• پنجشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403033121469
  • خبرنگار : 50037

معاون وزیر دفاع:

دولت چهاردهم توجه ویژه‌ای به اقتصاد ملی و معیشتی داشته باشد

دولت چهاردهم توجه ویژه‌ای به اقتصاد ملی و معیشتی داشته باشد

ایسنا/همدان معاون وزیر دفاع گفت: با توجه به تحول ساختاری جمعیت و ترکیب بین نسلی انتظار است دولت جدید مانند دولت شهید رئیسی تا حد امکان یک دولت ترکیبی از افراد باتجربه و نیز افراد جوان و جهادی و انقلابی باشد.

سردار رضا طلایی نیک پنجشنبه ۳۱خرداد در همایش بزرگ انتخاب اصلح، اظهار کرد: انتخابات بدون مردم معنی ندارد انتخابات مترادف با نقش آفرینی مردم و حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی است.

وی با بیان اینکه همه ارکان نظام مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم با همه پرسی انتخاب می‌شوند، گفت: استمرار حاکمیت دینی نیاز به پذیرش عمومی دارد و این پذیرش با مشارکت حداکثری مردم  در انتخابات عینی و عملی  تحقق پیدا می‌کند.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه در انتخابات ایران اسلامی تنها جمهوریت را تامین نمی‌کنیم بلکه اسلامیت نیز در  انتخابات پشتیبانی و تقویت  می‌شود، خاطرنشان کرد: در جمهوریت مشارکت مردم در انتخابات یک اصل بوده و حق مسلم مردم است و باید از این حق خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب اقتدار  ملت ایران اسلامی در دنیاست، گفت: امروز ما در گذار بین نسلی قرار گرفتیم و نسل ما نسلی با ساختار و  ترکیب از نسل جوان، نسل قبل از انقلاب، نسل جبهه و جنگ قرار دارد که قرار است انتخابات را رقم بزنند و به طور قطع مشارکت حداکثری آنان اهمیت انتخابات را دو چندان می‌کند.

معاون وزیر دفاع در ادامه با تاکید بر حضور حداکثری مردم برای شرکت در این رویداد سیاسی با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح، تصریح کرد: دولت بعد با تسلط بر اوضاع اقتصادی و حوزه های معیشتی و مطالبات مردم باید به اقتصاد ملی و معیشتی به عنوان  اولین مسئولیت خود توجه ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: نخستین ویژگی که از رئیس جمهور دولت بعد انتظار داریم این است که باید تیم قدرتمند مدیریتی داشته باشد تا بتواند از پس اجرای قوانین اقتصادی و سیاست‌های اقتصادی و الگوهای اقتصادی که در سیاست کلی نظام طراحی شده برآید.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه رئیس جمهور باید شیوه اجرایی شفاف و قابل قبول داشته باشد تا کارهای وی به نتیجه برسد، افزود: در برخی از جاها دولت دارای اختیاراتی است که تکالیف قانونی و برنامه‌ها را اولویت بندی کرده و حتی پیشنهاد اصلاح و بودجه برنامه و قوانین اقتصادی را به مجلس بدهد در چنین مواردی انتظار است که رئیس جمهور در این برنامه‌ها اولویت‌بندی داشته باشد.

وی همچنین بحث توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی را یکی از دیگر انتظارت جامعه از رئیس جمهور دولت آینده دانست و ادامه داد: در بعضی مسائل اجتماعی و فرهنگی دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی در تعالی اجتماعی و ملی هستیم اما در کنار آن  آسیب‌هایی نیز  وجود دارد و نظام آموزشی و فرهنگی چون اقتصاد تلفیقی  از تهدیدها و فرصت است که در این رابطه دولت باید توانایی مدیریت حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از مدرسه، دانشگاه، حوزه رسانه و سایر حوزه‌ها را داشته باشد.

طلایی نیک یادآور شد: جامعیت شخصیت رئیس جمهور و تیم قوی وی باید از پس حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به اقتضا چهار سال آینده برآید.

وی با بیان اینکه امروز کشور ایران اسلامی در اوج تحولات منطقه‌ای و جهانی و در گذار از پیچ تاریخی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی امروز دست برتر در منطقه پیدا کرده و بازیگر بین‌المللی مهم منطقه به شمار می‌رود نقش ویژه‌ای که مکتب سردار سلیمانی و شهدای خدمت  در ۳۳ ماه گذشته و جبهه مقاومت توانستند برای ایران اسلامی در دنیا  ایجاد کنند که رئیس جمهور جدید باید تداوم بخش این مسیر باشد .

طلایی نیک با تاکید بر اینکه انتظار است دولت جدید باید فعال و فرصت شناس باشد، گفت: فرصت شناسی در تحولات منطقه‌ای از مزیت‌هایی است که پیشرفت کشور با سرعت می‌بخشد.

وی با اشاره به ضرورت شناخت استعدادها و قابلیت‌های کشور توسط رئیس جمهور آینده و تیم دولت وی، تصریح کرد: برای رئیس جمهور شدن تنها سخنوری و گفتار و حرف زدن خوب ملاک نیست بلکه باید رئیس‌جمهور خوب به مفهوم واقعی دارای مدیریت باشد آن هم مدیریتی که از سطح بلوغ مدیریتی اوج گرفته و  در سطح عالی مدیریت کشور قدرت تشخیص و تصمیم گیری بر مبنای نظام تصمیم سازی و کارشناسی را داشته باشد.

وی مدیر و مدبر، حسن سابقه، تقوا و امانتداری، مومن و معتقد بودن به مبانی نظام، آرمانگرا، ارزش مدار و ولایت پذیری را از ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح دانست و افزود:شهید رئیسی الگوی یک رئیس جمهور مردمی مخلص و متقی و جهادی و مدیر و مدبر بود و به  منطق و نظام کارشناسی و نظام مشورتی بسیار اتکا داشت و در ۳۳ ماه گذشته کارنامه موفق و با برکتی را از خود به یادگار گذاشت که این کارنامه رئیس جمهور شهید الگوی کامل و عینی و تجسمی  برای رئیس جمهور آینده و دولت وی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مواضع رئیس جمهور نباید در برابر منافع جناحی و جریانات سیاسی و فردی تغییر کند، یادآور شد: این ویژگی‌ها در رئیس جمهور موجب آن خواهد بود که منافع ملی و ارزش‌ها و امنیت ملی همواره غیر قابل آسیب پذیر  باشد.

وزیر دفاع یکی از ویژگی‌های مهم دولت رئیسی را دولت ترکیبی دانست و خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی هم از نیروهای با تجربه و هم از نیروهای جوان و انقلابی استفاده شده بود، با توجه به اینکه در یک تحول ساختاری قرار گرفته باید دولت جدید نیز مانند دولت شهید رئیسی تا حد امکان یک دولت ترکیبی باشد و هم از نیروهای باتجربه و هم از نیروهای جوان انقلابی و جهادی بهره ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha