• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403033020356
  • خبرنگار : 71480

بهادری جهرمی درحاشیه جلسه هیئت دولت خبر داد

تصویب لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو

تصویب لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو

سخنگوی دولت گفت: دولت لایحه پیشنهادی برای اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو برای حمایت از واردات خودروهای روز جهانی و تسهیل‌گری در این زمینه را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه امروز هیئت وزیران به ریاست سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد و مصوبات متعددی به تصویب رسید، گفت: در امتداد توسعه روابط دیپلماتیک دولت، شاهد سفرهای خارجی متعدد وزرا و سرپرست وزارت خارجه بوده‌ایم. در همین راستا دولت با لایحه موافقت نامه همکاری راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه موافقت کرد. این لایحه کمک می کند همکاری های اقتصادی بلندمدت ادامه یابد. این لایحه در راستای سیاست هماسایگی دولت است. همچنین لایحه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا به تصویب رسید تا تعاملات آزاد اقتصادی و تجاری داشته باشیم.

سخنگوی دولت افزود: لایحه پیشنهادی برای اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو برای حمایت از واردات خودروهای روز جهانی و تسهیل‌گری در این زمینه تصویب شد. قانون موجود سخت‌گیری‌هایی در زمینه واردات داشت و در لایحه دولت پیشنهاد سهل‌گیری وجود دارد. همزمان هم منابعی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه فناوری های مرتبط با خودرو پیشبینی شده است.
وی همچنین گفت: لایحه اصلاح برخی مقررات مربوط به تابعیت به تصویب رسید. برخی ایرانیان که مدت طولانی خارج از کشور بودند، مشکلاتی برای جذب در هیات علمی داشتند و پیش بینی شد تا تسهیل گری در این زمینه انجام شود و از ظرفیت نخبگان خارج از کشور استفاده بیشتری شود. برای جلوگیری از ایجاد تابعیت مضاعف و رعایت الزمات قانونی برای تصدی مشاغل حساس، مواردی در این لایحه پیش بینی شده است.
بهادری‌جهرمی در پایان گفت: در جلسه امروز آیین‌نامه‌ای برای تخصیص یک درصد از هزینه های همه شرکت‌های دولتی در راستای فعالیت فرهنگی، هنری و ورزشی تصویب شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha