• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403033020258
  • خبرنگار : 71443

حضور هزاران سرباز ناتو در مانورهای نظامی در منطقه دریای بالتیک

حضور هزاران سرباز ناتو در مانورهای نظامی در منطقه دریای بالتیک

هزاران سرباز از کشورهای عضو ناتو در مانورهای نظامی در منطقه دریای بالتیک شرکت کرده‌اند که به دلیل ادامه جنگ اوکراین از نظر استراتژیک حساس شده است.

به گزارش ایسنا، سوئد که پیشتر و در پی پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو در اوایل سال جاری (میلادی) به این رزمایش ملحق شده بود، برای اولین بار در ماه ژوئن به عنوان یک عضو کامل ناتو در مانورهای بالتاپس شرکت کرد.

مقامات گفتند که هدف آنها افزایش قابلیت همکاری نیروها و برجسته کردن تعهد متحدان به امنیت مشترک ناتو است. هفته‌های آموزشی شامل مین‌زدایی دریایی، شناسایی زیردریایی، فرود و پاسخ پزشکی در موقعیت‌های تلفات انبوه بوده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رزمایش‌های نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروهای زمینی در دریای بالتیک و همچنین در سوئد و جزیره استراتژیک آن گوتلند و در لیتوانی، لهستان و آلمان در حال برگزاری است. این تمرینات تا روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت و شامل حدود ۵۰ کشتی نیروی دریایی و ۴۵ هواپیما و هلیکوپتر می‌شود.

این رزمایش توسط نیروهای حمله و پشتیبانی نیروی دریایی ناتو و ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده سازماندهی شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، خطوط لوله گاز اصلی از بستر دریای بالتیک از روسیه و نروژ به آلمان، لهستان و سایر کشورهای اروپایی می‌گذرد و از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲ و افزایش فعالیت‌های نظامی در دریای بالتیک، این منطقه به منطقه بسیار حساسی تبدیل شده است.

ژنرال اندرو تی. پریدی، رئیس ستاد حمله و پشتیبانی نیروی دریایی ناتو درباره این رزمایش اظهار داشت: چالش‌های پویای منطقه بالتیک مستلزم یک قابلیت جامع، دقیق و کارآمد خاکی و آبی است و این، دقیقا همان چیزی است که ما امروز در سوئد انجام دادیم. محل فرود نیز عمدی بود؛ حضور ناتو در جزیره گوتلند برای حفاظت از امنیت و ثبات دریای بالتیک حیاتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha