• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403033020083
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

سهمیه ثبت‌نام مدارس طبق موقعیت جغرافیایی به اولیا اعلام شود

سهمیه ثبت‌نام مدارس طبق موقعیت جغرافیایی به اولیا اعلام شود

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به حقوق دانش‌آموزان و والدین در خصوص ثبت‌نام مدارس گفت: سهمیه ثبت نام مدارس با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی باید از طریق مناطق تعیین و به شیوه مناسب به اولیا اعلام شود.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تداوم بازدیدهای سرزده از آموزشگاه‌های نواحی اهواز در خصوص روند ثبت‌نام، اعلام نتایج، تحویل مدارک و ثبت کتاب اظهار کرد: به منظور تکریم ارباب رجوع، اتاق ویژه‌ای برای انتظار اولیا در مدارس ایجاد و نکات لازم و ضروری به مدیران مدارس یادآور شده است.

وی افزود: همواره موضوع ثبت‌نام دانش‌آموزان از دغدغه‌های جدی والدین بوده و همه تلاش ما این است که با تکریم ارباب رجوع در چارچوب قوانین و مقررات، شرایطی ایجاد کنیم که اولیا و دانش‌آموزان با آرامش خاطر نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، تسهیل فرآیند ثبت‌نام یکی از جلوه‌های مهم برقراری عدالت آموزشی در راستای تکریم اولیا و دانش‌آموزان محسوب می‌شود و به همین منظور دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش آموزان با شعار «ثبت‌نام مطلوب، عدالت‌محوری و خانواده‌مداری» تنظیم و با تاکید بر پایداری و برقراری آن برای سال‌های آینده به همه نواحی و مناطق استان خوزستان ارسال شده است.

وی بیان کرد: در همین زمینه و با هدف اجرای سند تحول دولت مردمی، انتظار می‌رود با تشکیل کارگروه‌های کیفیت‌بخشی آموزشی و ثبت‌نام، تلاش جهادی به کارگیری تجارب گذشته و با تشکیل کار ویژه نظارت بر رعایت حقوق والدین و دانش‌آموزان با سازمان‌دهی گروه‌های نظارتی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در مناطق به نحو مطلوبی روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مسیر کاملا قانونی انجام شود.

حبیبی تصریح کرد: حقوق دانش‌آموزان و والدین در موضوع ثبت‌نام مانند دریافت نکرده وجوه غیر مجاز، رعایت زمان و محدوده‌بندی ثبت‌نام، پیگیری ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه و رعایت سایر موارد موجود در شیوه‌نامه ارسالی باید مورد توجه خاص قرار بگیرد. همچنین سهمیه ثبت‌نام مدارس با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی باید از طریق مناطق تعیین و به شیوه مناسب به اولیا اعلام شود.

وی افزود: به منظور نظارت و بررسی دقیق شکایات و گزارش‌های مردمی، سامانه پاسخگویی به شکایات از طریق سامانه www.shekayat.medu.ir در اختیار اولیا قرار دارد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha