• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403033020106
  • خبرنگار : 50182

یک نماینده مجلس:

«مجلس قوی» در کنار «دولت قوی» اثرگذار است

«مجلس قوی» در کنار «دولت قوی» اثرگذار است

ایسنا/کرمانشاه نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، گفت: مجلس قوی زمانی اثرگذار خواهد بود که دولت قوی در کنار خودش داشته باشد، بنابراین مردم باید متوجه حساسیت انتخابات ریاست جمهوری بوده و حضور پرشوری در آن داشته باشند.

فضل الله رنجبر با حضور در دفتر ایسنا در کرمانشاه، با تسلیت شهادت آیت الله رییسی و دیگر شهدای خدمت، به انتخابات سرنوشت ساز هشتم تیرماه اشاره و تصریح کرد: حقیقتا ایران حادثه دردناکی را پشت سرگذاشته و از دست دادن یک رییس جمهور کاری و پرتلاش ضایعه بزرگی برای همه ما بود، اما خوشبختانه با درایت خوب مقام معظم رهبری و تلاش کابینه دولت، خللی در خدمات رسانی ایجاد نشد.

وی با تاکید بر استمرار پرقدرت خدمات رسانی به مردم، گفت: از همان روز اعلام شهادت رییس جمهور، مجموعه دولت کار خود را پرقدرت ادامه داده و حتی اجازه ندادند کارها یک روز تعطیل شود و در کنار این اقدامات، زمینه برگزاری یک انتخابات مهم و سرنوشت ساز را هم فراهم کردند.

«مجلس قوی» در کنار «دولت قوی» اثرگذار است/ امسال انتخابات پرشوری پیش رو داریم

وی با تاکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، گفت: پیشبرد و پیشرفت امور کشور در گرو همکاری قوای سه گانه است و اگر در کنار مجلس قوی، دولت قوی وجود نداشته باشد قطعا نمی توان از سد مشکلات گذشت.

رنجبر گفت: مجلس قوه قانونگذار است و قوانین و مقررات را تعیین می‌کند، اما اجرای این قوانین بر عهده دولت است و اگر دولت قوی و مجری توانمند روی کار نیاید، عملا قوانین اثرگذاری لازم را در جامعه نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه رییس جمهور بعد از مقام معظم رهبری دومین شخصیت مهم و اثرگذار در کشور است، گفت: وظایف و اختیارات مهمی در اختیار رییس جمهور بوده و این جایگاه از حساسیت بالایی برخوردار است، بنابراین مردم باید متوجه اهمیت انتخابات ریاست جمهوری بوده و حضور و مشارکتی پرشور در آن داشته باشند.

رنجبر با دعوت از آحاد مردم برای حضور در انتخابات هشتم تیرماه، گفت: مردم باید این را بدانند که سرنوشت کشور در چهار سال آینده در گرو این انتخاب مهم و سرنوشت ساز است.

وی با اشاره به تایید صلاحیت شش داوطلب در این دوره انتخابات گفت: گرایشات سیاسی داوطلبان نشان می‌دهد که در این دوره تمامی سلایق سیاسی داوطلبی در انتخابات دارند و همین امر نوید یک انتخابات رقابتی و پرشور را می‌دهد.

«مجلس قوی» در کنار «دولت قوی» اثرگذار است

دولت و مجلس باید دوشادوش هم حرکت کنند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه در تشریح اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: اولین و مهمترین کار این مجلس تعیین وزرا بعد از انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت جدید است.

رنجبر گفت: مجلس نقش موثری در تشکیل یک کابینه قوی دارد و باید از میان وزرای پیشنهادی دلسوزترین و توانمندترین آنها را انتخاب کند.

وی تاکید کرد: مجلس باید فارغ از هرگونه نگاه جناحی، وزرای کاربلد، باتجربه و افرادی که تنها دغدغه منافع مردم را دارند انتخاب کند و همه باید بدانند که هرگونه بده بستان در این زمینه به ضرر کشور تمام می‌شود.

رنجبر توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی را دیگر اولویت مجلس دوازدهم عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر آنچه بیش از همه مردم ما را رنج می‌دهد مشکلات اقتصادی و تورم است. مشکلاتی که مجلس می‌تواند نقش مهمی در رفع آنها داشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: مجلس با وضع قوانینی که موانع را از سر راه دولت برداشته و کسب و کارها را رونق دهد، می‌تواند گام مهمی در مقابله با مشکلات معیشتی بردارد.

رنجبر با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری دولت و مجلس، گفت: رفع مشکلات اقتصادی همکاری تمام قوا را می‌طلبد و مجلس و دولت باید دوشادوش هم در این مسیر حرکت کنند.

رنجبر با اشاره به تصویب قانون بودجه ۱۴۰۳ و قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: یکی از وظایف مهم مجلس دوازدهم باید نظارت بر اجرای درست این قوانین باشد.

وی افزود: هرچه مجلس نقش خود را در قانونگذاری و نظارت درست تقویت کند، قطعا روند پیشرفت کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha