• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403033020537
  • خبرنگار : 50160

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان خبر داد

صدور ۱۰۰ درصدی اسناد برای اراضی ملی در زنجان

صدور ۱۰۰ درصدی اسناد برای اراضی ملی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: ۱۱ واحد ثبتی در استان فعال است که با حداقل نیروی انسانی در حال ارائه خدمات هستیم.

حسین کاظمی امروز (چهارشنبه ۳۰ خردادماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه اهمیت کار در حوزه ثبت اسناد نباید مورد غفلت قرار گیرد، اظهار کرد: در حوزه حدنکاری اراضی ملی شاهد دست‌اندازی زیادی انجام شده و دعاوی فراوانی در دادگاه‌ها وجود داست که با برنامه‌ریزی موفق شدیم از مجموع یک میلیون و ۶۰ هزار هکتار ۱۰۰ درصد را حدنگاری کنیم و کل اسناد مالکیت اراصی ملی صادر و تسلیم خزانه شد. با توجه به این کار امکان وجود معارض برای حتی یک متر وجود ندارد که باعث حفظ اراضی ملی استان است.

وی تصریح کرد: در حدنگاری اراضی کشاورزی با اجرای برنامه عملیاتی با توجه به اینکه ۸۰ درصد عادی بود و نقل و انتقالات عدیده‌ای رخ داده و بیش از ۳۵ درصد دعاوی استان مربوط به اسناد عادی بود که آسیب جدی بود که سازمان از طریق صدور اسناد اراضی کشاورزی توانست این مشکلات به حداقل برسد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان ادامه داد: نسبت به صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی نیز توانستیم از مجموع ۴۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی اسناد مالکیت ۲۴۵ هزار و ۱۳۵ هکتار سند صادر کنیم و بالغ بر ۳۵ هزار و ۲۶۹ فقره سند مالکیت کشاورزی مفروضی صادر شده و این روند ادامه‌دار است؛ البته کشاورزان باید ثبت‌نام کرده تا سند مالکیت برای اراضی صادر شد نزدیک ۶۰ درصد اراضی زراعی استان سند صادر شده است. همچنین در بافت مسکونی از ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار تاکنون ۳۹ هزار و ۲۹ پلاک حدنگاری شده است و دو برابر برش سازمانی کار انجام شد.

کاظمی به صدور سند املاک دولتی نیز اشاره کرد و گفت: پاشنه آشیل در استان دستگاه اجرایی است که تمایلی به تعویض سندشان ندارند و آمار دقیقی از املاک دستگاه‌های اجرایی نداریم ولی در صورت مراجعه نسبت به صدور اسناد اقدام خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: ۸۰ درصد اراضی زراعی استان سند عادی است و طبق آخرین آمار از ۳۱ استان به استثنای تبریز که ۹ هزار فقره سند مالکیت صادر شده در استان ۸ هزار سند صادر شده است که رقم بالایی به‌شمار می‌آید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان یادآورشد: در اجرا و صدور اسناد مالکیت اوقاف و املاک عمومی نیز از جان مایه می‌گذاریم و بهترین شاخصه این است برای این حوزه بلافاصله سند صادر می‌شود و در این راستا هماهنگ هستیم. در سال ۱۴۰۲ در صدور اسناد اوقافی استان برتر کشور بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha