• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403032919795
  • خبرنگار : 71588

باشگاه اسیران فلسطین: از زمان آغاز جنگ ۶۴۰ کودک بازداشت شده‌اند

باشگاه اسیران فلسطین: از زمان آغاز جنگ ۶۴۰ کودک بازداشت شده‌اند

باشگاه اسیران فلسطینی در گزارشی درخصوص بازداشت «بهاء کاظم حج محمد» کودک هفت ساله فلسطینی از شهر «المغیر» در شهر رام‌ الله واقع در کرانه باختری در اولین روز عید سعید قربان اعلام کرد اشغالگران به کمپین بازداشت‌های هدفمند علیه کودکان فلسطینی ادامه داده و از آغاز جنگ نسل‌کشی علیه فلسطینیان ۶۴۰ کودک بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، باشگاه اسیران فلسطین اعلام کرد که این کودک پس از بازداشتش توسط نیروهای اشغالگر مورد ضرب و شتم و آزار قرار گرفت و پس از آزادی، اشغالگران عمدا او را در نقطه‌ای دور از خانه‌اش رها کردند.

 براساس گزارش شبکه خبری المیادین، این نهاد فلسطینی مرتبط با امور اسرای فلسطینی در زندان‌های اشغالی تاکید کرد که بهاء، طبق آنچه خانواده‌اش گزارش کرده‌اند، به همراه گروهی از کودکان و جوانان در مرکز شهرک خود بوده است و بعدا آزاد شد و سه نفر دیگر همچنان در بازداشت هستند.

باشگاه اسیران فلسطین تاکید کرد که اشغالگران چند روز پیش «علی کاظم حاج محمد» ۲۰ ساله برادر بهاء را بازداشت کردند. شهرک المغیر مانند تمامی استان‌ها، شهرک‌ها و اردوگاه‌های فلسطینی در کرانه باختری، در معرض یورش‌های مکرر نیروهای رژیم صهیونیستی قرار گرفته چه برای آزار و اذیت ساکنان این شهرک و چه برای اجرای عملیات‌های بازداشت هدفمند.

این نهاد فلسطینی همچنین اعلام کرد از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، اشغالگران ۶۴۰ کودک را بازداشت کرده‌اند.

باشگاه اسیران فلسطین از همه نهادهای بین‌المللی حقوق بشر خواست تا نقش لازم و ضروری خود را در مقابله با جنگ نسل‌کشی بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و در برابر تشدید جنایات علیه اسرای در بند رژیم اشغالگر را برعهده بگیرند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۵۶۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران کودک دیگر نیز زخمی شدند. این وزارتخانه گزارش داد که بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ علیه غزه، زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha