان از برگزاری مستمر ملاقات‌های مردمی در مراجع قضایی و مساجد و اماکن عمومی است.

حضور در مساجد و دیدار بدون واسطه با مردم، به اشکال مختلف و تداوم ملاقات‌های مردمی یکی از برنامه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای است و او علاوه بر اینکه شخصاً به گنجاندن دیدارهای مردمی در برنامه‌های کاری‌اش مقید است، مقامات و مسئولان دستگاه قضا در استان‌های مختلف را نیز مکلف کرده است که نسبت به برگزاری ملاقات‌های مستمر مردمی اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha