• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403033020793
  • خبرنگار : 50604

شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در گلستان فعال شد

شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در گلستان فعال شد

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از فعال شدن شعب رسیدگی به جرایم انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان خبر داد و گفت: طرفداران نامزدها به وحدت استان خدشه وارد نکنند.

حیدر آسیابی عصر امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اظهار کرد: رؤسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و هواداران آنها طبق قانون عمل کنند و از ایجاد تفرقه قومی و مذهبی و هر اقدامی که امنیت روانی و سلامت انتخابات را خدشه‌دار کند، بپرهیزند.

وی با تاکید بر این که هیچ کس حق ندارد از خط قرمزها عبور کند، افزود: مواردی مانند القای تقلب در انتخابات و دامن زدن به شایعات، تخریب نامزدها و اقداماتی که طبق قانون ممنوع است، همه در قانون جرم‌انگاری شده است و در برخورد با متخلفان تعلل نمی‌کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان از فعال شدن شعب رسیدگی به جرایم انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان نیز خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه هم در استان انجام شده و تذکرهای لازم درباره رعایت قوانین انتخاباتی به مسئولان ستادهای تبلیغاتی نامزدها داده شده است.

وی افزود: تلاش همه دستگاه‌ها فراهم کردن بستر امن و سلامت رای برگزاری پرشور انتخابات است.

دادستان مرکز استان نیز در این جلسه با تاکید بر این که خدشه دار کردن وحدت ملی خط قرمز ماست، گفت: حتما این موضوع را رصد می‌کنیم و با هر کسی که برای خدشه‌دار کردن وحدت ملی گام بردارد برخورد می‌کنیم.

محمود اسپانلو افزود: مطالب غیرمستند و اثبات نشده که سبب التهاب آفرینی در جامعه می‌شود و فضای روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد باید کامل تحت رصد باشد و کسانی که چنین مطالبی را منتشر و یا بیان می‌کنند باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد:‌ طبق قانون مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات، حق تبلیغ به نفع یا ضرر نامزدها را ندارند .

دادستان مرکز استان تاکید کرد: این ممنوعیت شامل تمام افرادی است که در امر انتخابات دخیل هستند و مسئولان برگزاری و نظارت باید بیش از همه عامل به قانون باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha