• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403032919807
  • خبرنگار : 50553

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین:

۴۲۰ مدرسه در قزوین نیاز به بازسازی دارند

۴۲۰ مدرسه در قزوین نیاز به بازسازی دارند

ایسنا/قزوین مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ۴۲۰ مدرسه در قزوین نیاز به بازسازی دارند که هم اکنون در تلاش هستیم اعتبارات تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی افزایش پیدا کند تا بتوانیم این مدارس را بازسازی کنیم.

ابراهیم سعادت‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۲۹ خرداد در سالن کنفرانس اداره کل نوسازی مدارس قزروین برگزار شد، اظهار کرد: اداره نوسازی علاوه بر ساخت مدارس در حوزه مقاوم‌سازی‌ و تأمین تجهیزات آموزشی در حال فعالیت است، اولویت‌هایی که ما برای ساخت مدارس اعمال می‌کنیم بر اساس سرانه‌هایی است که در هر منطقه ارزیابی و بر اساس کمبودهایی است که تعیین شده است.

وی ادامه داد: طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده، طرح تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین، طرح استانداردسازی گرمایشی مدارس، احداث سالن‌های ورزشی و فرهنگی و طرح خرید تجهیزات ورزشی و هنرستانی از جمله طرح‌های سالیانه ما است. با خیرین مدرسه‌ساز از سال ۷۷ در حال همکاری هستیم، در سال ۷۷ مجمع خیرین استان تشکیل شد و تا به امروز اقدامات بی‌شماری را در حوزه توسعه فضاهای آموزشی توسط خیرین در مشارکت با اعتبار دولتی شاهد بودیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ۵۰۰ خیر مدرسه‌ساز در سطح استان داریم که ۴۰۰ نفر از آنان در حوزه احداث مدارس و ۱۰۰ نفر در اهدای زمین همکاری دارند؛ تعدادی از خیرین نیز در تأمین و تجهیز مدارس مشارکت دارند. در حوزه عملکردی نیز در ۱۰ سال گذشته، بالغ بر ۲۰۰ مدرسه خیرساز با کمک نیکوکارانی که در حوزه توسعه فضاهای آموزشی فعالیت داشتند پروژه تعریف شده و ساخت بیش از ۱۲۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر همکاری خیرین ساخت بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی است؛ در ۱۰ سال گذشته خوشبختانه مشارکت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی خیرین را شاهد بودیم و هر ساله جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را در سطح استان برگزار می‌کنیم تا افرادی که در توسعه فضاهای آموزشی فعالیت دارند تکریم شوند و این سنت گسترش پیدا کند و تبدیل به فرهنگ اجتماعی شود.

سعادت‌فر با اشاره به اینکه موضوع مدرسه‌سازی باید به یک کنش عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم ساخت توسعه فضاهای آموزشی با حمایت خیرین در حال انجام است؛ در این دولت بیش از ۶۰ درصد پروژه‌ها در مناطق محروم و کم برخوردارر بوده و این امر نشان از توجه دولت سیزدهم به توسعه فضاهای آموزشی است.

وی تصریح کرد: توجه به مدارس شبانه‌روزی را در دستور کار قرار دادیم به طوری که خوابگاه‌های شبانه‌روزی که ما در سال گذشته تحویل آموزش و پرورش دادیم از بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی که در پایتخت وجود دارد امکانات بهتری دارد و خوشبختانه استانداردسازی در پروژه‌ها رعایت می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در حوزه توسعه فضاهای آموزشی در حال هزینه است اما برکت مال خیرین در حوزه آموزش و پرورش اثرگذار و فرهنگ‌ساز است، اظهار کرد: بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین در سال جاری با شعار «خیرین مدرسه‌ساز پیشران ایران قوی» در ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در هتل ایرانیان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین ۷۰ طرح نیمه‌تمام آموزشی و فرهنگی داریم که این طرح‌ها در ۲ سال آینده با تأمین اعتبار و مشارکت خیرین تکمیل خواهد شد؛ در سال گذشته ۳۵ میلیارد در جهت استانداردسازی مدارس و ۲۵ میلیارد در جهت خرید تجهیزات هنرستان صرف کردیم ضمن اینکه ۴۲۰ مدرسه در قزوین نیاز به بازسازی دارند که هم اکنون در تلاش هستیم اعتبارات تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی افزایش پیدا کند تا بتوانیم این مدارس را بازسازی کنیم.

به گزارش ایسنا، سعادت‌فر در پایان بیان کرد: در تلاش هستیم مجتمع فرهنگی ورزشی شهید رجایی و مدرسه سبز پاسداران را در مهر ماه سال جاری تحویل دهیم و در این راستا نیازمند اعتبارات استانی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha