• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403032919635
  • خبرنگار : 50136

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبرداد

اصلاح ۲۳ نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی آذربایجان‌غربی

اصلاح ۲۳ نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از اصلاح کامل ۲۳ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان در دولت سیزدهم با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای خبر داد.

ایرج دست نشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دولت سیزدهم در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  استان گفت: در حوزه راه‌های روستایی آسفالت ۲۶۱کیلومتر و روکش آسفالت ۲۴۰ کیلومتر از محورها انجام گرفته که در نتیجه این اقدامات  ۷۷.۳۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت برخوردار شده‌اند و نسبت به آغاز دولت سیزدهم افزایش ۳.۴۶ درصدی داشته است.

وی افزود: ۷۴۴ کیلومتر عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان در دولت سیزدهم اجرا شده و قرار داد عملیات روکش آسفالت ۴۰۴ کیلومتر دیگر نیز در سال گذشته منعقد شده و در سال جاری اجرا خواهد شد.

دست نشان اظهار کرد: احداث ۳۵ عدد ابنیه فنی، صدور ۳۳ مجوز احداث و ۳۰ پروانه بهره‌برداری مجتمع خدمات رفاهی و نصب سه سامانه نظارت تصویری در محورهای استان، احداث چهار فقره راهدارخانه و یک باب پاسگاه پلیس راه ارومیه- سلماس از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در آذربایجان غربی است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی استان و افزایش سطح آشنایی کاربران جاده‌ای بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر عملیات خط کشی در جاده‌های استان انجام گرفته و بالغ بر ۱۰ هزار  تابلو و علائم در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است. 

وی با اشاره به افزایش ظرفیت‌های مرزی و توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه پایانه‌های مرزی استان گفت: انتخاب پایانه مرزی تمرچین به عنوان پایانه مرزی منتخب تردد زائران اربعین حسینی، بهره‌برداری از سالن‌های مسافری و تجاری پایانه مرزی رازی، بازگشایی درب‌های جدید ترانزیتی در پایانه مرزی بازرگان و رسمی شدن پایانه مرزی کیله سردشت از جمله اقدامات دولت سیزدهم در بخش توسعه و تجهیز پایانه‌های مرزی استان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha