• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 1403040100084
  • خبرنگار : 71049

رییس سازمان انرژی اتمی تشریح کرد:

نقش موثر رادیوداروها در تشخیص و درمان انواع سرطان‌ها

نقش موثر رادیوداروها در تشخیص و درمان انواع سرطان‌ها

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در حوزه آب سنگین انقلابی عظیم به‌وجود آمده و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این حوزه، کیت تشخیصی نوزادان است که با یک آزمایش ساده ۵۶ نوع بیماری متابولیک شناسایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: در حوزه آب سنگین انقلابی عظیم به‌وجود آمده و تولید کیت تشخیصی نوزادان یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سازمان انرژی اتمی است؛ با استفاده از این کیت و با یک آزمایش ساده ۵۶ نوع بیماری متابولیک شناسایی می‌شود.

وی تصریح کرد: رادیوداروها در ۱۲ سال گذشته توانسته در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله انواع سرطان‌ها موثر باشد.

اسلامی عنوان کرد: یکی از اقدامات شاخصی که در این سال‌ها انجام شده؛ پلاسماتراپی بوده است، امسال و در پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران از این آمادگی برخورداریم تا ۵۰ کیلو پلاسما تولید کنیم زیرا با توسعه این طرح از درد و رنج بیماران دارای زخم‌های مزمن کاسته می‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما بحث درمان بانوان مبتلا به سرطان سینه است، خاطرنشان کرد: در این حوزه می‌خواهیم که بر روی موضوع سرم‌تراپی به‌طور ویژه کار کنیم و به حتم برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های آن نیازمند استفاده از ظرفیت علمی و تجارب اساتید پیشکسوت و باتجربه هستیم.

اسلامی گفت: در حوزه آب سنگین انقلابی عظیم به‌وجود آمده و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این حوزه، کیت تشخیصی نوزادان است که با یک آزمایش ساده ۵۶ نوع بیماری متابولیک شناسایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال اقدام شاخص دولت مردمی سیزدهم در این گروه سنی بود، خاطرنشان کرد: همچنین درخواست داریم تا مشابه این پوشش‌های حمایتی برای کیت‌های تشخیصی برای همین گروه سنی لحاظ شود.

اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ای که در محضر مقام معظم رهبری بودیم یک پزشک متخصص زنان و زایمان به مشکلات این حوزه تخصصی اشاره کرد و در همانجا وظیفه خود دانستیم که آن مشکل را برطرف کنیم تا خدمتی موثر به بیماران مرتبط با این حوزه تخصصی ارایه شود، همچنین مشابه این برنامه‌های حمایتی را برای سایر تخصص‌های پزشکی هم داریم.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این اجلاس با اشاره به نقش رادیوداروها در صنعت پزشکی هسته‌ای گفت: نقش موثر رادیوداروها در صنعت پزشکی هسته‌ای و درمان بیماری‌های مختلفی همچون انواع سرطان‌ها به‌خوبی دیده شده است.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیارخوبی در حوزه رادیوداروها انجام شد و در کنار آن باید به امنیت غذایی و رشد صنعت هسته‌ای هم اشاره کرد.

عین‌اللهی افزود: نقش موثر رادیوداروها در صنعت پزشکی هسته‌ای و درمان بیماری‌های مختلفی همچون انواع سرطان‌ها به‌خوبی دیده شده و بسیاری از بیماران سرطانی توانسته‌اند که بر این بیماری غلبه کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ دستاوردهای بسیارخوبی در حوزه سلامت و در موضوعات مختلفی همچون بیماری سرطان انجام شد و در تمامی اقدامات صورت گرفته حمایت‌های شهید آیت الله رئیسی را به نحو احسن داشتیم.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: در طی ۳ سال اخیر کارهای شاخص فراوانی در حوزه سلامت انجام شد که در طول عمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha