• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403033020797
  • خبرنگار : 50474

وزیر صمت:

برقی‌سازی خودروها یک تحول عظیم در جهان است 

برقی‌سازی خودروها یک تحول عظیم در جهان است 

ایسنا/کرمان وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز ۳۰ خردادماه در سفر به شهرستان بم، از خودروسازی‌ها و قطعه‌سازی‌های منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم بازدید کرد.

عباس علی آبادی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید گفت: ما امروز در ادامه نهضتی که آیت الله رئیسی احیا کرد، برای بازدید تعدادی از واحدهای تولیدی و افتتاح بعضی از طرح‌ها به شهرستان بم آمدیم.

وی با اشاره به وضعیت خوب خودروسازان منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افزود: این خودرو سازان به دنبال تقویت مهندسان واحدهای خود هستند تا بتوانند قطعات اصلی خودرو خود را تواید کنند و در برخی واحدها توسعه بسیار خوبی را شاهد هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آنچه که امروز خودروسازها باید به آن توجه داشته باشند، تحولات دنیاست که این تحولات به سرعت در حال شکل‌گیری است و تا رسیدن به نقطه عطف هنوز ما فاصله داریم و بایستی در این بخش شاهد کم کردن فاصله باشیم.

وی به خودروهای برقی و بنزینی  اشاره کرد و افزود: برقی‌سازی یک تحول جهانی است که نمی‌توان از آن گذشت و کار بسیار خوبی است که نه محیط زیست ماتحمل بیشتر برای گازهای گلخانه‌ای دارد و نه اساساً برای اقتصاد، امکان استفاده سوخت‌های گران را داریم. بنا بر این باید به سمت خودروهای سبز با انرژی خورشیدی تجدیدپذیر باید حرکت کرد.

وزیر صمت ادامه داد: روند خوبی در کشور ما شکل گرفته و اولین تاکسی برقی که در تهران که در حال حرکت است از همین کارخانه استفاده می‌کند.

علی آبادی گفت: امیدواریم دومین خودرویی که طرحی آن تمام شده، با همکاری دیگر شرکت ایرانی به زودی ارائه شود و استان کرمان جزء پیشگام برقی‌سازی در کشور باشد.

وی درباره دپوی ۶۰ هزار خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید ابیان کرد: این مسئله به وزارت صمت و خودرو ساز مربوط می‌شود که در نشستی که خواهیم داشت، به توافق خواهیم رسید و مسئله حل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha