• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403033020485
  • خبرنگار : 90089

درحاشیه جلسه دولت

وزیر کشور: همه سلایق و گروه‌های سیاسی مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند

وزیر کشور: همه سلایق و گروه‌های سیاسی  مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند

وزیر کشور با بیان اینکه امیدوارم حداکثر مشارکت اتفاق بیفتد، تصریح کرد: از همه سلایق و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم در میدان باشند و مردم را به شرکت در انتخابات دعوت و تشویق کنند.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: قانون از ما خواسته است تا انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان برگزار شود. آنان نیز استدلال خودشان را در برگزاری انتخابات الکترونیک در انتخابات مجلس داشتند.
وی ادامه داد: شلوغی انتخابات مجلس در انتخابات ریاست جمهوری نیست به همین دلیل شورای نگهبان ترجیح داده است که انتخابات ریاست جمهوری اینگونه (دستی) برگزار شود، البته زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک فقط در برخی کلان‌شهرها قابل اجرا بود.
وزیر کشور از پیش‌بینی ۳۰۰ شعبه اخذ رای در خارج از کشور خبر داد و افزود: به دلیل حضور حجم قابل توجهی از شهروندان کشورمان در حج و عتبات عالیات، پیش‌بینی شده تا با هماهنگی با مقامات عربستان و عراق بخشی از صندوق‌های اخذ رای در شهرهای مختلف این دو کشور استقرار یابند.
وحیدی با اشاره به امنیت انتخابات، گفت: دو عنصر امنیت و سلامت برای وزارت کشور بسیار اهمیت دارد. با محوریت فراجا و کمک بسیج امنیت انتخابات را برقرار می‌کنیم. حدود ۱۷۰ - ۱۸۰ هزار نفر در این زمینه فعالیت خواهند داشت.
وی ادامه داد: در انتخابات مجلس نصاب خوبی به دست آمد. جسته و گریخته شنیده‌ایم که برخی‌ها حرفهای غیرصحیح می‌زنند، این حرفها فضای فعلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و انسان را نسبت به گوینده آن، مشکوک می‌کند. نباید در انتخاباتی که گذشته است، ایجاد شک کرد. ما قصد ورود قضایی به موضوع نداریم.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اجازه دارند در شعب اخذ رای و هیات‌های اجرایی نماینده داشته باشند. آنان می‌توانند سر صندوق اخذ رای و زمان شمارش آرا حضور داشته باشند.
احمدی گفت: با رعایت توصیه‌های وزارت کشور از سوی نامزدهای انتخابات مشکلی به وجود نمی‌آید، به خصوص در روزهای آخر تبلیغات انتخابات.
وی مشارکت عمومی در انتخابات ریاست جمهوری را افزایشی دانست و گفت:‌ اعداد نظرسنجی‌ها روز به روز مشارکت بهتری را نشان می‌دهند. امیدوارم حداکثر مشارکت اتفاق بیفتد. از همه سلایق و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم در میدان باشند و مردم را به شرکت در انتخابات دعوت و تشویق کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha