• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403033020267
  • خبرنگار : 71381

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

۸ روز مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اخبار مربوط به کاندیداها و آخرین اظهارات‌شان را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی،‌ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی با حضور در میزگرد فرهنگی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که اگر شما رئیس‌جمهور شوید اجازه می‌دهید وزارت کشور سردمدار گشت ارشاد باشد یا نه، تصریح کرد: کف خیابان جای احترام و انضباط است، نه جای بگیروببند؛ جای رشد، کنترل و مدیریت فرهنگ کف خیابان نیست. اگر اجازه دادیم مقوله‌های اجتماعی در بسترهای آن بدون توجه، بدون مدیریت، بدون آموزش لازم و بدون ساخت‌وساز مناسب رها شود و سپس محل بروز و ظهورش کف خیابان بیاید و بعد بخواهیم آن را حل کنیم، ناموفق خواهیم بود؛ مدیر امنیتی باید حواسش به حوزه فرهنگ و اقتصاد باشد، زیرا می‌تواند گلوگاه‌های انحراف را زودتر از همه بفهمد و تذکر دهد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از واکنش خود به سوال کارشناس این میزگرد مبنی بر که فکر نمی‌کنید حضور چهره‌های امنیتی در عرصه فرهنگ به ضرر کشور و مصالح تمام می‌شود، تصریح کرد:  اینکه عناصری در حوزه‌های مختلف توانایی دارند، رأی می‌آورند و دارای سوابق امنیتی و سیاسی و اقتصادی یا نظامی هستند دلیلی بر ایراد ذاتی حضور آنان در این عرصه فرهنگ نیست. اینجا جلسه کیفرخواست و دادگاه نیست.

پورمحمدی در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و اعضای مجمع نمایندگان طلاب در حرم امام راحل نیز تاکید کرد: از اینکه با افراد جناح‌های دیگر همکاری کنم ترسی ندارم، زیرا رئیس‌جمهوری همه مردم هستم و باید از همه ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنم؛ اگر به دنبال جناح‌بندی باشیم، نمی‌توانیم موفق شویم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه ما برای انتخابات تدارک ندیده بودیم،‌ افزود: ولی برخی افراد گویی همیشه برای حضور انتخابات بلیت دارند و حضور پیدا می‌کنند.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

محمدباقر قالیباف در برنامه «بدون تعارف»  در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حاضر است به مردم درباره خانواده، اموال و دارایی هایش توضیح دهد، گفت: بله؛ این حق مردم و قانون است. البته جزو مسئولانی بودم که لیست اموالی که به قوه قضاییه دادم را اعلام کردم؛ بعضا این موضوع دستاویز برخی از جریانات سیاست باز و افراد شد. ما هیچ گاه وارد حاشیه ها نمی شویم چون کارمان را انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: یک دختر و دو پسر و چهار نوه دارم که زندگی خودشان را دارند؛ هر زمان که وقت انتخابات می شود حرف هایی مطرح می شود از جمله اینکه این ها در ایران زندگی نمی کنند؛ خیر آن ها در ایران هستند و در تهران زندگی می کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین در دومین حضور خود در گفت و گوی ویژه خبری خاطرنشان کرد: درباره رفع تحریم ها روش «اقدام در برابر اقدام» را در پیش می گیریم و البته ابزارهای دیگری هم داریم. اولویت اساسی ما در سیاست خارجی رفع تحریم ها است.

قالیباف در همایش «زنان، پیشران پیشرفت ایران» هم که در سالن همایش‌های نورالرضا تهران برگزار شد، با بیان این‌که «زنان پایه‌های اصلی تحول در کشور هستند»، اظهار کرد: بر این باورم که و با همه زمان و دختران ایرانی عهد می‌بندم که خانواده و زن در خانواده مهمترین عنصر و سلول جامعه است؛ به این معنا که ما هرچه از جامعه توقع داریم، اول از خانواده با محوریت زن است و این اساس کار ماست.

وی افزود: زن به عنوان یک مادر مهمترین عنصر فرهنگی در جامعه ماست. در حقیقت فرهنگ، زنانه‌ترین عنصر در جامعه است و از اینجاست که ما زنان را پیشران اصلی پیشرفت می‌دانیم و در همه مسائل این زنان هستند که مبدا هستند و در سابقه مدیریت من  توجه و باور به زنان دیده می‌شود. معتقدم اگر مادران ما آرامش و آسایش داشته باشد، جامعه ما آرامش و آسایش دارد.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

علیرضا زاکانی با حضور در میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما ضمن تشریح دیدگاه‌های اقتصادی خود، در پاسخ به این پرسش که حقوق مردم از گردن کلفت‌ها را چطور خواهید گرفت، گفت: گرفتن حق از گردن کلفت‌ها در تخصص بنده است و شاید متخصص‌تر از بنده نداشته باشید که یقه گردن‌کلفت‌ها را بگیرد. یقه وزیر اطلاعات را در صحن علنی مجلس گرفتم و برای اولین و آخرین بار گرفتم و اجازه ندادم کسی در حاشیه بماند و ضعیف‌کشی شود درباره سایر وزرا هم این چنین رفتار کردم. برادر رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور هم همین طور. قبل از دوره نمایندگی عضو هیات علمی یک دانشگاه بودم، دیدم که یکی از مدیران یکی از دستگاه‌ها به ۹۶۰ میلیون دلار تعرض کرده است، مدیر فلان دستگاه به دفترم آمد و گفت به ما اعتماد کنید و بنده هم گفتم بنده به هیچ کس اعتماد ندارم.

وی همچنین با اشاره به اینکه مشاور آقای پزشکیان سخنانی را بیان کردند که جفا به رئیس‌جمهور شهید بود افزود: در مناظره پنج‌شنبه جواب سخنان ایشان را خواهم داد. در دورانی که این آقایان بودند علاوه بر اینکه اقتصاد را اصلاح نکردند بلکه اقتصاد خانوارها به تاراج رفت.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در نشستی خبری که در خبرگزاری تسنیم گفت: ما یک هسته مرکزی فکری منسجم برگفته از مکتب امامین انقلاب و یک بسته تحولی برای این‌که پیشرفت ایجاد کند و مشکلات مردم را نیز برطرف سازد لازم داریم تا نقش ایران به یک قدرت منطقه‌ای و ابرقدرت بین‌المللی بدل شود که امکانات آن نیز فراهم است.

وی افزود: برای این منظور ۱۴ بسته آماده کرده‌ام تا با یک کار چند مشکل رفع شود تا در یک فرصت زمانی اندک گام‌های بزرگ برداریم و این عقب‌افتادگی تاریخی که در دوران ستم‌شاهی ایجاد شده را برطرف سازیم.

مسعود پزشکیان در همایش «فرهنگیان حامی پزشکیان»درباره دلیل خود برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به دنبال پست و مقام و اسم و رسم نبودم اما برای کشورمان و برای آینده مملکت به عنوان یک انسان نگران هستم و این نگرانی چیزی است که آینده را خیلی تیره و تار نشان می‌دهد اگر ما بلند نشویم و دست به دست هم ندهیم و در مقابل مسیری که ما را به جهتی می‌برد که آینده به آن وضعیت مبتلا شود، برنامه نداشته باشیم.

این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به طرح مطالبه از سوی یکی از افراد حاضر در سالن که از پزشکیان خواست در مناظره‌های تلویزیونی پاسخ محکمی به رقبای خود بدهد، با تاکید بر اینکه برای اینکه مملکت بتواند جلو برود در ابتدا باید اختلافات و تنش‌ها را کم کنیم، عنوان کرد: من می‌توانم جلوی برادرانی که حرف‌های گاهاً غیر منطقی و غیر اصولی می‌زنند، جواب دهم؛ من می‌توانم پرونده‌های آنها را دربیاورم چون خیلی از آنها بیخود بالا آمده‌اند؛ این پرونده‌ها را هم من نداشتم بلکه آوردند دادند ولی خوب نیست که آدم در صدا و سیما بیاید و بگوید که «بگم؟» همین «بگم‌ها» مارا به اینجا رسانده است.

از اظهارات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چه خبر؟

سعید جلیلی با حضور در جمع اساتید دانشگاه تهران،  گفت: دولت سایه گفتمان است نه یک تشکیلات. هر کس در حد وسعش باید سایه به سایه تحولات را دنبال کند و آن را به سمت کمال و تعالی پیشرفت ملت سوق دهد و این یک تعارف نیست.

نامزد چهاردهم دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «ارزآوری باید تعریف و سهم دانشگاه‌های کشور در آن مشخص شود»، گفت: اگر اساتید دانشگاه‌ها در تصمیمات دانشگاه نقش‌آفرین شوند هرگز نخبگان و اساتید از ایران خارج نخواهند شد. وزارت علوم در حال حاضر در کنار دانشگاه‌ها نیست. این وزارتخانه باید توسط اساتید دانشگاه‌ها تغییر ماموریت پیدا کند به نحوی که همه وزارتخانه‌های کشور را در راستای اهداف کشور و نقشه موثر دانشگاه‌ها باز تعریف کند. اگر بنده رای بیاورم از همین ترم آینده سازوکارهای این مسئله را اجرایی خواهم کرد.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه سه سیما با بیان اینکه کشور تمدن داری هستیم و باید تمدن خود را حفظ کنیم، گفت: در عین حال باید امنیت مان را نیز حفظ کنیم. دیپلماسی ایران بعد از انقلاب بر این پایه شکل گرفته است. در طی ۴ دهه قبل از دولت شهید رئیسی عمدتا با دو رویکرد رو به رو بودیم و در دولت شهید رئیسی این دو رویکرد کنار گذاشته شد و رویکرد سومی جایگزین آن شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به اظهارات دیروز محمد جواد ظریف گفت: وزیر خارجه‌ آمریکا در سنای این کشور گفت ایرانی ها توانسته اند راهبرد فشار حداکثری را شکست دهند، اما یک فرد باز می گوید ما نتوانسته ایم.

وی افزود: همان کشوری که می گفت فشار حداکثری بر ایران، مقام رسمی اش اعلام کرد که این راهبرد فشار حداکثری، شکست فاحش خورد. این موفقیت ملتی است که خودش را باور دارد.
 

* اظهارات و سخنان هشتمین روز تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را می توانید در این لینک مرور کنید.

* هم چنین اخبار مرتبط با ستاد های انتخاباتی کاندیداها را با کلیک بر روی اسامی زیر بخوانید:

مسعود پزشکیان

محمدباقر قالیباف

سعید جلیلی

علیرضا زاکانی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

مصطفی پور محمدی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۰ ۱۱:۲۸

پورمحمدی واقعا منطقی حرف میزد.