• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403033020347
  • خبرنگار : 71480

درحاشیه جلسه دولت

باقری: همراهی میدان و دیپلماسی یک واقعیت در این سه سال است

باقری:  همراهی میدان و دیپلماسی یک واقعیت در این سه سال است

سرپرست وزارت امورخارجه تاکید کرد که همراهی میدان و دیپلماسی یک واقعیت در این سه سال است.

به گزارش ایسنا، علی باقری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه سیاست خارجی در عرصه‌های مختلف فعالیت‌هایش، پیگیری مطالبات کشور و مردم و جامعه است و فعالیت وزارت خارجه به طور جدی ادامه دارد. هفته آینده روزهای یکشنبه و دوشنبه نشست سازمان مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی را در تهران در سطح وزرای خارجه خواهیم داشت. حدود 32 کشور عضو این مجموعه هستند.
وی درباره اتهام اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در خصوص اجرای تعهدات خود گفت: ایران در چارچوب  NPT و توافق‌نامه پادمان همه تعهدات خود را اجرا می کند و هیچ نقضی در اجرای تعهداتش نیست. سازوکارهای نظارتی و بازرسی آژانس ادامه داشته است. وقتی در برجام طرف مقابل عمل نکند، ما هم می توانیم تعهدات خود را انجام ندهیم و این در چارچوب برجام وجود دارد.
سرپرست وزیر خارجه درباره اظهارات محمدجواد ظریف در خصوص تاثیرات برجام بر شاخصه‌های اقتصادی کشور، تصریح کرد: آمارهای اقتصادی را وزرای اقتصادی باید بدهند. در رقابت‌های انتخاباتی نباید از سرمایه سیاست خارجی هزینه کنیم. سیاست خارجی غنیمت نیست، بلکه سرمایه ملی است. وظیفه همه ما این است که از سیاست خارجی به عنوان گنجینه ملی صیانت کنیم.
وی ادامه داد: در دولت آیت‌الله رئیسی، دستاوردهای وزارت خارجه محسوس است و مورد اتفاق همه است. تنش زدایی از مناسبات با کشورهای همسایه، منطقه و دوست، سیاست همسایگی که مورد تاکید رهبری قرار گرفت، موضوع تثبیت و نهادینه کردن جایگاه ایران در سازوکارهای چندجانبه جهانی مثل بریکس وشانگهای و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی از جمله این دستاوردهاست.
باقری خاطرنشان کرد: نقش آفرینی در عرصه مناسبت بین‌المللی به گونه‌ای  بود که وقتی ایران از حق دفاع مشروع خود استفاده کرد و پاسخ جنایات صهیونیست‌ها را داد، آمریکا و صهیونیست‌ها نتوانستند از هیچ ظرفیت بین المللی استفاده کنند. همراهی میدان و دیپلماسی یک واقعیت در این سه سال است. اگر دیپلماسی بدون میدان باشد، دیپلماسی به سخنگاهی برای اعلام مواضع تبدیل می‌شود. این دو باید هم افزا باشند که این اتفاق در این سه سال تثیبت شد و آثار آن را دیدیم.
وی در پایان گفت:‌اکنون مقاومت در منطقه به یک هنجار تبدیل شد و این هنر دیپلماسی ایران در منطقه بود. دولت سیزدهم و مجاهدت شهید رئیسی و امیرعبداللیهان بر همه مشهود است و امیدوارم از این دستاوردها پاس داشته شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha