• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403032919470
  • خبرنگار : 71660

مدودف: آماده انتقال انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز به شرکای آسه‌آن هستیم

مدودف: آماده انتقال انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز به شرکای آسه‌آن هستیم

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه امروز سه‌شنبه گفت روسیه آماده گسترش همکاری با انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در زمینه توسعه انرژی اتمی، از جمله ساخت نیروگاه‌ها و انتقال فناوری انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز است.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در میزگردی گفت: «ما قصد و نیت شرکت‌های خود را تایید می‌کنیم که نه تنها به تعهدات تامین هیدروکربن که برای بسیاری از کشورهای حاضر اهمیت دارد، پایبند هستند، بلکه پروژه‌های سرمایه‌گذاری و فناوری پیشرفته را به ویژه در انرژی هسته‌ای نیز مدیریت می‌کنند.»

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از معاون شورای امنیت روسیه گزارش کرد: «شرکت روس‌اتم به گسترش همکاری با کشورهای آسه‌آن (برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام) در ساخت نیروگاه‌های اتمی و انتقال فناوری‌های لازم به شرکا علاقه‌مند است.»

مدودف افزود که روسیه همیشه نیازهای شرکای خود را برآورده می‌سازد و از این طریق به دسترسی آنها به این منبع مهم انرژی کمک می‌کند.

این میزگرد بخشی از مجمع بین‌المللی بین حزبی تحت عنوان «اکثریت جهانی برای یک جهان چندقطبی» در شهر ولادی‌وستوک واقع در شرق روسیه است.

معاون شورای امنیت روسیه هم‌چنین ضمن تاکید بر هماهنگی میان روسیه و کشورهای عضو آسه‌آن جهت مقابله با مشکلات تامین غذا در بحبوحه تحریم‌های غربی گفت: «ما باید رویکردهای خود را برای رسیدگی به این مشکلات در زمینه کشاورزی هماهنگ و سعی کنیم به آنها به‌طرز موثری پاسخ دهیم و در نهایت، همه اینها باید به اصلاح تمام‌عیار سیستم صندوق بین‌المللی پول منجر شود.»

دیمیتری مدودف با بیان اینکه روسیه بزرگترین صادرکننده غلات، روغن آفتابگردان، کود و سایر محصولات کشاورزی در جهان است، گفت که این کشور در سالهای گذشته به «یک بازیگر مهم در بازار مواد غذایی» بدل شده است.

او خاطرنشان کرد: «ما با اقداماتی مواجه هستیم که علیه رشد صادرات روسیه انجام می‌شوند. من درباره محدودیت‌ها علیه موسسات مالی روسیه، مسدودسازی کشتی‌های روسی در بنادر و تحریم‌ها علیه نزدیک‌ترین شرکایمان صحبت می‌کنم. همه این موارد تامین نیازهای اساسی جمعیت بسیاری از کشورها را مختل می‌کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha