• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403033020760
  • منبع : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در سپاه: بصیرت شهید رئیسی او را سرباز ولایت کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه: بصیرت شهید رئیسی او را سرباز ولایت کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه در همایش روز ملی بسیج اساتید با اشاره به دستاوردها و نتایج ۳۳ ماه ریاست جمهوری آیت‌الله شهید رئیسی گفت: بصیرت شهید رئیسی او را سرباز ولایت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش روز ملی بسیج اساتید که در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهارکرد: روز عید غدیر، روز نهادینه شدن حکمرانی با الگوی اسلامی است.


وی ادامه داد: چهار «یوم‌الله» در اسلام داریم که اساس همه ایام‌الله‌های دیگر است و معادلی ندارند و هرکدام دارای نقشی و کارکرد خاصی در حکمرانی هستند.

وی افزود: اولین روز «یوم البعثت» است و این روز تاریخ تولد اسلام است. کارکرد این روز در حکمرانی، بنیانگذاری حکمرانی الهی به جای دیگر حکمرانی‌ها است. اساس دعوت همه انبیاء (ع) بعثت به معنای یک رستاخیز و انقلاب در همه ابعاد جامعه به ویژه حکمرانی است. بعثت یعنی همه حکمرانی‌ها را کنار بزنیم و فقط به حکمرانی خدا درآییم.

نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: روز دوم «یوم الغدیر» است، اگر بعثت تاریخ تولد است، بنابر نص قرآن کریم، روز غدیر روز کمالِ دین و روزی است که دین هم کامل شد و هم به امضای خداوند متعال رسید.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه نقش و کارکرد روز غدیر در حکمرانی نهادینه کردن و همیشگی کردن حکمرانی الهی در فرهنگ اسلامی است، گفت: اگر حکمرانی در بعثت انشاء شد، در غدیر نهادینه و همیشگی شد. همان چیزی که قرآن پیش‌تر گفته بود که نبوت خاتمیت دارد، اما ولایت خاتمیت ندارد، در غدیر به ما آموخته شد. نبوت پیک و پیام خداست. وقتی که آخرین پیام را آورد، آنگاه می‌شود خاتم‌الانبیاء (ع)، اما ولایت قائم‌مقامی خداوند و راهبری باری‌تعالی است؛ به نحوی که ولایت تجلی توحید ربوبی است و هرگز به پایان نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه ولایت، حکمرانی است و حکمرانی در همه دوران‌های جامعه اسلامی لازم است، خاطرنشان کرد: غدیر به عنوان روزی که هم دین در آن کامل و هم ولایت و حکمرانی نهادینه شد در قرآن به عنوان سنگ تمام نعمت‌های خداوند معرفی شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: روز سوم یوالله، «روز عاشورا» است که روز احیاء و نجات دین از مرگ است. عاشورا روز مبارزه و جهاد با حکمرانی‌های غیر الهی و تلاش برای استقرار حکمرانی الهی است. امام حسین (ع) بر سر نماز و روزه با دشمنان خود جهاد نکرد، بلکه جهاد ایشان با دشمنان اسلام بر سر حکمرانی و حقیقت دین بود که حاکمیت و ولایت خداوند محقق شود.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه عاشورا روز جهاد و مبارزه برای استقرار حکمرانی الهی است، افزود: عاشورا و مبارزه و تلاش برای استقرار حکمرانی الهی و مقابله با حکمرانی‌های غیر الهی ادامه دارد تا روز چهارم که «یوم‌الظهور» فرا برسد.

وی اظهارکرد: سه روز قبلی مربوط به گذشته و روز چهارم مربوط به آینده است و مطابق با آیات و روایات در دوران ظهور این‌گونه است که حکمرانی الهی در قالب ولایت تامه و کاملِ آخرین حجت خداوند سراسر جهان را فرا می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: این حکمرانی بر سایر حکمرانی‌ها غلبه پیدا می‌کند و حقیقت دین محقق می‌شود. در حالی که ما اکنون در دوران روز سوم قرار داریم و دوران فعلی دوران مبارزه با همه انواع حکمرانی‌های غیر الهی و مجاهدت برای ایجاد حکمرانی الهی است.

 حاجی‌صادقی ضمن مقایسه نسبت انقلاب اسلامی با چهار روز مورد اشاره، عنوان کرد: انقلاب اسلامی با فرهنگ و ماهیت عاشورایی و الهام گرفتن از فرهنگ و ماهیت حسینی و عاشورایی، بعثت را احیاء کرد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی تولد دوباره اسلام ناب بود و با هویت و ماهیت عاشورایی، ولایت و غدیر را حاکم کرد، افزود: برای اولین بار است که نظام ولایی برای ۴۵ سال استقرار پیدا کرده است؛ در حالی که در طول تاریخ هرگز نمی‌یابید زمانی را که نظام ولایی و نوع حکمرانی الهی ۴۵ ساله شود. این کار با وجود همه موانع و دشمنی‌ها انجام گرفته و این نظام ولایی توانسته است با قدرت و اقتدار ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه بسیج سنگرنشین اسلام ناب و الهام گرفته از فرهنگ عاشورا است، گفت: امروز رسالت همه بسیجیان به‌خصوص فرهیختگان این قشر، شناسایی این حکمرانی، شناساندن آن و کمک به تحقق این حکمرانی در جامعه است.

حاجی صادقی با بیان اینکه باید کمک کنیم تا این حکمرانی در طوفان حوادث آسیب نبیند، تأکید کرد: اساتید بسیجی باید کمک کنند در رفت و آمدهای افراد و در طوفان حوادث این حکمرانی فراموش نشود؛ همچنین باید یک دوره حکمرانی دینی مبتنی بر مبانی قرآنی برای همه اساتید در نظر گرفته شود.

وی اظهارکرد: ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته است، اما نتوانستیم طی این سال‌ها در مسیر حکمرانی الهی مردمی و این الگوی بی‌بدیل حرکت کنیم. در مجاهدت برای تحقق این حکمرانی کم گذاشتیم؛ لذا باید بسیجیان در راستای این الگوی بزرگ مجاهدت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه وجه مشترک شهیدان چمران، سلیمانی و رئیسی، و همه شهدای فرهیخته را مجاهدت و تلاش برای پیاده و نهادینه کردن حکمرانی دینی در کشور برشمرد و افزود: در مدیریت جامعه دینی و حکمرانی اسلامی الزامات و دستورالعمل‌های خاصی وجود دارد. در نظام حکمرانی دینی فقط قانون خدا پیاده می‌شود و مرکز جهت‌دهنده و سیاستگذار اصلی آن، ولایت است.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه مکتب سایر افراد و مسئولان در این مدل حکمرانی در مقابل ولایت، سربازی است، اضافه کرد:  آقای رئیسی با حضور در رأس قوه مجریه مکتب سربازی در مدیریت کشور را ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در «نظام ولایی» فرمانده، فرماندار و جهت‌دهنده، «ولایت» است و نیرو نقش سربازی دارد. بصیرت شهید رئیسی او را سرباز ولایت کرد و ما نباید اجازه دهیم که این یادگار شهید رئیسی فراموش و یا کم‌رنگ شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به عملکرد شهید رئیسی طی 33 ماه ریاست جمهوری گفت: دستاوردها ، پیامدها و نتایج تلاش های رئیس جمهور شهید تا هنگام شهادت که برغم همه موانع حاصل شده است اگر برای آینده کشور مورد تاسی قرار گیرد می تواند راهگشا قرار گیرد.

حاجی‌صادقی بیان کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در بحث‌های انتخاباتی خود به درستی می‌گویند که یکی از بزرگترین مشکلات کشور که عامل ایجاد معضلات اقتصادی است ناشی از مسئله تحریم است لذا بایستی براساس تجارب سال های اخیر برای مقابله و خنثی سازی توطئه تحریم و تهاجم گسترده اقتصادی دشمن هوشمندانه و خردمندانه عمل کرد.

وی با بیان اینکه عملکرد دشمن در مواجهه با مطالبه ملت ایران برای رفع تحریم ها عبرت آموز است و در این خصوص بایستی هوشیارانه و با درایت و بابصیرت عمل کنیم  و از آموزه های قرآن کریم درس بگیریم ، افزود: قرآن کریم در این‌باره می‌فرماید که بازی نخورید؛ چون آن‌ها تحریم را برنمی‌دارند و دشمنی با شما را کنار نمی‌گذارند، مگر به قیمت بردگی شما و اینکه اراده و حکمرانی آن‌ها را بپذیرید.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دشمنان با شما می‌جنگند تا حکمرانی دینی را از شما بگیرند، گفت: البته نه اینکه نماز و روزه را از شما بگیرند، بلکه به دنبال این هستند تا نعمت ولایت را از شما بگیرند.

حاجی‌صادقی تصریح کرد: دنیای امروز اینگونه نیست که از طریق منطق با شما استدلال کند. نمونه آن، صحنه غزه است که دشمن بدون توجه به استدلال و دلایل منطقی در حال نبرد با مظلومین غزه است. آیا قطعنامه‌هایی که استکبار امروز آن‌ها را وتو می‌کند، آن را بر اساس منطق انجام می‌دهد؟

وی با بیان اینکه باید در برابر گرگ با قدرت عمل کرد و اگر به دنبال مذاکره هستید از موضع قدرت وارد شوید، یادآور شد: هنگامی که در سازمان ملل قرآن کریم و تصویر حاج قاسم سلیمانی را به عنوان نماد مقاومت در دست می‌گیرید، آنگاه قدرت مذاکره شما نیز افزایش می‌یابد که در دوران آقای رئیسی نیز شاهد موفقیت‌هایی بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پایان بر باورمندی رئیس جمهور به حکمرانی دینی و حرکت در راستای تجلی و عینیت آن تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha