• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032919911
  • خبرنگار : 50646

شهردار لاهیجان خبر داد

برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان

برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند  در لاهیجان

ایسنا/گیلان شهردا‎ر لاهیجان با اشاره به اعلام فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند، گفت: این جشنواره شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

 رضا زنده‌دل امروز ۲۹ خرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با به فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و انجمن هنرهای نمایشی ایران با هدف ارتقاء ارزش‌های اصیل جامعه و ترویج مولفه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی و مبانی زندگی اجتماعی و اصول شهروندی با محوریت عنوان سال « جهش تولید با مشارکت مردم » و گام برداشتن برای رسیدن به شهری پاک و آرام با مشارکت شهروندان، هنرمندان و نهادها و سازمان‌های شهر لاهیجان، سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را شهریور ماه سال جاری برگزار می‌کند.

وی هدف جشنواره را مشارکت شهروندان در کنار هنرمندان و همراهی دغدغه‌مند و کارشناسانه مدیران و مسئولان شهری بیان کرد و افزود: دوازدهمین گام این راه پر امید نیز استوار و محکم با توانی افزون، عزم همگانی وبا شعار «شهر امن و پویا، جامعه‌ای پرامید و کارا» برداشته شود. 

 دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گفت: حفظ و ارتقای مولفه‌های فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، ارتقای سطح دانش شهروندی، به منظور بهبود زندگی شهری، ارتقای مشارکت شهروندان در  ساختن شهر سالم و پاک و اهتمام ویژه به همراهی و مشارکت شهروندان در بهسازی شرایط اقتصادی جامعه با تکیه بر توان داخلی و خلاقیت کارآفرینان ایرانی و ترویج نشاط، امید و همدلی از اهداف جشنواره امسال است.

 زنده‌دل، موضوعات جشنواره امسال شهروند را شامل شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم »، شهروند و خدمت به مردم به عنوان یک فضیلت ارزنده شهروندی در سطوح مختلف« با گرامیداشت مقام ارزنده رئیس جمهور شهید و همراهان خدوم ایشان»، ‎شهروند، فرهنگ ایثار و شهادت «با موضوع سرداران شهید»، شهروند، حمایت از مردم غزه، عفاف و حجاب، جوانی جمعیت، افزایش سرمایه‌گذاری، بهبود کسب و کار، هویت سازی ایرانی و اسلامی، تقویت سرمایه انسامی، بالا بردن سطح اعتماد دولت و مردم، آگاهی از حقوق شهروندی، شهروند و ایجاد فرهنگ پایدار حفظ سرمایه‌های ملی و صرفه‌جویی منابع انرژی، آسیب‌های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی، حقوق کودک، محیط‌ زیست (چالش‌ها، مخاطرات و راه‌کارها)، مشارکت مسیولانه در حفظ فضای سبز، اموال عمومی، مدیریت زباله و پسماند، ترافیک و غیره بیان کرد.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه را اول شهریور امسال بوده و ۱۲ شهریور آثار برگزیده اعلام می‌شود، گفت: زمان برگزاری جشنواره نیز هفته آخر شهریور امسال است.

وی تصریح کرد: در بخش مسابقه آثار این بخش از میان نمایش‌های خیابانی متقاضی با اولویت محورهای مورد تاکید جشنواره شهروند انتخاب می‌شود.

شهردار لاهیجان افزود: این بخش رقابتی بوده و سقف پذیرش آثار ۱۴ نمایش است، آثار این بخش باید پیش از این در هیچ یک از دوره‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، تئاتر مقاومت و جشنواره تئاتر رضوی شرکت نکرده باشد.

زنده‌دل افزود: متقاضیان شرکت در  بخش مسابقه باید لوح فشرده حاوی فایل تصویری  و  مدارک مورد نیاز را در  مهلت مقرر به دبیر خانه جشنواره شهروند لاهیجان ارسال کنند.

‎دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجانی افزود: در بخش ویژه نمایش کودکان و نوجوانان، ستاد برگزاری جشنواره نظر به اهمیت رده سنی کودکان و نوجوانان و لزوم توجه ویژه به تولیدات و عرضه آثار متناسب برای این گروه های سنی  در راستای ارتقای کنجکاوی، ایجاد اعتماد به نفس و استقلال بخشیدن به شخصیت آنها، ترغیب به اندوختن تجارب و معلومات نوین، راهنمایی اخلاقی و آشنایی با حقوق شهروندی پذیرای نمایش‌های تولید شده در قالب نمایش زنده و عروسکی است. 

زنده‌دل افزود: علاقمندان به شرکت در این بخش می‌توانند آثار خود را با موضوعات مناسب گروه سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، این بخش غیر رقابتی و سقف پذیرش آثار در این بخش پنج اثر است، به نمایش‌های راه یافته به بخش مسابقه حداقل ۱۲۰ میلیون ریال و حداکثر ۱۸۰میلیون ریال کمک هزینه (بر اساس ضوابطی همچون تعداد نفرات،حجم دکور و وسایل صحنه،بعد مسافت و غیره )پرداخت می‌شود، به اثر برگزیده مردمی نیز در این بخش جایزه ویژه تعلق می‌گیرد.

وی گفت: به نمایش‌های راه یافته به بخش مسابقه نیز حداقل ۱۰۰ میلیون ریال و حداکثر ۱۴۰ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت می‌شود.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گفت: در راستای تقویت مبانی تئوری و عملی حوزه تئاتر خیابانی و معرفی دست‌آوردهای نوین این حوزه در داخل و خارج کشور، ستاد جشنواره در نظر دارد کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی را برگزار کنند.

شهردار لاهیجان از همکاری صمیمانه مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فرماندار لاهیجان، انجمن نمایش استان گیلان و کشور، اعضای شورای تأمین و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان برای بهتر برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha