• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403033020067
  • خبرنگار : 50177

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

استفاده از نوار تیپ در افزایش تولید و بهره‌وری آب بسیار تاثیرگذار است

استفاده از نوار تیپ در افزایش تولید و بهره‌وری آب بسیار تاثیرگذار است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استفاده از نوار تیپ در افزایش تولید و بهره‌وری آب بسیار تاثیرگذار است.

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مولفه‌های اصلی در بخش کشاورزی و بهره‌وری از منابع آبی که بتوانیم با توجه به منابع موجود کشت مناسبی داشته باشیم و آن را مدیریت کنیم استفاده از تکنولوژی‌های روز است.

وی با بیان اینکه نوار تیپ یکی از تکنولوژی‌های روز است که با استفاده از آن هم تولید افزایش می‌یابد و هم از منابع آبی صرفه‌جویی می‌شود، اضافه کرد: به عنوان نمونه در شهرستان ازنا و در بحث الوبیا، کشت دو ردیفه روی پشته را انجام دادیم که از این طریق ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده و ۳۰ درصد تولید افزایش یافته و این نشان می‌دهد چنانچه به درستی از مولفه‌های بهره‌وری استفاده کنیم هم می‌توان تولید مناسبی داشته باشیم و هم در مصرف آب و منابع آبی صرفه‌جویی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استفاده از نوار تیپ را در تولید چغندر و سیب‌زمینی نیز در استان اجرایی شده که برای سیب‌زمینی بهاره ۵۰۰۰ لیتر برابر با کشت آبی گندم آب مصرف شده است.

شاهرخی عنوان کرد: با تولید سیب‌زمینی علاوه بر رونق اقتصادی کشاورز، امنیت غذایی کشور نیز تامین می‌شود و از طرفی نیز تولید مناسبی برای کشاورز محسوب می‌شود و ماندگاری او را در روستاها تثبیت می‌کند تا از مهاجرت به حاشیه شهرها امتناع کنند.

وی در خصوص برخورد با کشاورزان غیربومی در لرستان، گفت: طی دو سال اخیر با توجه به اقدامات انجام شده و آموزش‌های لازم به کشاورزان از فعالیت کشاورزان غیربومی جلوگیری شده و هرجا مواردی مشاهده شود از طریق دستگاه قضایی برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: اخیرا یک نمونه کشاورز غیربومی در شهرستان خرم‌آباد داشتیم که با او برخورد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha