• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403033020495
  • خبرنگار : 50165

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان مطرح کرد

استفاده ۷۳ درصدی از انرژی برق استان در بخش صنعت و تولید

استفاده ۷۳ درصدی از انرژی برق استان در بخش صنعت و تولید

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ۷۳ درصد انرژی برق استان زنجان در بخش مولد استفاده می‌شود.

پیام جوادی امروز (۳۰ خرداد ماه) در نشست خبری مدیران صنعت برق استان زنجان، اظهار کرد: تعداد مشترکان استان بیش از ۵۰۰ هزار بود که مصرف مشترکان دیماندی توسط شرکت برق‌ منطقه‌ای و دیگر مشترکان از سوی شرکت توزیع نیروی برق انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: میزان برق مصرفی مشترکان شرکت توزیع برق زنجان از طریق ۱۵ هزار کیلومتر شبکه انتقال می‌یابد که ۹۰۰۰ کیلومتر از این میزان، فشار متوسط و بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر فشار ضعیف است.

او گفت: از منظر آماری، ۷۹ درصد مشترکان توزیع برق زنجان خانگی، ۱۳ درصد تجاری، ۴ درصد عمومی، ۲ درصد کشاورزی و ۰.۸ درصد صنعتی است و به لحاظ مصرف نیز ۵۵ درصد انرژی برق مربوط به بخش صنعت و ۱۸ درصد مربوط به بخش کشاورزی است که بر این اساس ۷۳ درصد انرژی برق استان در بخش مولد استفاده می‌شود.

جوادی با اشاره به مدیریت بار و خاموشی‌های ناخواسته، بیان کرد: میانگین خاموشی‌های ناخواسته برای هر مشترک به کمتر از یک دقیقه در روز کاهش یافته و در راستای ارائه خدمات الکترونیک به‌دنبال به صفر رساندن، نیاز به حضور فیزیکی مشترکان برای گرفتن خدمت از شرکت و کاهش هدررفت انرژی برق به کمتر از شش درصد هستیم که این مهم چشم‌انداز سال ۱۴۰۶ شرکت است. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: سال گذشته، زمان اوج مصرف برق را با مساعدت مشترکان و رسانه‌های جمعی، با کمترین عارضه سپری کردیم. امسال نیز پیش‌بینی‌های لازم برای بخش‌های مختلف برای تعدیل مصرف انرژی برق انجام شده است.

وی کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق اداره‌ها در ساعت کاری و ۷۰ درصدی در ساعت غیراداری، اعطای برق مجانی به کشاورزانی که روزانه پنج ساعت خاموشی داشته باشند، خاموشی‌های با برنامه‌های متنوع برای صنایع و تعیین جایزه برای کاهش مصرف از سوی مشترکان خانگی را از جمله این برنامه‌ها برای تعدیل مصرف برق و پایداری شبکه اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha