• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403033020792
  • خبرنگار : 50618

نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضور حداکثری را ترویج و تبلیغ کنیم

حضور حداکثری را ترویج و تبلیغ کنیم

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تقویت ضعف معرفت و باور دینی یکی از مسئله‌های فرهنگی و اعتقادی ماست و یکی از وظایف روحانیت تقویت معرفت و باورهای دینی است، گفت: اکنون که در آستانه انتخابات قرار داریم اصل حضور حداکثری که وظیفه ماست را ترویج و تبلیغ کنیم.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد در اولین گردهمایی مدیران روحانی استان، با بیان اینکه برای تحول فرهنگی طرحی با برش استانی آماده و پنج کلان مسئله استان ذکر شود، اظهار کرد: ضعف معرفت و باور دینی یکی از مسئله‌های فرهنگی و اعتقادی ماست که اگر باورها و اطلاعات دینی قوی باشد در مقابل بسیاری از آسیب‌های دینی حفظ می‌شویم.

وی یکی از وظایف روحانیت را تقویت باورها و اطلاعات دینی دانست و گفت: همچنین تبلیغات سوء دشمنان، تبلیغات غلط و ناکارآمدی‌های دستگاه‌ها و فسادهایی که وجود دارد موجب ایجاد یک ذهنیت منفی می‌شود و ما باید این ذهنیت را اصلاح کنیم.

آیت‌الله محمدی لائینی افزود: باید مردم را با خدمات و پیشرفت‌های نظام و کشور آشنا کنیم تا آن نگاه منفی عوض و تبدیل به حسن نظر، امید و نشاط شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: ما دوست داریم هر جایی که روحانیت در راس آن تشکیلات قرار یا به‌عنوان نمایندگی حضور دارد در هر دو بخش کارشان بی‌عیب‌ترین و کم‌نقص‌ترین باشد و از نظر سلامت، نظم کاری و اداری و رعایت مقررات نمونه باشند.

وی با تاکید بر اینکه بنده هیچ اظهارنظری نسبت به هیچ نامزدی ندارم و به صورت کلی همه را به حضور در انتخابات تشویق می‌کنم، گفت: این روزها طی نشست در قرارگاه فرهنگی با حضور ائمه جماعات استان بر تشویق به مشارکت حداکثری و رفاقت جریان انقلابی تاکید کردم.

حضور حداکثری را ترویج و تبلیغ کنیم

آیت‌الله محمدی آینده جمعیتی ایران را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: کسانی طرح تنظیم خانواده یا کنترل موالید را چشم و گوش بسته پیاده کرده و ایران را به لبه پرتگاه کشاندند، با این روند فراوانی طلاق‌ها، افزایش سن ازدواج و تک فرزندی و غیره آینده خوبی نداریم، همه ما باید این مسئله را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: اگر جلوی افزایش سقط جنین و آمار بالای سزارین نسبت به معدل جهانی، افزایش تصادفات خیابانی و تلفات جانی، ناباروری سه میلیون زوج و غیره را بگیریم افزایش جمعیت چشمگیری خواهیم داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در بحث ناباروری درمان رایگان ضرورت دارد، مشوق‌ها برای ازدواج و فرزندآوری باید از روی کاغذ به عمل برسد، طلاق آفت جوانی جمعیت و زاد و ولد است، کار زیاد داریم و باید تلاش کنیم.

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: بیرون کردن هیئات مذهبی از مساجد کار اشتباهی بود، باید ناسازگاری‌ها را تبدیل به وفاق کرد تا از برگزاری مراسم در چادرها و خیابان فاصله بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha