• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403033020571
  • خبرنگار : 50455

معاون فرهنگی سپاه استان قم:

بازسازی واقعه غدیر در ۵ نقطه از استان قم اجرا می‌شود

بازسازی واقعه غدیر در ۵ نقطه از استان قم اجرا می‌شود

ایسنا/قم معاون فرهنگی سپاه استان قم بیان کرد: امسال برای اولین بار در ۵ نقطه از استان قم بازسازی واقعه غدیر اجرا می‌شود.

هادی بادینلو معاون فرهنگی سپاه استان قم در نشست خبری ستاد بازسازی واقعه غدیر قرارگاه مردمی اربعین ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت، اظهار کرد: استان قم بنیانگذار بازسازی واقعه غدیر در کشور است و برای اولین بار این اتفاق در سال ۱۳۸۹ رقم خورد.

وی ادامه داد: ما شاهد این هستیم هر اتفاق فرهنگی خوبی که بخواهد در کشور رقم بخورد باید قم آغاز کننده آن باشد همانطور که بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب قم شهر قیام است اقامه، هر آنچاه ما در مورد آن قیام می‌کنیم در کل کشور اقامه می‌شود.

معاون فرهنگی سپاه استان قم با بیان اینکه امسال برای اولین بار در ۵ نقطه از استان قم بازسازی واقعه غدیر انجام می‌شود، عنوان کرد: از شب عید غدیر به مدت ۴ شب ۴۰ ایستگاه در سطح شهر خواهیم داشت که همزمان با چهلم شهدای خدمت است.

بادینلو یادآور شد: بازسازی واقعه غدیر ۳۱ خرداد در منطقه ۲، بلوار بنی فضل، اول تیر در منطقه ۶، بلوار شهید طهرانی مقدم، ۲ تیر در منطقه پنج، شهر قائم، ۳ تیر در منطقه یک، بلوار ۱۵ خرداد و ۴تیر در منطقه هشت، پردیسان اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم این اقدامات باعث ایجاد موج شادی و عشق مردم شود و شاهد باشیم مردم با این شور در صحنه انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام یاسین حسین آبادی دبیر ستاد هماهنگی دهه امامت و ولایت ضمن تشکر از اصحاب رسانه برای انعکاس مراسمات و شعائر دینی، بیان کرد: غدیر روز بسیار بزرگی است که در روایات به آن تاکید شده‌ است و مناسک متعددی برای این روز وجود دارد.

وی اضافه کرد: امروز ۱۱ هزار کاروان شادپیمایی در سراسر کشور برگزار می‌شود که همه این‌ها شروع اش از کاروان شادی بود که به همت مردم قم رقم خورد و این اتفاق با حضور آیت‌الله مکارم سرعت و قدرت پیدا کرد.

حسین آبادی افزود: برنامه‌های متعددی از جمله جشن‌های غدیر در بوستای‌های شهر قم با تمرکز حاشیه شهر، ازدواج سادات، آزادسازی زندانی‌ها، تکریم خانواده سادات شهید، برگزاری محافل شعر، مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان، جشن‌هایی با محوریت مساجد بزرگ در ۱۰ نقطه از شهر قم، بازسازی واقعه غدیر در ۵ نقطه شهر، اطعام‌های غدیر در موکب‌های حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران در این ایام در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در سلفچگان، جعفریه، قنوات و کهک برنامه‌های متنوعی همچون جشن، ایستگاه صلواتی، جشن تکلیف دختران اجتماعات سادات، موکب‌های اطعام، شادپیمایی، کاروان خودرویی، تکریم سادات تدارک دیده شده است.

حسین آبادی با بیان اینکه عمده برنامه‌ها بر اساس شعار ایمان به غدیر، امید به ظهور تدارک دیده شده است، گفت: کارگاه‌های آموزشی، تریبون آزاد با موضوع انتخابات، نمایشگاه کنار گذری در رابطه با انتخابات نیز برنامه ریزی شده است.

دبیر ستاد هماهنگی دهه امامت و ولایت ادامه داد: دو برنامه شاخص در استان بازسازی واقعه غدیر و دیگری کاروان شادی غدیر تا ظهور از بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد جمکران است.

حسین آبادی تاکید کرد: عصر روز غدیر اجتماع بزرگ دختران رأی اولی در صحن امام مهدی جمکران با حضور بانوان و دختران خواهیم داشت؛ همچنین یادواره شهدای سادات و دیدار با خانواده شهدا از سایر برنامه‌ها در دهه ولایت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha