• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032919354
  • خبرنگار : 50260

مدیرعامل یک مؤسسه خیریه اتیسم کاشان:

آشنایی فرهنگیان با نشانه‌های اتیسم ضروری است

آشنایی فرهنگیان با نشانه‌های اتیسم ضروری است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل یک مؤسسه خیریه اتیسم کاشان گفت: آشنایی معلمان مدارس دوره ابتدایی با نشانه‌های اتیسم، یک گام اثربخش برای شناسایی این کودکان تلقی می‌شود و ضروری است که معلمان، آموزش‌های عمومی در زمینه شناسایی اختلال اتیسم را فرا بگیرند.

مریم خیامی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی از دانش‌آموزان در مدارس رفتارهایی از خود بروز می‌دهند که معلمان نمی‌دانند که نشانه‌های اتیسم است و این رفتار مشکلاتی را در حوزه آموزش ایجاد می‌کند.

وی افزود: دانش‌آموزانی هستند که به سن هشت سالگی رسیده‌اند و نشانه‌های اختلال اتیسم دارند، اما شناسایی نشده‌اند و یک معلم آموزش دیده می‌تواند در تشخیص اتیسم کمک کند که این امر هم تأثیر بسزایی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز دارد و هم معلم می‌داند که چگونه با آن دانش‌آموز رفتار کند.

خیامی‌پور تصریح کرد: فرهنگیان شاغل در مدارس عادی با شرکت در یک دوره آموزش ضمن خدمت می‌توانند شیوه شناسایی دانش‌آموزان دارای اختلال اتیسم و نیز شیوه رفتار با آنان را فرابگیرند و تلاش می‌کنیم با اجرای کارگاه‌های آموزشی، مشارکت فرهنگیان را برای شناسایی مبتلایان به اختلال اتیسم جلب کنیم.

وی تأکید کرد: موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال اتیسم به این مسئله وابسته است که چقدر با معلم، همکلاس‌ها و محیط اطراف خود ارتباط بگیرند.

وی افزود: ما به منظور رسالت خود برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه و به خصوص ارگان‌هایی که کار آموزش و درمان را به عهده دارند، کارگاه‌های آموزشی تشخیص و راه‌های مداخله اختلال طیف اتیسم را برگزار می‌کند.

خیامی‌پور تصریح کرد: چهارمین کارگاه آموزشی تشخیص شناخت و آشنایی با مداخلات درمانی اختلال طیف اوتیسم با حضور فرهنگیان کاشان در روز پنجشنبه ۳۱ خرداد در خانه خلاق دانشکده علوم انسانی و حقوق دانشگاه کاشان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل این مؤسسه خیریه اتیسم کاشان گفت: این دوره به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان مدرک آموزش ضمن خدمت از دانشگاه کاشان دریافت می‌کنند.

وی افزود: هدف از اجرای این سری کارگاه‌ها، بالابردن اطلاعات متخصصانی است که از نزدیک با کودکان ارتباط دارند و با شناخت علائم در سن پایین می‌توانند کمک شایانی به روند بهبودی آنها کنند.

خیامی‌پور با بیان اینکه اختلالات طیف اتیسم باید در سن پایین کودک تشخیص داده شود، اظهار کرد: تحقیقات نشان داده‌اند که تشخیص و مداخله زودهنگام برای اتیسم می‌تواند اثرات قابل توجهی بر رفع علائم اوتیسم و ایجاد مهارت‌های جدید در کودک داشته باشد.

وی تاکید کرد: مغز کودک هنوز در حال شکل‌گیری بوده و انعطاف‌ پذیری بیشتری نسبت به سنین بالاتر دارد و به همین دلیل به شکل بهتر و آسان‌تری می‌توان ساختار آن را تغییر داد و به علت وجود همین انعطاف‌پذیری تاثیر درمان در سنین پایین‌تر، طولانی مدت خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha