• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403033020660
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان عنوان کرد

تشکیل پرونده قضایی برای ترک فعل برخی از مدیران گیلانی

تشکیل  پرونده قضایی برای ترک فعل برخی از مدیران گیلانی

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان گفت: تاکنون صدها پرونده‌ قضایی مربوط به ادارات استان و ترک فعل مدیران اجرایی، تشکیل و برای برخی از آنان حکم انفصال از خدمت صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز ۳۰ خرداد ماه در نشست با نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران شهیدش، اظهار کرد: از خطه گیلان علما و بزرگان زیادی همچون آیت‌الله ربانی املشی، آیت‌الله محمدی گیلانی و آیت‌الله بهجت برخاستند که بر روان و روح پاکشان درود و سلام می‌فرستیم.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده مدیران قضایی استان با ائمه جمعه، افزود: امامان جمعه همواره در متن جامعه بوده و دغدغه‌مند مشکلات و نیازهای مردم هستند و لذا ارتباط مستمر قضات و مسئولان قضایی و دستگاه‌های تابعه با ائمه جمعه یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

رئیس شورای قضایی گیلان برخی از خلاءهای قانونی را از عوامل تاخیر در پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی استان دانست و گفت: همین تاخیر در افتتاح و تکمیل طرح‌ها، هزینه زیادی بر دولت تحمیل کرده و نارضایتی مردم را نیز به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اشاره به برگزاری نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال که در دادگستری کل استان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: کوتاهی‌های مسئولان که منجر به خسارت به بیت‌المال می‌شود بررسی شده و برای برخی مدیران، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

این مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد: تاکنون صدها پرونده‌ قضایی مربوط به ادارات استان و ترک فعل مدیران اجرایی، تشکیل و برای برخی از آنان حکم انفصال از خدمت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان باید احساس مسئولیت کرده و نسبت به ماموریتی که به آنان سپرده می‌شود ایفای وظیفه کنند، گفت: تمام مسئولان باید مدبرانه و مطابق مقررات قانونی عمل کرده و در صورت ترک فعل، پاسخگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی ازدیاد آسیب‌های اجتماعی را از معضلات استان گیلان برشمرد و افزود: کاهش ازدواج و رشد طلاق در استان قابل توجه بوده و باید مسئولان فرهنگی در راستای تحکیم فرهنگ خانواده و تشویق جوانان به ازدواج، راهکارهای جدی بیاندیشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، وی، خشونت رفتاری، کلامی و مشروبات الکلی را از دیگر آسیب‌های استان عنوان کرد و از ائمه جمعه خواست تا در خطبه‌های نماز جمعه در حوزه خانواده نصایح و ارشادات سازنده‌ای ایراد کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha