• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403033020397
  • خبرنگار : 50182

اما و اگرهای راه‌اندازی «کتابخانه مرکزی کرمانشاه»

اما و اگرهای راه‌اندازی «کتابخانه مرکزی کرمانشاه»

ایسنا/کرمانشاه در سفر اول رییس جمهور شهید، ساخت پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه بعد از ۱۷ سال، فعال شده بود، اما اکنون با ایجاد وقفه منتظر تصویب بودجه است.

به گزارش ایسنا، سال ۱۳۸۶ کلنگِ این پروژه زمین زده شد و قرار بود ظرف دو تا سه سال کرمانشاه صاحب یک کتابخانه مرکزی بزرگ به وسعت ۱۵ هزار متر مربع شود. کتابخانه‌ای که قرار بود در هفت طبقه احداث شده و به پاتوقی بی نظیر برای اهالی کتاب و کتابخوانی تبدیل شود، اما هیچ چیز طبق برنامه پیش نرفت!

سال ۱۳۹۱ پروژه به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل شد، تعطیلی که ۱۰ سال به درازا کشید و سالها هیچ توجهی به این پروژه مهم نشد.

بخش‌هایی از پروژه طی این سالها حذف شد و وسعت آن به ۱۲ هزار متر مربع کاهش یافت، اما بازهم اعتباری وجود نداشت که بتواند این ابرپروژه فرهنگی را تکمیل کند.

خوابِ سنگین این پروژه ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۴۰۰ با روی کارآمدن دولت سیزدهم، بخت و اقبال هم به این پروژه رو کرد و در سفر اول هیات دولت ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شد.

تخصیص بخشی از این اعتبارات توانست پروژه را دوباره فعال کند و قرار بر این شد با توجه به اهمیت پروژه و پیشرفت بالای ۶۵ درصدی آن، در سفر دوم هیات دولت به استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شود، سفری که با شهادت رییس جمهور، هیچگاه محقق نشد. اما امیدواریم این پروژه محقق شود.

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با تسلیت شهادت رییس جمهور، گفت: متاسفانه این ضایعه دردناک، مشکلاتی به همراه داشته و بسیاری طرح‌ها با شهادت ایشان بلاتکلیف مانده‌اند و چشم انتظار دولت جدید که چه تصمیمی درباره آنها گرفته می‌شود.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهم فرهنگی استان که از شهادت رییس جمهور بسیار متضرر شده، کتابخانه مرکزی کرمانشاه است، چرا که تمام اقدامات برای تصویب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در سفر دوم هیات دولت به استان صورت گرفته بود، اما متاسفانه با شهادت ایشان، این سفر صورت نگرفت و این اعتبار مصوب نشد.

بهرامی گفت: ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۱۷ سال است به داراز کشیده شده و طی این مدت سایر استان‌های غرب کشور همه صاحب کتابخانه مرکزی شده‌اند، اما دستِ کرمانشاه همچنان خالی مانده است.

وی افزود: دولت شهید جمهور، توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ داشته و در همان دور اول سفر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شد که بعد از ۱۰ سال تعطیلی، بتوانیم دوباره آن را فعال کنیم.

بهرامی گفت: از این میزان اعتبار، بیش از ۱۳ میلیارد تومان آن به استان تخصیص شد و با این اعتبار پروژه را فعال کردیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به موافقت صورت گرفته با اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه گفت: تمام نامه‌نگاری‌ها در این زمینه انجام گرفته بود و قرار شد در سفر دوم هیات دولت این اعتبار مصوب شود.

وی افزود: در صورت تخصیص این اعتبار می‌توانستیم چند طبقه از پروژه را ظرف یکسال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

حالا بازهم دستِ کتابخانه مرکزی کرمانشاه از اعتبارات کوتاه مانده و باید دید دولت جدیدی که می‌آید چه دیدگاهی نسبت به این پروژه مهم فرهنگی دارد و چه اهمیتی برای تکمیل آن قائل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۰ ۱۲:۱۰

به شخصه به عنوان یک کتابخوان در کرماشان با مشکلات زیادی مواجهم و سالهاست منتظرم این پروژه افتتاح شود.