• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403033020147
  • خبرنگار : 71567

انتشار یافته‌های محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ژورنال بین‌المللی

انتشار یافته‌های محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ژورنال بین‌المللی

نتایج تحقیقات مهندسان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه ایجاد انعطاف پذیری ریز شبکه‌ها برای تامین انرژی، در یکی از ژورنال‌های بین‌المللی با ضریب تاثیر ۱۵.۹ منتشر شد.

به گزارش ایسنا؛ مقاله حسین غریب وند دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر به راهنمایی دکتر قره پتیان عضو هیات علمی این دانشگاه و مشاوره دکتر انوری‌مقدم از دانشگاه آلبورگ دانمارک، در نشریه معتبر Renewable and Sustainable Energy Reviews با  ضریب تاثیر (Impact Factor) ۱۵.۹ منتشر شد.

عنوان این مقاله A Survey on Microgrid Flexibility Resources, Evaluation Metrics and Energy Storage Effects   درباره انعطاف پذیری ریزشبکه‌ها است.
با توجه به مطرح بودن مسائلی چون آلایندگی و پایان‌پذیری منابع فسیلی در تامین انرژی، حرکت به سمت منابع تجدیدپذیر امری اجتناب ناپذیر است.

یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در زمینه استفاده از منابع تجدیدپذیر، متغیر بودن توان تولیدی و عدم کنترل کامل بر میزان تولید آنها است و از طرف دیگر حرکت به سمت تمرکز زدایی در سیستم قدرت منجر به تبدیل آن به انواع واحدهای کوچکتر مانند ریزشبکه‌ها خواهد شد.

این ریزشبکه‌ها به دلیل استفاده از تولیدات تجدیدپذیر در محل، معمولا دارای استقلال نسبی در تولید و مصرف نسبت به شبکه بالا دست خواهند بود. اگرچه با افزایش نفوذ تولیدات تجدیدپذیر در ریزشبکه‌ها، مسائل مربوط به متغیر بودن آنها پیوسته اهمیت بیشتری خواهد یافت.

به منظور برطرف کردن این مشکلات، ایجاد انعطاف‌پذیری لازم توسط منابع موجود، یک اولویت در شبکه‌ها و به ویژه ریزشبکه‌های آینده خواهد بود؛ چرا که در ریزشبکه‌ها سطح نفوذ تولیدات تجدیدپذیر نسبت به کل شبکه بیشتر و منابع انعطاف پذیری در دسترس کمتر هستند.

در این تحقیق با دید جدیدی از سمت ریزشبکه‌ها به مسئله انعطاف‌پذیری پرداخته شده است. تاکید این پژوهش بر امکان استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا مانند ذخیره‌سازهای هیدروژنی و تولید هیدروژن سبز است.

هم اکنون جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در یکی از گروه‌های تحقیقاتی ۶ گانه آزمایشگاه سیستم‌های قدرت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تحت نظارت دکتر قره پتیان، در حال مطالعه و بررسی موضوع انعطاف‌پذیری در طیف‌های زمانی مختلف به عنوان یکی از مسائل روز دنیا در زمینه مهندسی برق هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha