• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403032919559
  • خبرنگار : 50189

ایسنا گزارش می‌دهد

اتفاقات خوبی که در ۱۰۰۰ روز گذشته در استان کرمان رخ داد

اتفاقات خوبی که در ۱۰۰۰ روز گذشته در استان کرمان رخ داد

ایسنا/کرمان در این گزارش به بررسی عملکرد ۱۰۰۰ روز دولت شهید آیت الله رئیسی در استان کرمان پرداخته شده است.

به گزارش ایسنا، سهم استان کرمان در تولید ناخالص ملی از ۳.۱ به ۴ درصد رسیده است. ۱۱۲ درصد تعهد اشتغال استان کرمان در سال ۱۴۰۱ و ۱۲۳ درصد تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۲ محقق شده و مجموع کل اشتغال طی این سه سال از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تعداد ۱۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر بوده است.

 کرمان در فضای کسب و کار کشور، رتبه ۳۱ را داشت اما با تلاش‌های صورت گرفته، در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ به رتبه چهارم کشور ارتقا یافت.

 عملیات اجرایی بزرگترین و اولین مجتمع تولید لاستیک‌های فوق سنگین ایران با تولید سالانه ۳۰ هزار تن تایرهای معدنی و فوق سنگین و افتتاح معدن سنگ‌آهن سرگز اسفندقه با ظرفیت تولید محصول دانه‌بندی با ظرفیت ۱۰۰۰ تن در سال از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصادی بود که در دولت شهید رئیسی به بهره‌برداری رسید.

اقدامات عمرانی و زیربنایی

مهم‌ترین مشکل استان کرمان آب است و طی ۱۰۰۰ روز عملکرد دولت سیزدهم عملیات اجرایی آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت و آبرسانی به شهرهای کرمان و رفسنجان از خط خلیج فارس انجام شد.

 همچنین بعد از ۱۲ سال انتظار، سرانجام در ۹ تیرماه ۱۴۰۲ فاز اول پروژه تصفیه‌خانه و آبرسانی به شهرهای بم و بروات از سد نساء بم با حضور آیت الله رئیسی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در بخش سارودئیه استان کرمان در شش شهریور ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید و با این پروژه‌ها ۶۵ هزار خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

اقدامات اجتماعی و فرهنگی

پوشش رایگان تمامی روستاییان به تعداد ۱.۲ میلیون نفر، پوشش رایگان هزینه درمان بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال و صدور بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه؛ تنها بخشی از اقداماتی است که در دولت شهید رئیسی برای ارتقاء سلامت مردم صورت گرفت.

سه ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان، مس شهربابک و مس کرمان در این دولت آماده افتتاح شد و دو اثر کرمان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید و تعداد آثار ثبت جهانی کرمان به ۱۰ اثر افزایش یافت. همچنین ضمن افتتاح خانه فرهنگ و هنر استان، دو سینمای اطلس بم و سینما نور کرمان افتتاح شد.

امنیتی و حکمرانی

ساماندهی طرح حاشیه شهر کرمان در دولت مردمی آیت الله رئیسی آغاز شد و در این دولت در راستای حل مشکلات کارگران زغالسنگ، جابه‌جایی شرکت معدن زغالسنگ از صندوق بازنشستگی فولاد به صدر تامین کلید خورد.

 به گزارش ایسنا، شهرستان‌های جازموریان و گنبکی در استان کرمان در دولت سیزدهم تشکیل و سامانه‌ای برای ارزیابی عملکرد فرمانداران راه‌اندازی شد.

مصوبات سفر رئیس جمهور

۲۶۰ مصوبه با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۳۶.۷ هزار میلیارد تومان شامل ۲۱.۶ هزار میلیارد تومان از منابع دولتی از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور و منابع استانی، منابع داخلی، دستگاه‌های اجرایی، وزارت نفت و وزارت نیرو دستاورد سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کرمان بود که تاکنون ۵.۶ هزار میلیارد تومان از محل سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل دستگاه‌های اجرایی و ۱۵۰ میلیارد تومان از محل وزارت نفت محقق شده است.

 تسهیلات بانکی: ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۶۵ درصد آن محقق شده و منابع غیردولتی ۳.۶ هزار میلیارد تومان شامل سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ و ایمیدرو و ماده ۵۶ است که تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

ضمناً حدود ۱۰۰ پروژه افتتاح شده‌ یا دارای پیشرفت فیزیکی بالا هستند که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

 به گزارش ایسنا، ۹۰ درصد تعهدات استانی سفر رئیس جمهور به استان کرمان تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha