• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403032919580
  • خبرنگار : 50659

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل خبر داد:

تمدید مهلت ارائه راهکار حل مسائل در نخستین گفتاورد ملی نخبگان

تمدید مهلت ارائه راهکار حل مسائل در نخستین گفتاورد ملی نخبگان

ایسنا/اردبیل رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل ضمن تاکید بر برگزاری اولین رویداد گفتاورد ملی نخبگان افزود: اولین رویداد گفتاورد ملی نخبگان با شعار «نخبگان، حکمرانی دانش بنیان» تا تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برای ثبت ایده تمدید شد.

دکتر مهدی داوری در گفت‌وگو با ایسنا، هدف اصلی این رویداد را برقراری ارتباط منسجم بین نخبگان، حاکمیت، مدیران اجرایی و مردم با استفاده از تفکر و خلاقیت گروه‌های نخبگانی و مشارکت مردم در موضوعات کلان و اساسی کشور دانست و اظهار کرد: این رویداد در فضایی چهار مرحله‌ای طراحی و در دو بخش رقابتی و نمایشگاهی و در پنج محور اصلی: ۱-اقتصادی (پولی، مالی و بانکی)،‌‎ ۲-امنیت غذایی، ۳-نظام سلامت و بیمه، ۴- مدیریت بهره‌برداری و ارتقای بهره‌وری منابع طبیعی (معادن، نفت و گاز، دریا، مراتع، جنگل‌ها، منابع آبی) و ۵-حکمرانی هوشمند و سیاست‌گذاری برگزار می‌شود.

داوری ضمن تاکید بر اهمیت نقش آفرینی و اثربخشی نخبگان در حکمرانی و حل مسائل جامعه، این رویداد را فرصتی برای ارائه چرخش‎های تحول‎آفرین در کشور و تعامل مدیران، نخبگان و مردم دانست و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، در این رویداد، کشور به هشت پهنه جهت سهولت فرآیند اجرایی آن تقسیم شده است که استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در پهنه شمال غرب کشور با عنوان «پهنه آذربایجان» نام‌گذاری شده است.

جذب مشارکت مردم برای ارائه راهکار حل مسائل در نخستین گفتاورد ملی نخبگان

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل ادامه داد: این گفتاورد با هدف مشارکت فعال مردمی برای پیشرفت کشور و استان‌ها در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» پایه‏ ریزی شده و در هر پهنه، ایده‌های شرکت‌کنندگان دریافت و پس از ارزیابی اولیه، طرح‌های منتخب در قالب یک پوستر در نمایشگاهی به همین منظور برای صاحب‌نظران، ذی‌نفعان و علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود و در مرحله سوم، ۸ اثر یا ۸ نفر برگزیده باید تیم خود را با کمک افراد سایر تیم‌های حذف شده تکمیل کنند و سپس با اتصال به یک مربی، برای مرحله رقابتی آماده شوند و در مرحله چهارم، برای عمق‌بخشی به محتواهای دریافتی و همچنین برای اینکه ضمانت اجرایی پیدا کنند، ارزیابی و داوری‌ها با حضور مدیران اجرایی و اندیشمندان خبره هر موضوع انجام خواهد شد.

داوری با اشاره به اینکه جوایز مادی، معنوی و نخبگانی متنوعی در مراحل مختلف گفتاورد از جمله گواهی برگزیدگی و عضویت در خانه نخبگان در نظر گرفته شده است، افزود: به پاس زحمات فعالان در ارایه ایده‌های برتر، ضمن ایجاد فرصت اثرگذاری در حکمرانی برای آنان، به برگزیدگان نهایی علاوه بر جایزه نقدی یک میلیارد تومانی، یک میلیارد تومان اعتبار هم بابت عملیاتی کردن راهکارهای منتخب پرداخت خواهد شد.

وی ارایه آثار منتخب در دیدار با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، حضور در همایش ملی نخبگان، بهره‌مندی از امتیازهای بنیاد ملی نخبگان و اهدای سیمرغ زرین را از دیگر امتیازات این گفتاورد برشمرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل تاکید کرد: همه اقشار مردم اعم از اساتید، دانشجویان، کارمندان و دیگر اقشار می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی debate.bmn.ir نسبت به ثبت نام تا ۸ تیرماه جاری اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha