• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403033020501
  • خبرنگار : 50160

نماینده ولی‌ فقیه در استان:

هنر فرش‌بافی استان زنجان نیازمند نوآوری است

هنر فرش‌بافی استان زنجان نیازمند نوآوری است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه هنر فرش‌بافی نیازمند نوآوری است، گفت: در اوایل خدمت در زنجان بیش از ۲۰ هزار نفر عضو تعاونی فرشبافان بودند که بعد معلوم شد جمعی خارج از این حوزه بودند.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (۳۰ خرداد ماه) در اختتامیه دومین جشنواره نوآوری و کارآفرینی فرش دستباف استان زنجان، با بیان اینکه باید فعالان واقعی در این حوزه را شناخت، اظهار کرد: هنر قالی‌بافی، هنری بی‌بدیل است و باید قدر این هنر را دانست.

وی با اشاره به اینکه فرش‌بافی نیاز به نوآوری دارد و نباید در جا زد، ادامه داد: در این حوزه باید به فکر اشتغال‌های کوچک بود که اصطلاح خوشه‌ای به آن اطلاق می‌شود.

خاتمی تامین مواد اولیه مناسب برای فرشبافان را ضروری دانست و افزود: این حوزه ظرفیت بالایی در اشتغال‌زایی دارد و از این توان باید بهره برد، البته از نظارت و بازاریابی نباید غفلت کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشور نیروی کارمندی در کشور وجود دارد، گفت: با استفاده از ظرفیت اشتغال‌زایی در هنرهایی مانند فرش‌بافی می‌توان بخشی از جامعه را مشغول به‌ کار کرد.

وی به فعالیت ۶۵۰۰ نفر فرشباف در زنجان اشاره کرد و افزود: سازماندهی این افراد و انتقال تجربه‌ها اهمیت دارد و انتظار ما این است که قشر هنرمند حوزه فرش‌بافی ساماندهی شوند.

در ادامه مراسم، رئیس اتحادیه فرش دستباف شهری زنجان گفت: حمایت‌ها پاسخگوی همه فعالان نخواهد بود و انتظار داریم به این حوزه توجه شود.

محمدحسن بیگدلی با بیان اینکه بیمه فعالان در حوزه فرش دستباف باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از درخواست‌های فعالان در حوزه فرش ارائه تسهیلات قزض‌الحسنه اشتغال‌زایی است که می‌تواند برخی موانع را برطرف کند.

وی به ضرورت توجه به کیفیت مواد اولیه اشاره کرد و افزود: تامین مواد اولیه مطلوب، یکی از نیازهای اصلی برای تولید فرش با کیفیت است و دولت در این رابطه می‌تواند کمک حال باشد.

بیگدلی با اشاره به ضرورت حضور فعالان در حوزه فرش در نمایشگاه‌های بین‌المللی، اضافه کرد: حضور در فضای نمایشگاهی می‌تواند باعث آشنایی با سلایق مختلف و در نتیجه، ورود به بازارهای جهانی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha