• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403032920031
  • خبرنگار : 50176

رئیس جهاد دانشگاهی استان خبر داد:

درمان ۳۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروی جهاد دانشگاهی لرستان

درمان ۳۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروی جهاد دانشگاهی لرستان

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از درمان ۳۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروی این واحد خبر داد.

فرهاد فرامرزیان در جلسه‌ی روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با ابوطالب شفقت استاندار لرستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلفی فعالیت‌های خوبی انجام داده است، به مرکز درمان ناباروری این واحد اشاره کرد و گفت:  جهاد دانشگاهی لرستان با توجه به ضرورت و اهمیت بحث جوانی جمعیت در بحث درمان ناباروری در استان ورود جدی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به دغدغه‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد ورود جدی پیدا می‌کند.

فرامرزیان اظهار کرد:  یکی از این دغدغه‌ها بحث درمان ناباروری بوده موضوعی که در راستای دغدغه‌ی جمعیتی مقام معظم رهبری بسیار مهم و با اهمیت است.

این مسئول تصریح کرد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان یکی از مناطق خوب و مهم در غرب کشور بوده که از استان‌های مختلفی پذیرش متقاضی داشته است.

وی با بیان اینکه ۸۰۰۰ پرونده زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاه واحد لرستان وجود دارد، اضافه کرد: روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر در این مرکز درمان ناباروری ویزیت اولیه می‌شوند.

فرامرزیان یادآور شد: روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ عمل جراحی در این مرکز انجام می‌شود و تاکنون یک هزار مورد عمل جراحی در این مرکز صورت گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه‌ی صحبت‌هایش با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی درمانگاه عمومی شبانه‌روزی این نهاد نیز  با همکاری و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی استان اخذ شده است، افزود: تاکنون ۳۰۰ زوج موفق به درمان ناباروری خود در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاه واحد لرستان شده‌اند.

وی همچنین گفت: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی یکی از معتبرترین، فعال‌ترین و مطمئن‌ترین مراکز کشور بوده و با توجه به نیازها و در زمان‌های مختلف همچون حوزه انتخابات نظرسنجی‌های مختلفی را انجام داده و خروجی‎‌های آن همیشه دقیق بوده است.

این مسئول به سازمان دانشجویان جهاد دانشگاه لرستان  نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ کانون مختلف در این سازمان فعال و دانشجویان نخبه و علاقمند دانشگاه‌های سطح استان در آن‌ها مشغول فعالیت هستند، گفت: فعالیت‌های متنوعی توسط این کانون‌ها و سازمان دانشجویان در سطح استان انجام می‌شود.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان از دیگر بخش‌هایی بود که  فرامرزیان به آن اشاره کرد و گفت: این مرکز در بام خرم آباد و در زمینی به مساحت ۳ هکتار واقع شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ نوع گیاهان دارویی در لرستان وجود دارد، افزود: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی این واحد دارای ۳۵۰۰ متر فضای گلخانه‌ای مسقف  است که کشت انواع گیاهان دارویی در آن صورت می‌گیرد. ۹۰ درصد تولیدات مرکز تحقیقات در استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

فرامرزیان از آمادگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان در خصوص ارائه آموزش‌های مورد نیاز به علاقمندان حوزه گیاهان دارویی بالاخص متقاضیان اشتغالی که تسهیلات اشتغالزا دریافت کرده‌اند خبر داد و گفت: پس از ارائه تمامی آموزش‌های زمان کاشت، داشت و برداشت آمادگی کامل جهت خرید محصول را نیز داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha