• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403033020618
  • خبرنگار : 50534

رئیس‌ کل دادگستری استان اعلام کرد

رشد ۲۳ درصدی صدور حکم جایگزین حبس در زنجان

رشد ۲۳ درصدی صدور حکم جایگزین حبس در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس‌ کل دادگستری استان زنجان گفت: ایراد ضرب و جرح عمدی رتبه اول جرایم را در زنجان به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق امروز (۳۰ خرداد ماه) در نشست با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: امسال تلاش داریم شورای حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان‌ها هم مستقر شود، چون آشنایی نداشتن مردم با عناوین و مصادیق حقوقی جزو مشکلاتی است که هم برای دستگاه قضا و هم برای مردم چالش‌آفرین است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال، میزان اراضی رفع تصرف‌شده در استان سال گذشته ۱۲۳۰هکتار بوده است، ادامه داد: در سه ماه نخست امسال ۳۹۹ هکتار اراضی رفع تصرف شده است.

فرجی‌برحق با بیان اینکه باید ما نیز در کار و عمل مانند شهید بهشتی باشیم‌، گفت: یکی از مشکلاتی که دستگاه قضایی دارد، عدم آشنایی با عناوین و مسائل حقوقی و کیفری است. در این راستا ۲۵۷ مورد معرفی وکیل معاضدتی در استان ثبت شده است. مسئولان دستگاه قضایی استان به‌صورت مرتب با مردم در ارتباط بودند و همین حضور بین مردم باعث حل شدن بسیاری از مشکلات مردم شد.

وی بیان کرد: حضور معتادان متجاهر، فروشنده‌های مواد مخدر از عمده‌ترین مشکلات در برخی مناطق زنجان است که البته با همکاری مسئولان امر به‌زودی شاهد افتتاح مرکز کمپ ماده ۱۶ خواهیم بود.

رئیس‌ کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه حکم جایگزین حبس در زنجان رشد ۲۳ درصدی داشته است، اظهار کرد: با کارهای انجام‌شده در موضوع جلوگیری از اطاله دادرسی بین پنج استان برتر کشور قرار گرفتیم.

او در بخش دیگری با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردمی، رسیدگی به وضعیت سگ‌های ولگرد و ساماندهی این حوزه است، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی سال گذشته انجام شد.

فرجی‌برحق با بیان اینکه مهم‌ترین بزه در زنجان ایراد ضرب و جرح عمدی است که عوامل مختلفی در آن موثر است، افزود: از جمله عوامل می‌توان به کاهش آستانه تحمل مردم اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha