• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403033020656
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل آموزش و پرورش تشریح کرد:

از فعال‌سازی هیئات عزاداری دانش‌آموزان تا راه‌اندازی موکب در کربلا

از فعال‌سازی هیئات عزاداری دانش‌آموزان تا راه‌اندازی موکب در کربلا

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس در تشریح اقدامات در دستور کار این اداره‌کل در ایام پیش‌رو، از فعال‌سازی هیئت دانش‌آموزان و فرهنگیان و همچنین راه‌اندازی موکب فرهنگیان در کربلای معلی خبر داد.

فرشید قاسمی امروز، ۳۰ خردادماه در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس گفت: با توجه به اینکه فصل تابستان مقارن با ایام محرم است، فعال‌سازی هیئت‌‎های عزاداری متشکل از دانش‌آموزان و معلمان در ایام محرم انجام‌ خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین دوره‌های حضوری و غیر حضوری ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان استان فارس در فصل تابستان در شهرهای شیراز و مشهد برگزار خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه راه‌اندازی موکب فرهنگیان استان فارس در کربلای معلی در ایام منتهی به اربعین حسینی در دستور کار است، افزود: انجام تمهیدات لازم در راستای واگذاری اماکن ورزشی دستگاه‌های مختلف استان جهت رفع کمبود فضای ورزشی دانش‌آموزی دیگر خواسته آموزش و پرورش استان است.

وی از اعزام ۱۰۰۰ نفر از فرهنگیان و معلمان عضو تشکل‌های جوانان و بسیجی استان جهت شرکت در دوره بصیرت‌افزایی به مشهد با مساعدت بسیج فرهنگیان و استانداری فارس خبر داد و گفت: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با موسسه فرهنگی جوانان آستان قدس رضوی، ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف فرهنگی و معرفتی و ایجاد شعبه نمایندگی آستان قدس در استان فارس در این راستا انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: برگزاری دوره‌های ویژه فرهنگیان بخشی از این تفاهم‌نامه همکاری با آستان قدس است لذا همکاران و دانش‌آموزان متقاضی طی سه مرحله در این دوره مشارکت می‌کنند.

وی گفت: فرهنگیان ابتدا در سامانه مجازی، سپس در دوره تربیت مربی و در ادامه در مرحله سوم به صورت حضوری در شهر مقدس مشهد در این دوره مشارکت خواهند کرد.

قاسمی تصریح کرد: تجهیز کتابخانه‌های ادارات و مدارس استان فارس با بهره‌مندی از کتاب‌های تربیتی موسسه فرهنگی آستان قدس، از جمله اقدامات در دستور است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان فارس همچنین گفت: گردهمایی ۱۰۰۰ نفری فرهنگیان تشکل‌محور معلمان بسیجی با هدف گسترش مشارکت در انتخابات در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار خواهد شد.

وی در خصوص موضوع عفاف و حجاب هم گفت: دستورالعمل وزارت کشور به مدارس در راستای حمایت مادی و معنوی از همکاران و مدیران مدارس فعال در حوزه عفاف و حجاب ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: با توجه به توزیع اعتبار عمرانی استانی در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، امکان استفاده از این اعتبارات علاوه بر تعمیرات مدارس در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی آموزش و پرورش نیز مورد تاکید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha