• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403033020336
  • خبرنگار : 71129

با تاکید بر آتش‌بس در غزه

بلینکن: برای قطع حمایت کره شمالی از روسیه هر کاری می‌کنیم

بلینکن: برای قطع حمایت کره شمالی از روسیه هر کاری می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا گفت هرکاری لازم باشد برای قطع حمایت کره شمالی از روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این اظهارات از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پی سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کره شمالی مطرح شده است.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در واشنگتن گفت: «ما هر کاری انجام می‌دهیم تا حمایت کشورهایی چون کره شمالی از روسیه را متوقف کنیم.»

واشنگتن مدعی است که کره شمالی بیش از ۱۱ هزار کانتینر شامل مهمات و مواد مربوطه و همچنین ده‌ها موشک بالستیک به روسیه داده است.

بلینکن همچنین تاکید کرد که روسیه تلاش می‌کند تا روابطش را با کشورهایی چون کره شمالی که می‌توانند به مسکو در ادامه نبرد علیه اوکراین کمک کنند، افزایش و گسترش دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: «سریع‌ترین راه برای پایان دادن به جنگ این است که تصویر پوتین که می‌تواند از اوکراین پیشی بگیرد و حامیان اوکراین را پشت سر بگذارد، نادیده گرفته شود.»

در ادامه آنتونی بلینکن استحکام روابط راهبردی کشورش با رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد و گفت که آتش‌بس در غزه شانس دستیابی به راه حل دیپلماتیک در جبهه لبنان را افزایش می‌دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید اینکه روابط استراتژیک واشنگتن با تل‌آویو پایدار و قوی است، توضیح داد که «ایالات متحده از روز اول گفته بود که تمام تجهیزات و منابع مورد نیازش را در اختیار این رژیم قرار خواهد داد».

بلینکن: برای قطع حمایت کره شمالی از روسیه هر کاری می‌کنیم
بلینکن و دبیرکل ناتو

بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ینس استولتنبرگ که به واشنگتن سفر کرده است، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ارسال تسلیحات پس از آن که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگران گفته بود دولت بایدن در تلاش است تا محدودیت‌های ارسال سلاح را حذف کند، افزود ایالات متحده به بررسی تنها یک محموله مهمات به اراضی اشغالی ادامه خواهد داد.

بلینکن به وضعیت جبهه شمالی اشاره کرد و گفت: فکر نمی‌کنم اسرائیل یا حزب‌الله تمایلی برای گسترش دامنه جنگ داشته باشند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود کشورش به دنبال محدود کردن اشتباهاتی است که می‌تواند منجر به درگیری گسترده شود و باید راه حل دیپلماتیک حاصل شود و طرفین باید به مواضع قبلی خود بازگردند.

بلینکن در خصوص آتش‌بس نیز گفت که دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه شانس دستیابی به راه حل دیپلماتیک در جبهه لبنان را که سریع‌ترین راه حل است، افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد که کشورش به تلاش‌های خود برای پر کردن شکاف اختلافات با حماس پس از آنچه «تعیین» شروط جدید توسط این جنبش در مرحله اخیر خواند، ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در زمینه دیگری گفت: «ما وظایف بلندپروازانه‌ای برای توسعه ناتو داریم و برای تقویت قدرت دفاعی ائتلاف، مجموعه‌ای جلسات را برگزار کردیم که یکی از آنها با حضور رئیس جمهور جو بایدن برگزار شد.»

بلینکن با بیان اینکه اولویت دستور کار نشست ناتو حمایت از اوکراین است، توضیح داد که به همین دلیل، او با پشتکار با رهبران هر ۲ حزب در کنگره کار می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کمک‌های مورد نیاز به موقع می‌رسد.

بلینکن پیش بینی کرد که حدود ۲۰ کشور ناتو به توافقنامه امنیتی مشترک با اوکراین که چند روز پیش ایالات متحده ایجاد کرد، بپیوندند و توانایی‌های خود را برای «دفع حمله روسیه» تقویت کنند.

او همچنین چین را متهم کرد که حدود ۸۰ درصد از تلاش‌های جنگی روسیه حمایت حیاتی می‌کند.

در عین حال دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که دیروز به جو بایدن و بلینکن اطمینان داد که همانطور که قبلا قول داده بود کشورهای ناتو هزینه‌های دفاعی خود را بیش از ۲ درصد از تولید ملی‌شان افزایش داده‌اند.

وی افزود: ما اطمینان داریم که کانادا به اجلاس بعدی ناتو خواهد پیوست و منابع نظامی خود را در اختیار ناتو قرار خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha