• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403033020863
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

شبکه کتابخانه‌ای در ایران پیشرو است

شبکه کتابخانه‌ای در ایران پیشرو است

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: معتقدیم راه حل مسئله کتابخوانی در کشور اتصال مدارس به کتابخانه‌های عمومی است.

مهدی رمضانی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه شبکه کتابخانه‌ای در ایران پیشرو است، افزود: در منطقه غرب آسیا رتبه اول، در آسیا جزء ۵ کشور اول و در دنیا جزء ۲۰ کشور نخست در این زمینه هستیم.

رمضانی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌ها جز معدود دستگاه‌هایی است که به تعریف خدمات جدید پرداخته است، افزود: خدمات جدید در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه شده است و ارائه خدمات و دسترسی عموم، مدنظر کتابخانه‌ها است که باید بر این اساس تلاش کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت در سیستان و بلوچستان و عدم دسترسی آسان مردم به کتاب، طرح دسترسی کتاب از طریق کتابخانه سیار در این استان پیگیری می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: یکی از اقدامات دولت مردمی و رئیس جمهور شهید در سفرهای استانی پیگیری مشکلات فرهنگی بود و ما موظفیم راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

وی افزود: در دیدار با مسوولان و کتابداران سیستان و بلوچستان از وضعیت شبکه کتابخانه‌ای این استان مطلع شدیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: آنچه که شایسته سیستان و بلوچستان است، تاکنون محقق و اتفاق نیفتاده بنابراین ما باید تلاش بیشتری برای تامین فضا و سرانه فرهنگی، دسترسی مردم به کتاب، کتابخانه و ترویج کتابخوانی انجام دهیم.

وی بیان کرد: طرح کتابخانه استاندارد در زاهدان وجود دارد و نظر ما بر این بود که این طرح به کتابخانه مرکزی سیستان و بلوچستان تبدیل شود که بودجه این طرح را در دولت پیگیری و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

رمضانی خاطرنشان کرد: با نظر رئیس جمهور شهید مقرر شد ۲۰۰ دستگاه سیار در اختیار شبکه کتابخانه‌های عمومی کشور با اولویت سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باز طراحی فضاهای موجود کتابخانه‌ای در سیستان و بلوچستان را پیگیری و امیدواریم در اولین فرصت اقدامات اجرایی و عملیاتی انجام شود تا شاهد یک کتابخانه با طراحی جدید در زاهدان باشیم.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: معتقدیم که توسعه شبکه کتابخانه‌ای نیاز به یک همت فراگیر درون استانی دارد و در کل کشور این فضا شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اولویت بندی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد از این حیث عقب افتاده‌ایم و تلاش می‌کنیم با انگیزه‌ای که وجود دارد این عقب ماندگی جبران شود.

وی افزود: سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید با عدد و رقم مشخص است و برای هر نهاد از جمله صدا و سیما، شهرداری و توسعه تکالیف مشخصی را داشته که به صورت کاملاً عملیاتی و کاربردی است. همچنین در بخش توسعه خواندن با اختلالات خواندن روبه رو هستیم اما خب مشخص است که ما سنجش خواندن نداریم، این مورد نیز در این سند پیش بینی شده است.

دبیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در این دولت اهتمام به تکمیل و تجهیز کتابخانه‌ها و افزایش کتابخانه سیار وجود دارد. این سند جای مطالبه ‌ری زیادی دارد چرا که تکلیف دستگاه‌ها مشخص است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha