• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403032919399
  • خبرنگار : 50214

رئیس کل دادگستری یزد:

پارکینگ‌ خودروهای توقیفی نیازمند ساماندهی است

پارکینگ‌ خودروهای توقیفی نیازمند ساماندهی است

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این که اموال مردم در پارکینگ‌ها امانت هستند، گفت:‌ باید با تعیین تکلیف سریع خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها، وضعیت پارکینگ‌ها را ساماندهی کرد.

حجت الاسلام «حسین طهماسبی» اظهار کرد: اموال مردم در پارکینگ‌ها، امانت است و باید با سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف آنها و سامان‌دهی پارکینگ ها در جهت صیانت از اموال مردم گام برداشت.

وی که در اولین جلسه کارگروه فصلی رفع توقیف و سامان پارکینگ‌های خودروهای توقیفی سخن می‌گفت، تصریح کرد: کاهش ورود به پارکینگ، تسریع در ترخیص وسایل نقلیه توقیفی و کاهش میزان ماندگاری خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها سه رویکردی است که باید مورد اهتمام متولیان امر باشد.

این مقام قضایی، تلاش برای کاهش رسوبی‌های پارکینگ را خواستار شد و بیان کرد: آنچه حساسیت هر بازدید کننده‌ای را تحریک می‌کند، رسوب زمان‌های طولانی برای وسائل نقلیه توقیفی است که خود به خود موجب خسارت و آسیب جدی به آنها می‌شود.

وی ابراز کرد: توقیف وسیله نقلیه و به طور کلی توقیف اموال، ماهیتا یک امر قضایی و به نوعی یک مجازات است که طبعا باید توسط مقام قضایی صورت گیرد لذا اگر این امر بنا به دلایلی و طبق فرایندی به غیر قضات واگذار شده، حتما باید محذورات شرعی آن رعایت شود.

رئیس کل دادگستری استان بر تسریع در ترخیص وسایل نقلیه توقیفی تأکید کرد و گفت:‌ تسهیل شرایط ترخیص و تسریع در انجام امر باید مورد توجه متولیان باشد.

وی افزود: توقیف ‌برخی از وسایل نقیله بر اساس قرار یا حکم قضایی صورت گرفته است که باید وضعیت پرونده این وسایل نقلیه را نیز با قید فوریت مورد پیگیری قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، حجت الاسلام طهماسبی، اصلاح فرم‌های اطلاعات وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ ها را یک نکته حائز اهمیت دانست و گفت: از هر وسیله نقلیه توقیف شده باید اطلاعات جامعی از زمان و مکان توقیف، مالک، راننده، خلاصه ای سیر پرونده وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha