• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403033020064
  • خبرنگار : 50177

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خبر داد:

ابطال مجوز ۱۰ حلقه چاه در خرم‌آباد

ابطال مجوز ۱۰ حلقه چاه در خرم‌آباد

ایسنا/لرستان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از ابطال مجوز ده حلقه چاه در خرم‌آباد خبر داد.

داریوش حسن‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بحث چاه‌های صنعتی جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، راهداری و صمت مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: در مواردی ساخت برخی از این چاه‌ها ۱۰۰ درصد انجام شده و مجور حفاری گرفتند اما سند آن را تکمیل نکردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: صنایع که ۱۰۰ درصد ساخت داشتند باید از سوی دستگاه متولی تعیین‌تکلیف و به آب منطقه‌ای لرستان اعلام کنند.

حسن‌نژاد با بیان اینکه تعداد این چاه‌ها اندک است، افزود: تاکنون در شهر خرم‌آباد مجوز ۱۲ حلقه چاه را ابطال کردیم؛ همچنین همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های متولی صنایع برای نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های صنعتی ضروری است.

وی با بیان اینکه با استفاده از قانون توامان برق چاه‌های صنعتی و کشاورزی و با کنتور فهام و هوشمند، میزان برداشت آب رصد می‌شود تا از آب‌های سطحی و زیرزمینی اضافه برداشت نشود، گفت: متاسفانه در مواردی گزارش شده که یک سری از صنایع مجاز از آب صنعتی برای کشاورزی استفاده می‌کنند، چنانچه تخلفی محرز شده باشد اعمال قانون کرده و از فرد متخلف تعهد محضری گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه ضرورت دارد دستگاه‌های متولی صنایع موافقت اصولی با اقدام کننده سند را به آب منطقه‌ای اعلام کنند، بیان کرد: آب منطقه‌ای لرستان مانع ایجاد صنعت نیست و تنها از مصرف بی‌رویه منابع آب زیرزمینی جلوگیری می‌کند.

حسن‌نژاد در خصوص تراز آب چاه‌ در برخی شهرستان‌های استان، گفت: در شهرستان‌هایی که در حوضه کرخه هستند به دلیل بارش خوب شاهد افزایش تراز آب آنها هستیم به عنوان نمونه تراز آب در کوهدشت به یک متر و ۷۱ سانتی‌متر رسیده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha