• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403033020421
  • خبرنگار : 71588

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل: اسرائیل ناقض قوانین جنگ است

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل: اسرائیل ناقض قوانین جنگ است

دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی احتمالا در طول جنگ غزه بارها و بارها اصول و قوانین جنگ را زیر پا گذاشته‌اند.

به گزارش ایسنا، دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی که امروز چهارشنبه منتشر کرد جزئیاتی را از ۶ حمله رژیم صهیونیستی در نوار غزه مطرح کرد که به گفته این نهاد شامل الگوی نگران کننده‌ای با استفاده از بمب‌های سنگین تا وزن ۲۰۰۰ پوند علیه ساختمان‌های مسکونی، یک مدرسه،‌ کمپهای آوارگان و یک بازار بوده‌اند.

این نهاد حقوق بشری سازمان ملل اعلام کرد شهادت ۲۱۸ نفر در این حملات را راستی‌آزمایی کرده اما اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهند تعداد جان باختگان «ممکن است خیلی از این رقم بیشتر باشد.»

طبق گزارشی که کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل منتشر کرد این ۶ حمله که در بازه زمانی ۹ اکتبر تا ۲ دسامبر رخ دادند نمونه‌هایی از یک الگوی کلی حملات رژیم با استفاده از بمب‌های سنگین هستند که «بارها باعث نقض اصول اساسی قوانین جنگ شده‌اند.»

خبرگزاری فرانسه درخصوص جزئیات حملات مذکور رژیم صهیونیستی نوشت که شامل حمله‌ای در تاریخ ۲ دسامبر سال گذشته میلادی به محله الشجاعیه در شهر غزه است. طبق این گزارش این حمله منجر به موج تخریبی تا شعاع ۱۳۰ متر شده و ۱۵ ساختمان را از بین برده و به دست کم ۱۴ ساختمان دیگر نیز آسیب وارد کرد.

طبق اعلام کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل این حمله باعث ویرانی در ابعادی گسترده و گودالهایی که این حمله برجای گذاشته و در تصاویر ماهواره‌ای مشهود هستند نشان می‌دهند که در آن از حدود ۹ بمب ۲۰۰۰ پوندی «جی.بی.یو-۳۱» استفاده شده است. این نهاد تاکید کرد طبق اطلاعاتی که دریافت کرده در این حمله دست کم ۶۰ نفر جان باخته‌اند.

«جرمی لورنس»، سخنگوی دفتر حقوق بشری اسزمان ملل به خبرنگاران گفت بمب‌های جی.بی.یو-۳۱ به همراه بمب‌های جی.بی.یو-۳۲ با وزن ۱۰۰۰ پوند و بمب‌های جی.بی.یو-۳۹ با وزن ۲۵۰ پوند در زمره تسلیحاتی هستند که برای نفوذ به چند لایه بتون استفاده شده و می‌توانند ساختمان‌های بلند را فروبریزند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت نمی‌تواند تمایز بین غیرنظامیان و نیروهای نظامی را تضمین کند.

براساس گزارش روسیا الیوم، دفتر حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی ممکن است مکررا اصول قوانین جنگ را زیر پا گذاشته باشند.

از هفتم اکتبر که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه به وجود آمده است.

طبق گزارش‌ها، تعداد شهدای حملات علیه نوار غزه به بیش از ۳۷ هزار ۳۷۲ تن و زخمی‌ها به ۸۵ هزار و ۴۵۲ تن رسیده که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و هنوز هزاران تن از قربانیان این حملات زیر آوارها و در مسیرها هستند و رژیم اشغالگر مانع از دسترسی نیروهای امدادرسان و دفاع مدنی به این مناطق می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha