• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403033020594
  • خبرنگار : 71516

سازمان ملل: توزیع کمک‌ها از گذرگاه کرم ابوسالم ممکن نیست/ اسرائیل قوانین جنگ را نقض کرده است

سازمان ملل: توزیع کمک‌ها از گذرگاه کرم ابوسالم ممکن نیست/ اسرائیل قوانین جنگ را نقض کرده است

سازمان ملل تأکید کرد نمی‌تواند کمک‌ها را از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» که تحت کنترل ارتش رژیم صهیونیستی است، به دست مردم غزه برساند.

به گزارش ایسنا، «فرحان حق»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت:‌ به رغم آتش‌بس تاکتیکی که ارتش اسرائیل اعلام کرد، به دلیل هرج و مرج و خطراتی که در این منطقه وجود دارد، ما نتوانستیم کمک‌ها را از طریق گذرگاه کرم ابوسالم به دست مردم غزه برسانیم. منطقه بین کرم ابوسالم و جاده صلاح‌الدین بسیار خطرناک است.

وی تأکید کرد: جنگ تنها دلیل نرسیدن کمک‌ها به دست مردم نیست. عدم وجود پلیس یا حاکمیت قانون در این منطقه انتقال کالاها را دشوار می‌سازند. سازمان ملل آماده تعامل با تمام طرف‌ها برای تضمین رساندن کمک‌ها به دست مردم غزه است. ما با مقامات و نیروهای امنیتی همکاری می‌کنیم تا شرایط امنیتی مناسب برای رساندن کمک‌ها فراهم شود. زمانی که کمک‌ها به جایی می‌رسد مردمی هستند که گرسنگی می‌کشند و احساس نگرانی می‌کنند که نکند این آخرین غذایی باشد که می‌بینند، درنتیجه باید اطمینان حاصل کنند که کمک‌ها منظم به دست آن‌ها می‌رسد تا ترس و وحشت ایجاد نشود.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا از «آتش‌بس تاکتیکی» در غزه خبر داد و بعد مجددا اعلام کرد که جنگ ادامه دارد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که با وی درباره چنین آتش‌بسی هماهنگی صورت نگرفته است.

از سوی دیگر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: اسرائیل از طریق عملیات بمبارانی که در نوار غزه انجام داد قوانین جنگ را به صورت هدفمند نقض کرده است.

«فولکر تورک» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل گفت: به نظر می‌رسد قوانین جنگ درباره انتخاب ابزارهایی که به غیرنظامیان آسیب نرساند یا آسیب را به کمترین حد کاهش دهد، توسط اسرائیل به صورت هدفمند نقض شده است. حوادث دوره اکتبر تا دسامبر۲۰۲۳ نشان می‌دهد ارتش اسرائیل به صورت مکرر اصول اصلی قوانین جنگ را نقض می‌کند.

وی گفت: هدف قرار دادن غیرقانونی و حمله گسترده و هدفمند علیه غیرنظامیان احتمالا به ارتکاب جنایت‌های ضدبشری منجر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha