• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403033020432
  • خبرنگار : 50042

دفتر انجمن خیرین میراث فرهنگی در گیلان آغاز به کار کرد

دفتر انجمن خیرین میراث فرهنگی در گیلان آغاز به کار کرد

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از آغاز فعالیت انجمن خیرین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گیلان خبر داد.

ولی جهانی امروز ۳۰ خرداد در حاشیه تأسیس دفتر انجمن خیرین میراث فرهنگی در گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی اقدامی با هدف حفظ میراث‌فرهنگی و هویت و تاریخ ایرانی اسلامی است که با اهتمام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان‌ها آغاز به کار کرده است.

وی افزود: آغاز به کار دفتر انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان با هدف جذب حمایت‌های خیرین، نیکوکاران و سرمایه‌گذاران علاقمند به حوزه میراث فرهنگی بوده که می‌توانند اقدامات اثرگذاری در جهت حفظ میراث فرهنگی استان داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: افرادی که علاقمند به آثار فرهنگی و میراث ناملموس هستند می‌توانند برای مرمت یا مشارکت در مرمت بناهای تاریخی به اداره‌کل میراث استان یا دفاتر شهرستان‌ها مراجعه کنند یا مبلغی را به حساب انجمن خیرین میراث فرهنگی واریز کنند و در پایان کتیبه‌ای هم به نام آنها در بنای مرمت شده ثبت و ضبط می‌شود.

جهانی با بیان اینکه مبالغی هم به حساب انجمن واریز شود، در امور مرمتی یا کارهای پژوهشی هزینه می‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود خیرین دغدغه‌مند میراث فرهنگی استان با پیوستن به این انجمن در راه حفظ هویت تاریخی این استان اثراتی ماندگار از خود بر جای بگذارند.

وی بیان کرد: استان گیلان نیز مانند سراسر کشور دارای تپه‌ها، محوطه‌ها، بناها و آثار تاریخی ارزشمند بوده که نیازمند اعتبارات برای ساماندهی، مرمت و بهره‌برداری هستند، لذا حمایت‌های خیرین و نیکوکاران می‌تواند به میراث فرهنگی استان در تحقق این امر کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: همانگونه که خیرین در طول سال‌های گذشته در ساخت مدرسه، مسجد، کتابخانه، بیمارستان و امثال آن نقش کلیدی و اساسی ایفا کرده‌اند اکنون نیز برای مرمت و بهره‌برداری از آثار تاریخی و فرهنگی هم می‌توانند منشاء اثرات خیر باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha