• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403033020405
  • خبرنگار : 50047

مدیرکل بانوان استانداری خراسان شمالی:

خدمات دولت شهید رئیسی در حوزه زنان ماندگار است

خدمات دولت شهید رئیسی در حوزه زنان ماندگار است

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: خدمات شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه زنان ماندگار است و نقطه عطفی در این حوزه خواهد بود.

زهرا معینی یکتا امروز (۳۰ خرداد ماه) در نشست کمیسیون بانوان و خانواده استان، اظهار کرد: در دولت شهید رئیسی با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت شد. در خراسان شمالی نیز اقدامات قابل توجهی در حوزه زنان انجام شد که افتتاح کلینیک ناباروری در سطح سه، افتتاح مرکز غربالگری و درمان سرطان سینه، افتتاح مشاغل خرد برای زنان در شهربازی بجنورد، ارائه تسهیلات اشتعال زنان روستایی و زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست یا با تجرد قطعی از جمله آنهاست.

او با اشاره به کلنگ‌زنی سالن چندمنظوره زنان در گلستان شهر بجنورد، گفت: امیدواریم این مجموعه تا شهریور ماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌ رو، بیان کرد: زنان نقش مهمی در افزایش مشارکت در انتخابات دارند، زیرا با توجه به اثرگذاری این قشر و ایجاد فضای تفکر و تعقل می‌توانند در این زمینه موثر باشند. حضور حداکثری زنان و تاثیرگذاری آنها در جامعه کاملاً محسوس است، همان‌گونه که این قشر از ابتدای انقلاب در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین بوده‌اند.

امان‌الله حسین‌پور، مدیرکل سیاسی، انتخابات و شوراهای استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: میزان مشارکت زنان در انتخابات پیشین در خراسان شمالی با ۵۱ درصد، بیشتر از مردان بود. این آمار نشان می‌دهد سطح بازیگری، کنشگری و هوشمندی سیاسی در زنان، زیاد است و اکنون آنچه برای همه مهم است، مشارکت حداکثری است.

وی ادامه داد: خراسان شمالی از نظر میزان مشارکت در انتخابات مجلس رتبه پنجم و در انتخابات پیشین ریاست‌ جمهوری، رتبه دوم را کسب کرد.

او تاکید کرد: هرچه میزان مشارکت بیشتر باشد و هر رئیس جمهوری با پشتوانه رای بیشتری انتخاب شود، برنامه‌های نظام در عرصه بین‌المللی با قدرت بیشتری پیش می‌رود و قدرت چانه‌زنی بیشتر می‌شود.

حسین‌پور اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شد که یکی از شاهکارهای نظام، وعده صادق و حمله موشکی به رژیم صهیونیستی بود که پس از آن، تلاش آنها برای مذاکره بیشتر شد. این نشان داد اگر وحدت و هم‌افزایی در نظام وجود داشته باشد، موجب قدرت است و در کسب این قدرت، مشارکت حداکثری مردم موثر است.

وی افزود: در شهادت آیت‌الله رئیسی یک‌چهارم کشورهای دنیا عزادار شدند و برخی کشورها اعلام عزای عمومی کردند و این نشان‌دهنده قدرت نظام است.

به گزارش ایسنا، در این نشست برنامه‌های کنگره ۳۰۰۰ شهید خراسان شمالی که در استان برگزار خواهد شد، مطرح شدند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha