• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403033020468
  • منبع : نمایندگی خوزستان

راه‌اندازی ‌نخستین‌ کتابخانه تخصصی مد و لباس در اهواز

راه‌اندازی ‌نخستین‌ کتابخانه تخصصی مد و لباس در اهواز

ایسنا/خوزستان نخستین کتابخانه تخصصی مد و لباس توسط یک موسسه هنری در اهواز افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی مد و لباس در اهواز گفت: با توجه به گستردگی استان خوزستان و تنوع رشته‌های فرهنگی و هنری نیاز است که کتابخانه‌های تخصصی موضوعی بیشتری در استان راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا، مجید منادی، یکی از اهداف این اداره‌کل را بالا بردن غنای محتوایی کتاب‌های تخصصی متناسب با استانداردهای حرفه‌ای و در چارچوب ارزش‌های اسلامی در همه رشته‌ها بیان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم کتاب‌های تخصصی را شناسایی کرده و به انتشار آن‌ها کمک کنیم.

وی راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی ویژه انجمن‌های فرهنگی و هنری را افق روشنی در مسیر آگاهی دانست و افزود: راه‌اندازی و گسترش کتابخانه‌های تخصصی به هنرجویان رشته‌های خاص کمک می‌کند تا به منابع و محتوای درسی و غیر درسی، دسترسی آسان‌تری پیدا کنند.

همچنین فرزانه نوروزی مدیر موسسه هنری تافته مد سونیا نیز در این مراسم گفت: تلاش کردیم در کتابخانه تخصی مد و لباس، کتاب‌های مرتبط با پوشاک از نقوش، خطوط، زندگینامه طراحان و خیاطان لباس را جمع‌آوری کرده و در کتابخانه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه رفرانس‌های طراحی لباس محدود هستند، اظهار کرد: در کتابخانه دیجیتال طراحی لباس، تمام پی دی اف‌های لاتین وجود دارد و از طریق کانال علاقه‌مندان می‌تواننند عضو شوند.

نوروزی با بیان اینکه منابع طراحی لباس در کشور کم است، تصریح کرد: برای پارچه منابع زیادی وجود دارد، اما در مقابل آن در طراحی لباس، کتاب زیادی وجود ندارد و در مورد الگو هم کسانی که کتاب می‌نویسند شبیه هم هستند، چون از متدهای یکدیگر کم و زیاد کرده و در نهایت تبدیل به کتاب می‌شود.

در همین راستا مدیر یک موسسه هنری، هدف از راه‌اندازی این کتابخانه را، استفاده دانشجویان طراحی مد و لباس از کتاب‌های کتابخانه ذکر کرد و گفت: در استان خوزستان، رشته طراحی دوخت خیلی زیاد شده اما دانشجویان منابع کافی در اختیار ندارند که با افتتاح این کتابخانه، پس از این دانشجویان می‌توانند به کتابخانه آمده و پس از مطالعه کتاب‌ها، عکس بگیرند.

وی یادآور شد: چون تعداد کتاب‌ها محدود و تک نسخه‌ای است، امانت داده نمی‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha