• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403033020757
  • خبرنگار : 50037

۹۵درصد حیوان گزیدگی‌های اسدآباد از طریق سگ‌ها بوده است

۹۵درصد حیوان گزیدگی‌های اسدآباد از طریق سگ‌ها بوده است

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از ۹۵۰ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۹۵ درصد این تعداد از موارد حیوان گزیدگی‌ها از طریق سگ و سگ‌سانان بوده است.

الهه عزتی چهارشنبه، ۳۰ خرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ماه جاری نیز بر اساس آمار تعداد ۷۰ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان داشته‌ایم که بیشتر آن نیز سگ گزیدگی بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این موارد از حیوان گزیدگی های رخ داده موردی از بیماری هاری نداشته‌ایم، تصریح کرد: برای حل این مشکل با دادستان شهرستان و شهرداری و دهیاران جلساتی برگزار شده تا از طریق راهکارهای مناسب نسبت به جمع‌آوری  سگ‌های ولگرد توسط دستگاه‌های دخیل  در این رابطه اقدام شود.
 

عزتی ادامه داد: در حال حاضر مرکز بیماری‌های هاری شهرستان اسدآباد در بیمارستان شهر مستقر بوده و واکسیناسیون لازم را در هر ساعت از شبانه روز برای افراد دچار حیوان گزیدگی انجام می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد روند رو به رشد و توسعه خوبی در دولت سیزدهم به خود گرفته است، گفت: با چنین روند پیش گرفته شده از رشد و پیشرفت  به طور قطع در آینده نه چندان دور به سمت دانشگاه شدن خواهیم رفت.

عزتی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۴۲ پروژه عمرانی و درمانی در شهرستان اسدآباد شروع شد، افزود: پروژه توسعه اتاق عمل بیمارستان قائم (عج) از سه باب به پنج باب در حال اجرا بوده که در تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح دانشکده پرستاری اسدآباد نیمه دوم مرداد ماه سال جاری 

وی در ادامه از افتتاح و بهره برداری پروژه دانشکده پرستاری این شهرستان تا پایان تیر ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه ساختمان دانشکده پرستاری این شهرستان دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که تا پایان تیرماه و نهایت تا نیمه دوم مردادماه سال‌جاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و در سالتحصیلی جدید دانشجویان در این دانشکده مشغول به تحصیل خواهند شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد  با بیان اینکه تکمیل و به سرانجام رسیدن پروژه دانشکده پرستاری شهرستان یکی از اولویت‌های مهم کاری دانشکده علوم پزشکی این شهرستان است، خاطرنشان کرد: افتتاح این پروژه از نقش موثری در مرتفع شدن مشکل کمبود فضای فیزیکی دانشکده برخوردار بوده و کمک بسیار بزرگی به حل مشکل فضای فیزیکی دانشجویان دانشکده خواهد بود.
عزتی همچنین با اشاره به کلنگ زنی سال گذشته ساختمان کلینیک دائم درمان ناباروری شهرستان اسدآباد، یادآور شد: در حال حاضر این پروژه در مرحله اسکلت بندی و فنداسیون بوده و پیگیریم تخصیص اعتبار لازم برای ادامه پروژه را از وزارتخانه داشته باشیم ضمن اینکه تا تکمیل و افتتاح این طرح، کلینیک موقت درمان ناباروری شهرستان در حال ارائه خدمات به زوج های نابارور  است.

وی راه‌اندازی مرکز طب کار دولتی، راه‌اندازی مرکز خون گیری، احداث مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت، پروژه‌های بهداشتی را از دیگر اقدامات انجام شده دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در دولت سیزدهم برشمرد و یادآور شد: بیشتر پروژه‌های خانه بهداشت شهرستان تکمیل و توسط پیمانکار تحویل داده شده و منتظریم در فرصت مناسب نسبت به افتتاح این پروژه‌ها اقدام کنیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش پزشکان متخصص این شهرستان، گفت: زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم پزشک، پزشک داخلی، جراح‌های مختلف، اورولوژی از جمله پزشکان متخصص در این شهرستان بوده و  سعی شده از هر پزشک متخصص حداقل یک پزشک متخصص در شهرستان داشته باشیم.

عزتی گفت: در حال حاضر تنها رشته تخصصی که در شهرستان اسدآباد وجود ندارد نوروسرجری (جراحی مغز و اعصاب) و پزشک متخصص فلوشیپ مسمومیت بوده که پیگیری جذب این تخصص در دست اقدام است. 
عزتی در ادامه با بیان اینکه  خوشبختانه مرگ مادران باردار در شهرستان اسدآباد صفر بوده و در سه و یا چهار سال گذشته موردی از مرگ مادران باردار در شهرستان نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: شاخص مرگ کودکان در اسدآباد در شهریور سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲.۳ درصد بود که با زحمات و تلاش همکاران دانشکده در دولت سیزدهم این شاخص به ۸.۵ درصد رسیده که این آمار  ترند خوبی در  نزول مرگ نوزادان است و نشان از ارتقا آگاهی و مراقب ها و پیشگیری ‌های والدین  دارد.
عزتی اظهار کرد: میزان زایمان طبیعی در شهرستان اسدآباد در ابتدای دولت سیزدهم در شهریور ماه ۱۴۰۰ حدود ۶۰ درصد بود که این آمار در انتهای دولت سیزدهم به ۶۷ درصد ارتقا داشته است .
وی همچنین ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی این شهرستان را در ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ تا ۵۸ درصد برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر ضریب اشغال تخت‌های  بیمارستانی این شهرستان به ۷۰ درصد رسیده است که نشان از ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مراجعان و بیماران دارد.

این فرد مسئول از کاهش هفت تا ۱۰ درصدی سزارین در این شهرستان به نسبت سال ۱۳۹۹ خبر داد و افزود: آمار سزارین شهرستان اسدآباد در سال ۱۳۹۹ بالا بود و در این رابطه از طرف وزارتخانه به این شهرستان تذکر داده شد اما با مداخلات و همکاری‌های انجام شده در حال حاضر میزان آمار سزارین این شهرستان به نسبت سال ۱۳۹۹ حدود هفت تا ۱۰ درصد کاهش داشته است.

عزتی همچنین با بیان اینکه در دولت سیزدهم اعتبارات بسیار خوبی برای دانشکده علوم پزشکی شهرستان جذب شده است، خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم ۵۲ میلیارد تومان به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی بهداشتی این شهرستان پرداخت کرده ایم.

پیشرفت فیزیکی ۲۷ درصدی بیمارستان امیرالمؤمنین اسدآباد

عزتی در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۲۷ درصدی پروژه بیمارستان امیرالمؤمنین این شهرستان خبر داد و یاد آور شد: کسورات بیمارستانی این شهرستان در ابتدای دولت ۱۲ درصد بود که در حال حاضر  این کسورات بیمارستانی به کمتر از دو درصد رسیده است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح ماموگرافی بیمارستان قائم (عج) شهرستان در سال گذشته و خریداری دستگاه آن با اعتباری افزون بر  دو میلیارد تومان ،افزود:قبل از دولت سیزدهم اکثریت املاک دانشکده علوم پزشکی شهرستان بدون سند بود که با پیگیری لازم در دولت سیزدهم ۷۰ درصد املاک دانشکده علوم پزشکی دارای سند شدند.

عزتی با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی دانشکده در حوزه بهداشت و درمان در دولت سیزدهم از پیشرفت بسیار خوبی برخودار بوده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان شهرستان در دولت سیزدهم از  شش درصد به ۷۳ درصد پیشرفت داشته‌اند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha