• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032919973
  • خبرنگار : 50283

مسئول نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد

لزوم فرهنگ‌سازی برای احیای فریضه زکات

لزوم فرهنگ‌سازی برای احیای فریضه زکات

ایسنا/گیلان مسئول نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای احیای فریضه زکات، گفت: زکات مسئله‌ای فراگیر و بالاتر از سطح خدمت به یک نیازمند است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی امروز سه‌شنبه، ۲۹ خردادماه در جلسه شورای زکات استان گیلان که در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت برگزار شد، ضمن تبریک عید قربان و آغاز دهه ولایت همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید، اظهار کرد: مسئله زکات فریضه‌ای است که تا حدودی فراموش شده و تاکید مقام معظم رهبری بر احیای این فریضه است.

وی با بیان اینکه بُعد اجتماعی و اقتصادی در فریضه زکات بسیار برجسته است، افزود: برای حل برخی گرفتاری‌ها و مشکلات می‌توان از فریضه زکات شروع کرد لذا زکات مسئله‌ای فراگیر و بالاتر از سطح خدمت به یک نیازمند است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره مبارکه توبه، تصریح کرد: زکات علاوه بر جنبه فردی و معنوی، جنبه اجتماعی و حاکمیتی هم دارد و بر همین اساس در ترکیب شورای زکات، نماینده ولی فقیه و استاندار حضور دارند و در شهرستان‌ها نیز امام جمعه و فرماندار از اعضای شورای زکات هستند.

حجت الاسلام ربانی تاکید کرد: زکات علاوه بر اینکه موجب تزکیه و جدا شدن از تعلقات دنیوی می شود، به جهت رسیدگی به فقرا، بُعد اجتماعی و اقتصادی هم دارد.

رئیس شورای زکات کشور تاکید کرد: در روایات متعدد آمده اگر زکات در مسیر درست و صحیح هزینه شود، فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند؛ پس معلوم می‌شود ما هنوز تا رسیدن به وضع مطلوب خیلی فاصله داریم.

وی با بیان اینکه تکیه ما برای احیا و تحقق زکات به شوراهای استانی است، گفت: انتظار ما از استان‌ها این است با پیشنهادات سازنده این فریضه الهی را زنده‌تر کنند؛ ضمن اینکه مسئولان استانی از سیاستگذاران این حوزه مطالبه‌گری داشته باشند.

حجت الاسلام ربانی ادامه داد: انتظار داریم شورای استانی زکات هر فصل برگزار و نکات قوت و عملکردها بررسی شود و پیشنهادات سازنده برای رشد و تعالی زکات به دبیرخانه ارائه گردد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه زکات و تبیین آیات و روایات این فریضه در مناسبت های مختلف، عنوان کرد: مردم ایران شریف، نجیب، حاضر در صحنه و فداکار هستند و اگر فرهنگ سازی کنیم، مردم بیش از پیش برای مشارکت در این فریضه استقبال می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه زکات فریضه الهی است و باید جزو احیاگران زکات باشیم، خاطرنشان کرد: شهرهایی که خدمت بیشتری در حوزه زکات دارند، مورد تقدیر قرار بگیرند.

وی یادآور شد: رئیس کمیته امداد در هر شهرستان موارد مصرف زکات را با حفظ حرمت ها، به اطلاع مردم برساند، زیرا این کار باعث ایجاد اعتماد شده و مردم بیشتر پای کار آمده و خدمت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha