• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403032919281
  • خبرنگار : 71145

اظهار نظر یک مقام اشغالگر درباره سرنوشت جنگ و ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه

اظهار نظر یک مقام اشغالگر درباره سرنوشت جنگ و ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه

یک مذاکره‌کننده ارشد رژیم اشغالگر روز دوشنبه گفت که ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه مطمئناً زنده هستند و این رژیم نمی‌تواند توقف جنگ را تا زمانی که همه آنها در چارچوب بخشی از یک توافق آزاد نشده باشند، بپذیرد.

به گزارش ایسنا، این مقام صهیونیست گفت: «قطعاً ده‌ها گروگان (اسیر)  هنوز زنده هستند. ما نمی‌توانیم آنها را برای مدت طولانی در آنجا رها کنیم. آنها خواهند مرد.» وی اشاره کرد که اکثر آنها نزد حماس هستند.

این مقام ادعا کرد که تل‌آویو نمی‌تواند قبل از توافق برای آزادی اسیران صهیونیست به جنگ علیه حماس در نوار غزه پایان دهد، زیرا ممکن است این جنبش تعهد خود را نقض کند و مذاکرات را برای ۱۰ سال یا بیشتر طولانی کند.

این مقام مسؤول افزود: «ما فعلاً - قبل از امضای توافقنامه - نمی‌توانیم متعهد به پایان جنگ باشیم، زیرا در مرحله اول، بند مذاکره در مرحله دوم وجود دارد و در مرحله دوم، آزادی مردان و سربازان اسیر شده قید شده است.»

این مقام اشغالگر ادامه داد: «ما انتظار داریم و منتظریم حماس پاسخ مثبت دهد و می‌دانیم که دولت اسرائیل هنوز طرح بایدن را تایید نکرده است.»

وی خاطرنشان کرد: «اگر با حماس به توافق نرسیم، ارتش اسرائیل به نبرد در نوار غزه با شدتی کمتر از درگیری‌های کنونی ادامه خواهد داد.»

همچنین کانال ۱۲ عبری به نقل از یک مقام بلندپایه گزارش داد: «توقف جنگ در غزه تنها با توافق حاصل می‌شود و نه با تعهدات قبلی.»

این مقام مسؤول با بیان اینکه هیچ عقب‌نشینی از غزه و پایان جنگ قبل از بازگشت تمامی اسرا وجود نخواهد داشت، بیان کرد: «این احتمال وجود دارد که میانجی‌ها در احیای مذاکرات موفق شوند، اما مسیر رسیدن به توافق هنوز طولانی است.»

وی مدعی شد: «حتی پس از پایان عملیات ارتش اسرائیل در رفح، ارتش با قدرت کامل و در مقیاس وسیع برای ادامه فعالیت‌های نظامی فشرده در نوار غزه باقی خواهد ماند. ارتش اسرائیل برنامه‌های مهمی دارد که بعداً فاش خواهد شد.»

این مقام افزود: اگر حماس بر این باور است که با پایان عملیات در رفح، جنگ متوقف می‌شود، در اشتباه است.

وی ادعا کرد که «این رژیم به اجرای یک عملیات نظامی قدرتمند و مؤثر ادامه خواهد داد». وی ادامه داد: توقف کامل جنگ و عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه تنها در چارچوب مذاکرات امکان پذیر است آنهم پس از ایجاد مکانیسم‌هایی که امکان اجرای کامل توافق را تضمین کند.

این مقام مسؤول در خصوص آخرین پیشنهاد اشغالگران به حماس که در ابتدای ماه جاری توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فاش شد، گفت: «هیچ مذاکره‌ای بر سر پیشنهادی غیر از سند بایدن که در شورای امنیت سازمان ملل متحد پذیرفته شده است، وجود نخواهد داشت، اما پاسخ حماس به منزله رد کامل این سند است.»

این اظهارات در حالی است که جنبش حماس پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را مسؤول برهم زدن توافق آتش‌بس دانست و افزود این، چیزی جز همدستی آمریکا در جنگ غزه نیست و این جنبش در جریان مذاکرات پاسخ مثبت را داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۴:۲۶

بنام خداوند قادر مطلق این مقام مسول در توهم بسر می برد اینکه گروهک تروریستی صهیونیستی کودک کش بزدل تا خرخره در باتلاق غزه مانده اسراییل برنامه برای پسا جنگ غزه دارد عمیقا کور خوانده چون هنوز نمی داند اگر جنگ ادامه داشته باشد اتفاقات عجیبی خواهد افتاد بعبارتی در اثر گسترش جنگ نیروهای مقاومت منطقه وارد فاز هجومی شده

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۸

کودک کشهای هرزه شیطان صفت فقط دروغ و دروغ میبافند وحشبهای صهیون کثیف

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۴

شهیدان زنده اند الله اکبر"" اماصهیونیستهاسقط شدندبه همین خیال وتوهم باشید زنده بودنددررفح توسط مردم درچاه فاضلاب دفن شدند.ای بدبخت احمق درتوهم باش"""