• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032919409
  • منبع : نمایندگی اصفهان

به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان؛

همایش مشاوره تحصیلی «تیک‌آف» برگزار می‌شود

همایش مشاوره تحصیلی «تیک‌آف» برگزار می‌شود

ایسنا/اصفهان همایش مشاوره تحصیلی با عنوان «تیک‌آف» ویژه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم از سوی معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار می‌شود.

اشکان پارسیان‌نژاد، مدرس این همایش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همایش تیک‌اف ویژه دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و کنکوری‌های ١۴٠۴، پنجم تیرماه ۱۴۰۳، به همت جهاد دانشگاهی اصفهان برگزار خواهد شد. حتی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل که قصد دارند کنکور سال ١۴٠۴ را شرکت کنند، هم می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

وی افزود: هدف این همایش دادن یک باور به بچه‌های کنکوری است، زیرا اکنون که سوابق تحصیلی و کنکور برای ورود به دانشگاه تاثیرگذار شده، دانش آموزان می‌توانند از یک سطح درسی متوسط رو به بالا وارد برترین دانشگاه‌های ایران شوند.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: ما به این علت همایش تیک‌آف را طراحی کردیم که دانش‌آموزان مختلفی در این همایش حاضر شوند و بتوانند با باور قلبی موفقیت در کنکور را لمس کنند، بنابراین هر دانش‌آموزی می‌تواند اندازه تلاش‌اش از کنکور برداشت کند. پیشنهاد می‌شود دانش‌آموزان اصفهانی در همایش تیکاف شرکت کنند، چرا که این همایش به‌صورت کاملا رایگان است.

وی با اشاره به اینکه انگیزه برگزاری این همایش چه بوده است؟ گفت: چندسال گذشته شرط ورود به دانشگاه فقط کنکور سراسری بود، اما باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر در تمام پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات به‌صورت نهایی انجام می‌شوند تا سطح دانش‌آموزان را مشخص می‌کنند، ما برای همایش تیک‌اف برنامه‌ریزی کردیم تا دانش‌آموزان تلاش کنند به توانایی‌های خودشان باور داشته باشند.

پارسیان‌نژاد، در مورد اینکه از این پس سوابق تحصیلی نقش بالایی در قبولی دانش‌آموزان دارد، تصریح کرد: در دبیرستان درس‌هایی که دانش‌آموزان می‌خوانند، حتی سخت‌ترین درس‌ها، می‌توانند با تمرین مداوم به نتیجه برسند، بسیاری از دانش‌آموزان با تمرین و تکرار وضعیت درسی خود را تغییر می‌دهند، از نظر من دانش‌آموزان در دبیرستان درسی ندارند که نتوانند از پس آن بر بیایند، منتهی در بیشتر مواقع نیاز به کلاس، برنامه‌ریزی تحصیلی اصولی، روش مطالعه صحیح و خودباوری است تا نمرات در وضعیت خوبی باشند. همچنین علت نام‌گذاری تیک‌اف این است که خیلی‌ها باید تیک‌اف کنند تا برای پرواز آماده شوند.

این مشاور تحصیلی درباره تاسیس هنرستان‌های تخصصی که در اولویت قرار گرفته است، افزود: من مشاور تحصیلی دبیرستان هستم، اما باتوجه به تجربیاتم هیچ‌گاه هنرستان را منع نکردم و همیشه به دانش‌آموزان گفته‌ام به دنبال علاقه‌های خود بروند، اما درباره دوره‌های مهارتی همیشه به دانش‌آموزان دبیرستانی یا دانشگاهی پیشنهاد کرده‌ام که دوره‌های هنری، زبان یا ورزشی را دنبال کنند. به همین علت با جهاد دانشگاهی مذاکره کرده‌ایم که دانش‌آموزان بتوانند مکمل دوره‌های آموزشی خود از دوره‌های هنری، فرهنگی و زبان بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به همکاری با جهاد دانشگاهی، گفت: در راستای رسالت ما، آموزش با ما خواهد بود و پرورش با جهاد دانشگاهی است. البته در این مسیر حمایت خانواده‌ها و پشتکار دانش‌آموزان بسیار موثر است و نتیجه‌ای بسیار دلچسب خواهد داشت. ما با جهاد دانشگاهی همکاری کردیم تا در کنار آموزش به کلمه پرورش معنا دهیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha