• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032919901
  • خبرنگار : 50040

در شورای زکات گیلان مطرح شد؛

رشد ۵۶ درصدی پرداخت زکات

رشد ۵۶ درصدی پرداخت زکات

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: متولیان امر زکات در استان قدم های خوبی را در راستای ترویج و فرهنگ سازی این فریضه حسنه برداشته‌اند و شاهد دستگیری از نیازمندانی هستیم که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند.

اسدالله عباسی امروز، ۲۹ خردادماه در جلسه شورای زکات استان گیلان، با بیان اینکه مردم استان همیشه در انجام کار خیر پیش قدم هستند، گفت: فرهنگ سازی برای پرداخت زکات وظیفه آحاد مدیران است و باید از همه ظرفیت ها برای تشویق افراد به این امر واجب استفاده کنیم.

وی زکات را یک فریضه الهی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و تصریح کرد: دستگیری از مردم نیازمند و احسان و نیکوکاری در حق اقشار آسیب پذیر را از مولای متقیان و ائمه اطهار(ع) یاد گرفتیم.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام خیرین استان در قربانی کردن و توزیع گوشت نذری بین نیازمندان، خاطرنشان کرد: نقش ویژه مردم گیلان در پرداخت زکات نشان از دیانت و اعتقاد دینی و باورهای اسلامی دارد.

عباسی با بیان اینکه زکات صرف امور خیر می شود، گفت: متولیان امر زکات در استان قدم های خوبی را در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی این فریضه حسنه برداشته اند و شاهد دستگیری از نیازمندان در شهرستان‌ها و بخش‌ها هستیم که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند.

وی با بیان اینکه زکات موجب برکت مال می شود، تصریح کرد: ترویج فرهنگ حسنه زکات در سطوح مختلف جامعه با بهره‌مندی از ظرفیت‌های رسانه و آموزش و پرورش مورد تاکید است.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز، با اشاره به اهمیت زکات از منظر آیات و روایات، تاکید کرد: باید تلاش کنیم علاوه بر زکات واجبه، نسبت به پرداخت زکات مستجبه نیز اهتمام داشته باشیم.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در ادامه، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی را جهادگران سنگر امنیت غذایی دانست و اظهار کرد: آرامش در حوزه امنیت غذایی جزو سیاست‌های دولت سیزدهم و در راس برنامه‌های رئیس جمهور شهید بود که همچنان در دستور کار است.

وی خرید محصولات کشاورزی و مواد غذایی از دیگر کشورها را تامین کننده امنیت و آرامش غذایی ندانست و تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور، باید در محصولات استراتژیک تولیدکننده و خودکفا باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه رهبر انقلاب امنیت غذایی را جزو امور درجه یک کشور می دانند، عنوان کرد: علیرغم مشکلات اقتصادی و آب و هوایی و فقر و گرسنگی و سوء تغذیه و جنگ و ناآرامی و کم شدن منابع آب و تغییر اقلیم و تحریم و... در دنیا، باید به سمت افزایش تولید محصولات کشاورزی برویم.

محمدی با اشاره به توجه دولت سیزدهم بر افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی، اضافه کرد: اگر چه طی سه سال گذشته با کم بارشی مواجه بودیم، اما افزایش عملکرد را در عمده تولیدات کشاورزی استان رقم زدیم.

وی صنعت طیور را پروتئین استراتژیک دانست و بیان کرد: میانگین تولید روزانه مرغ گرم استان از ۵۵۰ تن در ابتدای دولت به بیش از ۹۰۰ تن رسیده؛ تولیدات شیلاتی استان نیز از ۵۶ هزار تن به ۷۴ هزار تن افزایش یافته و هدفگذاری ۱۰۰ هزار تنی در حوزه های آبزی پروری و صید و صیادی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در تولید ۲۰ محصول رتبه های اول تا پنج کشور را داریم، گفت: برای ترویج زکات و کسب روزی حلال در زمان برداشت محصول می توانیم از ظرفیت ائمه جمعه و روحانیت استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت کمیته امداد برای فعال سازی واحدهای دامی استان، گفت: سازمان جهاد کشاورزی و کلیه دستگاه‌های متولی تولید در استان، برای تقویت فرهنگ زکات اهتمام دارند.

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان و دبیر شورای زکات استان نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۷۲ میلیارد تومان زکات از سوی مردم نیکوکار استان پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خرید جهیزیه، هزینه درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن، معیشت و اشتغال نیازمندان را از مهمترین اقداماتی دانست که از محل زکات جمع آوری شده در استان برای آن‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha