• پنجشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403033121186
  • خبرنگار : 50188

اتاق بازرگانی و مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان تفاهمنامه همکاری امضاء کردند 

اتاق بازرگانی و مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان تفاهمنامه همکاری امضاء کردند 

ایسنا/کرمان تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی با مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری رفسنجان به منظور بررسی طرح‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند، امضاء شد.

مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری ظهر امروز ۳۱ خردادماه در جلسه‌ای با حضور رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: در اتفاقات زیست‌بوم فناوری و نوآوری انسجام و هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌ها می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

ابوالهادی افزود: در این مرکز از کودکان هفت ساله تا اساتید دانشگاه ایده داریم. این ایده‌ها پله‌پله بالا می‌آیند اما یک نقطه چالشی وجود دارد و این نقطه ایده‌هایی که در پایان باید به تجاری‌سازی برسند، متوقف می‌شوند.

وی علم و تجربه افرادی که فعال اقتصادی هستند را در روند نتیجه‌دادن ایده‌ها موثر دانست و گفت: در این راستا ارتباطاتی با اتاق بازرگانی رفسنجان گرفتیم تا الگویی ایجاد کنیم و با هم‌افزایی این خلا پر شود.

مدیر مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان با اشاره به رویداد پایین‌دستی مس، گفت: صنایع خلاق را با نگاه صادراتی دنبال می‌کنیم که مبتنی بر میراث فرهنگی بوده و یک پتانسیل قویست که می‌توان به آن پرداخت.

ابوالهادی بیان کرد: به صنایع پایین‌دستی با این دیدگاه نگاه کردیم که ارزش افزوده از آن ایجاد شود و امیدواریم سیاستی که دنبال می‌کنیم، با کمک نهادها به نتیجه برسد.

وی به تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی اشاره و عنوان کرد: اتاق با استفاده از تجاربی که دارند امکان سرمایه‌گذاری سه طرح از خروجی رویداد پایین‌دستی مس که ریسک خطر کمتری دارند را بررسی می‌کند.

ابوالهادی در ادامه از اعلام همکاری بنیاد مستضعفان با این مرکز در حوزه سرمایه‌گذاری یاد کرد و گفت: برخی قوانین مانع سرمایه‌گذاری هستند که امیدواریم برطرف شوند.

رئیس اتاق بازرگانی رفسنجان نیز در این نشست گفت: در مرکز شتاب‌دهی کار خوبی انجام می‌شود و استعدادها را شناسایی و رشد می‌دهد.

مجید حجت بیان کرد: در صنایع پایین‌دستی مس، شرکت مس تضمین کند خریدار محصولات باشد تا بعد از تولید چالش ایجاد نشود و نهایت حمایت را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha