• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403032919731
  • خبرنگار : 50214

رئیس بسیج دانشجویی یزد:

تقدیر واقعی از رئیس جمهور شهید، انتخاب رئیس جمهوری شایسته است

تقدیر واقعی از رئیس جمهور شهید، انتخاب رئیس جمهوری شایسته است

ایسنا/یزد رئیس بسیج دانشجویی استان یزد ضمن تشریح چهار حوزه نقش آفرینی بسیج دانشجویی در ایام انتخابات، تاکید کرد: تقدیر واقعی از رئیس جمهور شهیدمان، انتخاب رئیس جمهوری شایسته است.

«اکبر عابدی» امروز سه شنبه ۲۹ خرداد ماه در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و نامگذاری شعار این دهه با معیار زندگی و الگوی حکمرانی حضرت امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق این شعار، هم در زندگی و هم در مدل حکمرانی  از سبک و سیاق این امام همام(ع) الگوبرداری کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در حین این که انتخابات، حماسه‌ای مردمی است که باید آن را پرشور برگزار کنیم ولی در این دوره از انتخابات نیز تقدیر واقعی از رئیس جمهور شهیدمان، انتخاب رئیس جمهوری شایسته است.

عابدی به فعالیتهای بسیج دانشجویی در این رابطه اشاره و تاکید کرد: سیاست گذاری بسیج دانشجویی بر حضور فراگیر دانشجویان، گسترش و توسعه مخاطب، کار جدی و عمیق با محوریت حل مساله در دانشگاه‌ها تعیین شده است.

وی در ادامه با تشریح نقش آفرینی بسیج دانشجویی در راستای افزایش مشارکت در انتخابات در چهار حوزه اصلی، گفت: بسیج دانشجویی در دانشگاه با برگزاری مناظرات و جلسات سیاسی در صحن دانشگاه‌ها و خوابگاه به فعالیت می‌پردازد.

وی در حوزه جامعه نیز از برگزاری تریبون‌های آزاد و تخاطب رو در رو با مخاطبان جهت بحث و گفت‌وگو خبر داد و گفت: به زودی نیز طرح اتوبوس انتخابات را اجرایی خواهیم کرد که با حضور در دانشگاه‌ها و محلات مختلف و اجرای برنامه‌های متنوع در راستای افزایش شور انتخاباتی فعالیت خواهد کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی، از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی استان را شبکه سازی در این فضا و انتشار گسترده محتوا برشمرد و افزود: در لایه نخبگانی نیز که نیازمند همراهی بسیج اساتید است، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و میزگردهای انتخاباتی در دستور کار است.

عابدی در بخش دیگری از سخنانش به سیاست‌های بسیج دانشجویی استان به ویژه در دوره مدیریتی جدید نیز اشاره و تصریح کرد: اولین موضوع در بسیج دانشجویی مربوط به گستردگی بالای مخاطب آن است و معتقدیم که مخاطبان بسیج دانشجویی نه فقط دانشجویان بسیجی بلکه تمام ۷۳ هزار و ۶۷۰ دانشجوی دانشگاه‌های استان هستند.

وی بهانه‌ی همه اتفاقات و عرصه‌هایی که بسیج دانشجویی در آنها فعالیت دارد را رساندن حرف انقلاب و مفهوم انقلاب اسلامی به گوش دانشجویان دانست و گفت: وظیفه بسیج دانشجویی بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، بکار گیری تمام تلاش و توان خود برای دفاع از اسلام و انقلاب است.

وی با بیان این که معتقدیم بسیج دانشجویی یک کارخانه‌ی انسان‌سازی است، دومین موضوع مورد تاکید در این حوزه را جدی وارد شدن در دانشگاه و در ادامه به جامعه جهت حل مسائل آنها خواند.

رئیس بسیج دانشجویی استان از دانشگاه به‌ عنوان موتور پیش‌ران جامعه یاد کرد و گفت: البته این موتور توسط تشکل‌های دانشجویی به حرکت درمی‌آید که در این میان رسالت بسیج دانشجویی قطعاً سنگین‌تر از سایرین است.

وی رسالت امروز بسیج دانشجویی را نه تنها تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی بلکه تربیت مدیرانی در این تراز ذکر کرد و گفت: بسیاری از برنامه‌های بسیج دانشجویی نیز در همین راستا و تمرینی برای قبول مسئولیتهای بزرگتر در جامعه است

عابدی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف بسیج دانشجویی در همین راستا از جمله دورهای فتح‌الفتوح، گفت: البته امسال این دوره را به صورت برون استانی و با حضور ۴۰۰ نفر از دانشجویان  از ۲۷ تیرماه به مدت ۱۰ روز در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد.

وی به دیگر برنامه‌های معرفتی و مهارت افزایی بسیج دانشجویی در این رابطه اشاره و اضافه کرد: اردوهای جهادی از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی استان است که هر سال با استقبال بیشتر دانشجویان در مناطق محروم یا آسیب‌دیده سطح استان یا در سطح کشور برگزار می‌شود و برای تابستان امسال این برنامه برای حضور در یکی از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی‌ شده است.

عابدی به اقدامات فرهنگی بسیج دانشجویی در فضاهای مختلف دانشجویی نیز اشاره و تصریح کرد: در اربعین امسال نیز موکب دانشجویان حسینیه ایران را در شهر کربلا برپا خواهیم کرد و در کنار آن نیز شاهد اعزام کاروان‌های دانشجویی برای اربعین خواهیم بود.

وی با اشاره به این که ۶۰ درصد مخاطبان بسیج دانشجویان را دختران دانشجو شامل می‌شوند، توضیحاتی پیرامون برنامه‌های معاونت خواهران بسیج دانشجویی استان در دانشگاهها و نیز سایر بخشهای بسیج دانشجویی ارائه کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان در پایان سومین مسئله بسیج دانشجویی استان را اهتمام به مباحث رسانه‌ای ذکر کرد و گفت: علی‌رغم کارهای خوب و اثربخشی که در بسیج انجام می‌شود، کمتر شاهد اطلاع رسانی و انعکاس مناسب آنها به گوش مردم هستیم لذا جدای از فعالیتهای رسانه‌ای بسیج دانشجویی، خواستار همکاری و مساعدت اصحاب رسانه استان در این زمینه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha