• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032919248
  • خبرنگار : 71291

آخرین اخبار از ‌آتش‌سوزی‌ بیمارستان قائم رشت

آخرین اخبار از ‌آتش‌سوزی‌ بیمارستان قائم رشت

ایسنا/گیلان آتش سوزی در بیمارستان قائم در ساعت ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد امروز ۲۹ خرداد به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت خبر داده شد که در همین راستا ‌نیروهای عملیاتی، امداد و نجات و واکنش سریع به محل حادثه اعزام شدند.

اعزام ۷ تیم عملیاتی به محل وقوع آتش ‌سوزی 

در همین راستا معاون امداد و نجات هلال احمر استان گیلان با اشاره به وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت در تشریح این خبر به خبرنگاران گفت: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت ۷ تیم عملیاتی متشکل از ۶ دستگاه آمبولانس به ترتیب ۲ تیم از واکنش سریع استان به محل حادثه اعزام شدند.‌

کمیل پرناک افزود: همچنین پایگاه‌های امداد و نجات شهرستان های آستانه اشرفیه، رشت، صومعه‌سرا، فومن و شفت و یک دستگاه خودروی پشتیبان و با توان ۳۵ نفر به فرماندهی معاونت امداد و نجات جمعیت گیلان به منطقه اعزام شدند.

آتش‌سوزی در بیمارستان بین‌المللی قائم رشت/ دستور ‌استاندار گیلان بر انجام خدمات به حادثه دیدگان

خروج اضطراری بیماران از طبقات بیمارستان قائم رشت

‌ مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هم گفت: تا این لحظه مصدوم یا فوتی ناشی از حریق نداشتیم و خروج تمام بیماران از طبقات توسط تلاشگران آتش نشانی انجام شد.

هادی سلیمی در حاشیه حضور در محل آتش سوزی بیمارستان قائم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در پی اعلام گزارش آتش سوزی بیمارستان قائم ۱۲ تیم عملیاتی هلال احمر استان به همراه ۱۱ خودروی آمبولانس و ۳ ست نجات در محل حادثه حضور دارند.

آتش‌سوزی در بیمارستان بین‌المللی قائم رشت/ دستور ‌استاندار گیلان بر انجام خدمات به حادثه دیدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ۲۶ تیم عملیاتی سه نفره شامل ۷۸ نفر امدادگر در عملیات حضور دارند، افزود: تا این لحظه مصدوم یا فوتی ناشی از حریق نداشتیم. خروج تمام بیماران از طبقات توسط تلاشگران آتش نشانی با نهایت فداکاری در حال انجام است و سپس به دیگر بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

‌انتقال ۱۴۲ بیمار از بیمارستان قائم رشت

‌رئیس سازمان آتش نشانی رشت هم در این باره گفت: در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های سطح شهر رشت منتقل شدند. در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد در بخش‌های ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو بستری بودند.

شهرام مومنی ‌با بیان اینکه آتش از طبقه زیر زمین بیمارستان قائم آغاز شد، اظهار کرد: حادثه آتش سوزی بیمارستان قایم رشت به ساعت ۱:۱۳ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد که بلافاصله بیش از ۱۲۰ آتش نشان شیفت و فراخوان شده به وسیله ۳۶ خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش‌سوزی واقع در بلوار شهید افتخاری اعزام شدند.

آتش‌سوزی در بیمارستان بین‌المللی قائم رشت/ دستور ‌استاندار گیلان بر انجام خدمات به حادثه دیدگان

وی ضمن عملیات مهار آتش سوزی به عملیات جست‌وجو و نجات آتش نشانان اشاره کرد و گفت: تیم های نجات در تمامی طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمامی بخش ها اقدام کردند که در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های سطح شهر رشت منتقل شدند و ۳۲ تن از بیماران سرپایی تحویل خانواده هایشان شدند.

این مسئول علت آتش سوزی را در دست بررسی دانست و گفت: در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد در بخشهای ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو بستری بودند که در زمان خروج همه در سلامت بودند و پیگیر وضعیت فعلی شان هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آتش نشانانی از شهرهای لاهیجان، فومن، صومعه سرا، سنگر، منطقه آزاد انزلی، انزلی و غیره در این عملیات حضور داشتند، گفت: قدردان زحمات و تلاش های بی دریغ تیم های آتش نشانی رشت و شهرهای اطراف هستیم که با توجه به حجم بالای دود گرفتگی ساختمان گاها دچار دود گرفتگی و بی حالی شدند که خوشبختانه حالشان خوب است.

مومنی هم‌چنین از مهار کامل این آتش سوزی خبر داد.

منشاء حریق بیمارستان قائم مشخص شد/ هیچ اخطاریه مکتوبی برای بیمارستان قائم ارسال نشده است

در همین  راستا رئیس سازمان آتش نشانی رشت، با بیان اینکه کانون آتش‌سوزی بیمارستان قائم شناسایی شده، اما علت حادثه همچنان در دست بررسی است، گفت: یک تماس با سازمان گرفته شد و پس از دو دقیقه در محل حضور داشتیم.

شهرام مومنی ۲۹ خرداد ماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تداوم حضور نیروها و کارشناسان آتش‌نشانی شهرداری رشت در محل وقوع حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم(عج)، اظهار کرد: کانون آتش‌سوزی شناسایی شده، اما علت حادثه همچنان در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها همه ساله تاییدیه‌های ایمنی را دریافت و به روزرسانی می‌کنند، افزود: در سال جاری نیز جلسات مربوط به ایمنی را با ریاست بیمارستان برگزار کردیم و قرار شد که برخی از نواقص رفع شود، ضمنا هیچ اخطاریه مکتوبی برای بیمارستان قائم ارسال نشده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت بیمارستان قائم را دارای حداقل ضوابط ایمنی از جمله سیستم اعلام حریق و خاموش کننده‌های دستی و فایر باکس نسبت به بیمارستان‌های دیگر دانست و متذکر شد: پروانه ساختمانی این بیمارستان در سال ۸۷ صادر شده و لذا در ویرایش جدید آیین نامه ایمنی، کلیه بیمارستان‌ها مکلف به تعبیه سیستم اطفاء حریق شده‌اند.

مومنی با اشاره به وضعیت مناسب‌تر این بیمارستان نسبت به سایر بیمارستان‌های رشت، تاکید کرد: همه بیمارستان‌ها دارای نواقصی هستند که در بررسی‌های سالانه برطرف می‌شوند.

وی منشاء حریق را در اتاقک یو.پی.اس و سرور دانست و تاکید کرد: آژیر آتش به صدا درآمده اما عدم انجام درست و به موقع عملیات اولیه‌ی اطفا توسط پرسنل و ترکیدگی باتری‌ها سبب آتش گرفتن کل اتاقک که در طبقه منفی بیمارستان قرار داشت، شده و شعله‌ها کل طبقه را در بر گرفته است.

رئیس آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه یک تماس با سازمان گرفته شد و پس از دو دقیقه در محل حضور داشتیم، اضافه کرد: با توجه به رفتار آتش، احتمال اطلاع‌رسانی با تاخیر به آتش‌نشانی وجود دارد.

بیمارستان قائم رشت تائیدیه های آتش نشانی داشته/ ۹۰ بیمار بستری هستند

 معاون وزیر بهداشت، با بیان اینکه بیمارستان قائم تاییدیه‌های آتش‌نشانی را داشته و از نظر ایمنی و اعلام و اطفاء حریق مشکل نداشته است، خاطرنشان کرد: این بیمارستان پروانه بهره‌برداری داشته و تمام مجوزهای لازم را گرفته و لذا علت حریق در دست بررسی است.

دکتر سعید کریمی امروز، ۲۹ خردادماه در حاشیه بازدید از بیمارستان قائم(عج) رشت که در بامداد دچار آتش‌سوزی مهیب شده است، اظهار کرد: به دنبال واقعه ناگوار بامداد امروز که در بیمارستان خصوصی قائم شهر رشت اتفاق افتاد، به دستور مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ماموریت پیدا کردم تا در محل حاضر و از نزدیک پیگیر وضعیت درمانی بیماران شوم و موضوع را بررسی کنیم.

وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان قائم و انجام بررسی‌های لازم، افزود: ۱۱۸ بیمار بلافاصله با درایت مسئولان استان و در کمترین زمان ممکن به بیمارستان‌های مختلف شهر رشت منتقل و پذیرش شدند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های رازی و پورسینا دیدن کردم، گفت: بیماران شرایط با ثباتی دارند و از ۱۱۸ بستری، هم اکنون ۹۰ بیمار بستری هستند و مابقی با حال عمومی خوب مرخص شدند.

کریمی ادامه داد: پزشکان محترم بیمارستان‌های دولتی وضعیت بیماران را پیگیری کردند و درمان‌های لازم را انجام دادند؛ بیماران بیمارستان قائم پزشکان مخصوص خودشان را داشتند و لذا این پزشکان محترم نیز آمدند و بیماران خودشان را ویزیت کردند و شرایط با ثبات است و بیمار بد حال با وضعیت وخیم نداریم.

وی با ابراز تاسف از فوت ۹ نفر از بیماران، تاکید کرد: پیکرها تحویل پزشکی قانونی شده تا علت مرگ کاملا مشخص شود؛ تیم‌های آتش‌نشانی نیز در محل حادثه مستقر هستند تا علت را پیدا کنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: دادستانی استان نیز ورود کرده و پرونده‌های قضایی تشکیل شده تا کارها طبق قانون و مقررات پیگیری شود.

وی با اشاره به وضعیت پایدار بیماران و ترخیص تدریجی آنان، عنوان کرد: با پزشکان گفتگو کردیم، مشکل خاصی وجود ندارد و از نظر کادر درمان و دارو و تجهیزات و ملزومات نیز در سطح استان کمبودی نیست و خدمت‌رسانی ادامه دارد.

کریمی با بیان اینکه بخش آی.سی.یو در مجاورت محل آتش‌سوزی قرار داشته است، تاکید کرد: آتش‌سوزی در داخل آی.سی.یو اتفاق نیفتاده و دودگرفتگی داشتیم و دود ناشی از حریق وارد این بخش شده است؛ البته پزشکی قانونی باید علت مرگ را مشخص کند، اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که فوتی‌ها بر اثر سوختگی نبوده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان فعلا شرایط مناسبی برای شروع خدمت ندارد، گفت: دودگرفتگی وسیع بوده و آتش‌سوزی در قسمت سرور و یو.پی.اس‌ها رخ داده و باید تعمیرات لازم انجام شود و سازمان آتش‌نشانی بررسی‌های کامل را انجام دهد و بیمارستان دوباره پروانه بگیرد و تاییدیه‌های ایمنی را دریافت کند و سپس به ارائه خدمت ادامه دهد.

کریمی با اشاره به پذیرش بیماران در اولین لحظات و آغاز خدمات‌رسانی درمانی، عنوان کرد: تعدادی از بیماران بستری در آی.سی.یو به واسطه بیماری اولیه و زمینه‌ای شرایط مناسبی نداشتند و به همین علت همچنان در آی.سی.یو بستری هستند؛ نه به دلیل دودگرفتگی و امیدواریم با پیگیری‌های کادر درمان بهبودی کامل پیدا کنند و مرخص شوند.

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی علل حادثه آتش‌‎سوزی بیمارستان قائم رشت

رئیس قوه قضاییه هم در پی حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان قائم (عج) رشت دستور رسیدگی به این حادثه را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در پی آتش‌سوزی بامداد سه‌شنبه در بیمارستان قائم (عج) رشت و جانباختن تعدادی از هم‌وطنان، حجت‌الاسلام‎ محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه طی دستوری خطاب به رئیس کل دادگستری استان گیلان بر حضور وی در صحنه حادثه و بررسی علل وقوع این آتش‌سوزی و شناسایی و تحت نظر قرار دادن خاطیان و مقصران احتمالی تاکید کرد.

در پیام رئیس دستگاه قضا ضمن همدردی با خانواده جانباختگان، بر لحاظ هر چه استوارتر و قوی‌ترِ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث این‌چنینی که سبب داغ‌دار شدن خانواده‌ها می‌شود، تاکید و تصریح شده است.

علت آتش سوزی بیمارستان رشت سریع‌تر روشن شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خانواده‌های جان باختگان و آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی بیمارستان رشت خواهان روشن شدن هرچه زودتر علت آتش سوزی این بیمارستان هستند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس در تذکری گفت: متاسفانه تعداد فوت شدگان حادثه آتش سوزی بیمارستان رشت به هشت نفر رسیده است. رسیدگی فوری برای علت و جلوگیری از آتش سوزی بیمارستان رشت حائز اهمیت است. هم‌چنین رسیدگی فوری به وضعیت سوختگان این حادثه لازم است. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر خانواده های جان باختگان و آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی بیمارستان رشت خواهان روشن شدن هرچه زودتر علت آتش سوزی این بیمارستان هستند.

دنیامالی: با خاطیان آتش سوزی در بیمارستان رشت برخورد شود

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان نیز خواستار برخورد با خاطیان در آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت شد.

به گزارش ایسنا، احمد دنیامالی در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: متأسفانه بر اثر آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت دچار 9 نفر فوت کردند و احتمال فوت افراد دیگر نیز وجود دارد. امیدوارم استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اخبار بیشتری را جهت تنویر افکار عمومی به مردم ارائه کند؛ از آقای مخبر به عنوان سرپرست ریاست جمهوری نیز دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کرده و با خاطیان برخورد شود.

وی با تاکید بر لزوم وجود معاینه فنی برای ساختمان‌ها گفت: باید ساختمان‌های حساس و مهم در راستای ضریب تاب‌آوری شهرها استانداردهای لازم را به صورت سالانه از مراجع ذینفع به صورت ممیزی شده دریافت کنند.

دنیامالی همچنین با اشاره به برنامه تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: متأسفانه این برنامه‌ریزی به گونه ای است که کاندیداها فقط به بیان مطالب خود در تلویزیون می پردازند و امکان سفر استانی ندارند؛ از نامزدها درخواست دارم تا برنامه ریزی برای سفرهای استانی داشته باشند.

بازدید میدانی معاون وزیر بهداشت در بیمارستان قائم رشت

معاون درمان وزیر بهداشت هم به منظور بررسی و ارزیابی دقیق از جزئیات حادثه آتش‌سوزی بیمارستان بین‌المللی قائم رشت، وارد این بیمارستان خصوصی شد.

دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، ۲۹ خردادماه با همراهی دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان به منظور بررسی و ارزیابی از کم و کیف گستردگی حریق به‌ وقوع پیوسته در بیمارستان خصوصی و بین المللی قائم رشت، در این بیمارستان حضور یافت.

وی در جریان حضور در محل آتش‌سوزی بیمارستان خصوصی قائم رشت، با کادر مدیریتی آن گفت‌وگو کرد و در جریان ابعاد حادثه این بیمارستان قرار گرفت.

معاون وزیر بهداشت با تقدیر از مدیران میدانی حاضر در محل وقوع آتش‌سوزی و همچنین عوامل امدادی و اورژانس، تعیین تکلیف و انتقال سریع بیماران بیمارستان قائم رشت به بیمارستان‌های رشت و حومه را مطلوب ارزیابی کرد.

کریمی با اشاره به خسارت‌های قابل توجه بیمارستان قائم رشت در پی این حریق گسترده، بر ضرورت بررسی دقیق و بهره‌مندی از تجارب این سانحه دردناک به جهت جلوگیری از حوادث مشابه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در پی آتش‌سوزی بامداد امروز بیمارستان قائم رشت تاکنون ۹ تن جان خود را از دست داده‌اند.

دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی آتش سوزی بیمارستان قائم رشت

در پی آتش سوزی بیمارستان قائم رشت و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرس کل استان گیلان نسبت به بررسی موضوع ماموریت داد.

به گزارش ایسنا، خدائیان ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به بازرس کل استان گیلان، به وی ماموریت داد ضمن حضور در صحنه و نظارت بر نحوه امدادرسانی و رسیدگی به وضعیت مصدومان، ابعاد مختلف حادثه را بررسی و نسبت به معرفی مقصرین احتمالی به مراجع قضایی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

بنابراین گزارش، آتش سوزی در بیمارستان قائم ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد امروز ۲۹ خرداد به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی رشت گزارش شد که تاکنون ۹ نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

شمار جان‌باختگان حریق بیمارستان قائم افزایش یافت

‌رئیس علوم پزشکی گیلان از افزایش شمار جان‌باختگان حریق مهیب بیمارستان قائم رشت خبر داد و با بیان این که ‌در همان ساعات اولیه هشت تن از این بیماران جان خود را از دست داده بودند، گفت: یک بیمار دیگر منتقله از بیمارستان قائم (عج) در مرکز آموزشی - درمانی رازی رشت جان خود را از دست است.

محمدتقی آشوبی ‌در جمع خبرنگاران، از افزایش شمار جان‌باختگان حریق بیمارستان قائم رشت خبر داد و گفت: یکی دیگر از بیماران اعزامی بیمارستان قائم رشت که اینتوبه بود جان خود را از دست داد.

وی افزود: شمار جان‌باختگان آتش‌سوزی بیمارستان قائم به ۹ تن افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به انتقال همه بیماران بیمارستان قائم رشت، افزود: در زمان بروز سانحه آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان حضور داشتند که با سرعت همگی آنها به بیمارستان‌های رشت و حومه منتقل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هنوز علت جان باختن بیماران بیمارستان قائم به صورت دقیق اعلام نشده، خاطرنشان کرد: پیکر جان‌باختگان این سانحه برای یافتن دلایل به پزشکی قانونی منتقل‌ شده است.

به گزارش ایسنا، آمار جان‌باختگان در ابتدای وقوع حریق ۹ تن اعلام شده بود که ساعاتی پیش اعلام شد ۸ کشته آمار صحیح جان‌باختگان است و به اشتباه ۹ نفر اعلام شده است. متاسفانه دقایقی پیش یک تن دیگر از بیماران اعزامی که اینتوبه بود فوت کرد و آمار جان‌باختگان هم‌اکنون ساعت ۱۲:۰۹ دقیقه ۹ نفر است.

دستور وزیر کشور درباره حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت

وزیر کشور هم طی تماس هایی با استاندار گیلان، دستورات لازم را جهت بررسی دقیق ابعاد حادثه و ایمنی بیمارستان قائم (عج) رشت صادر کرد.

به گزارش ایسنا، از لحظات اولیه سانحه در حوالی ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز سه شنبه، احمد وحیدی وزیر کشور در چند نوبت با استاندار و مسئولان استانی برای پیگیری و تسریع روند رسیدگی به مصدومان، ایمنی بیمارستان و نیز بررسی ابعاد و علل حادثه، تماس حاصل کرد.

وی همچنین در پیامی، درگذشت شماری از هموطنان در حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت را تسلیت گفت و از پیگیری‌های این وزارتخانه درباره روند و علت حریق خبر داد.

از بدو وقوع حادثه، قرارگاه عملیاتی انتقال، بستری شدن و ادامه درمان بیماران را به شکل اضطراری و فوری در دستور کار قرار داد و بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی مختلف از جمله بیمارستان‌های پورسینا، رازی، ولایت، حشمت، الزهرا، پیروز لاهیجان، پارس، آریا و بیمارستان صومعه‌سرا منتقل شدند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، بیمارستان خصوصی ۲۵۰ تختخوابی قائم (عج) رشت، حوالی ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز سه شنبه دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت این آتش سوزی کامل مهار شد. همچنین ۱۴۲ بیمار بستری در این بیمارستان به طور کامل به سایر مراکز درمانی منتقل شدند، اما تاکنون متأسفانه ۸ تن از بیماران جان باخته اند.

آتش‌سوزی تاکنون ۸ جان‌باخته داشته است

‌تعداد جان باختگان حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت ۹ نفر اعلام شده بود که درست نبوده و تعداد ۸ نفر در این حادثه جان‌باخته‌اند، یکی از فوتی‌های بیمارستان رازی رشت جزء جان باختگان حادثه اعلام شده بود که درست نیست.

دکتر محمدتقی آشوبی - رئیس علوم پزشکی گیلان-‌ در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات وقوع حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان خصوصی قائم (عج) رشت، اظهار کرده بود: به محض اطلاع از وقوع حادثه در بامداد امروز، ۲۹ خردادماه اقدام به اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۳ دستگاه آمبولانس به محل کردیم.

وی با بیان اینکه کلیه بیماران به بیمارستان‌های رشت و حاشیه منتقل شدند، افزود: متاسفانه هشت نفر جانشان را از دست دادند و پزشکی قانونی به زودی علت دقیق فوت را اعلام خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۷ بیمار در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: اسامی بیماران مشخص بوده و به خانواده‌ها اعلام شده است.

آشوبی با اشاره به تداوم اقدامات درمانی برای بیماران، گفت: بیشتر فوتی‌ها بیماران بدحال و بستری در بخش‌های ویژه بودند؛ همچنین پنج نوزاد داشتیم که به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت منتقل شدند و حالشان خوب است.

وی با بیان اینکه تعدادی از بیماران همچنان در آی.سی.یو و سی.سی.یو بستری بوده و تحت مراقبت هستند، عنوان کرد: تلاش‌ها ادامه دارد تا تعداد فوتی‌ها افزایش پیدا نکند.

رئیس علوم پزشکی گیلان یادآور شد: بر اساس بررسی‌های اولیه حریق بیمارستان قائم(عج) رشت از اتاق یو.پی.اس و تأسیسات برق در طبقات زیرین بیمارستان شروع شد.

به گزارش ایسنا، اسامی جانباختگان تا این لحظه ابوطالب صادقی، زهرا قربان شیرودی، صغری صفری، معصومه اصغرنیا، محمد منتظری، شهبانو راحت پیشه، آسیه جعفرزاده و لیلا جعفری بوده است.

پزشکی قانونی در حال بررسی اجساد حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت است

رئیس کل دادگستری استان گیلان هم گفت: مرگ بیماران بیمارستان قائم رشت «قتل غیر عمد» تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در رابطه با حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت گفت: به محض وقوع حادثه دادستان مرکز استان به همراه یکی از معاونین در محل حضور پیدا کردند و از نزدیک موضوعات حقوق و قضایی حادثه را دنبال کردند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان افزود: تا کنون ۸ نفر از بیماران که در ICU بیمارستان بستری بودند، فوت کردند و ۱۲۰ نفر نیز به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند. پزشکی قانونی نیز در حال بررسی اجساد و بررسی علت تامه فوت است؛ که این موضوع جرم‌انگاری نیز شده است و قتل غیر عمد تلقی می‌شود.

وی گفت: علت وقوع حادثه با دستور قضایی توسط مسئولان امر از جمله آتش نشانی در حال بررسی است.

فوت ۹ نفر در جریان حریق بیمارستان قائم رشت

‌رئیس علوم پزشکی گیلان صبح امروز گفت: از ۱۴۲ بیمار بستری در بیمارستان آتش گرفته قائم رشت، ۹ فوتی داشتیم.

دکتر محمدتقی آشوبی ‌در گفت وگو با خبرنگاران، درباره حادثه آتش سوزی مهیب بامدادی در بیمارستان ۲۵۰ تختخوابه قائم(عج) رشت، اظهار کرد: این بیمارستان در زمان وقوع حادثه ۱۴۲ بیمار بستری داشته است.

وی با اشاره به حضور به موقع همه نیروهای امدادی استان از جمله اورژانس در محل حادثه، افزود: پس از دریافت گزارش ۲۳ کد را اعزام کردیم که شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۳ دستگاه آمبولانس بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انتقال بیماران به بیمارستان های دولتی و خصوصی استان خبر داد و گفت: ۱۱۸ بیمار هم اکنون در سطح استان بستری شدند.

آشوبی با اشاره به انتقال بیماران بدحال به بیمارستان های دولتی، اضافه کرد: از همان دقایق نخست وقوع حریق در بیمارستان، قرارگاه عملیاتی به منظور انتقال، بستری و ادامه درمان بیماران در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از زمان اطلاع به اورژانس تا صبح امروز همزمان با عملیات اطفا، عملیات انتقال بیماران آغاز شد، افزود: متاسفانه ۹ تن از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

رئیس علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: ۲۸ نفر به پورسینا، ۴۴ نفر به رازی، هفت نفر به ولایت، ۱۸ نفر به حشمت، دو نفر به الزهرا، یک نفر به پیروز لاهیجان، ۱۰ نفر به بیمارستان پارس، یک نفر به آریا و سه نفر به صومعه سرا منتقل شدند.

آتش‌سوزی در بیمارستان بین‌المللی قائم رشت/ دستور ‌استاندار گیلان بر انجام خدمات به حادثه دیدگان

‌دستور ویژه استاندار گیلان بر انجام خدمات به موقع به حادثه دیدگان

‌استاندار گیلان نیز با حضور در محل حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم(عج) رشت، بر انجام خدمات به موقع و رسیدگی ویژه حادثه دیدگان تاکید کرد.

اسدالله عباسی امروز، ۲۹ خردادماه در پی وقوع حریق در بیمارستان قائم(عج) رشت در محل حادثه آتش‌سوزی حاضر شد و در جریان موضوع قرار گرفت و پیگیر وضعیت حادثه دیدگان و مجروحان این آتش سوزی شد.

آتش‌سوزی در بیمارستان بین‌المللی قائم رشت/ دستور ‌استاندار گیلان بر انجام خدمات به حادثه دیدگان

وی به محض حضور در محل حادثه در جریان آخرین اقدامات اطفای حریق و چگونگی انتقال بیماران به مراکز درمانی قرار گرفت و در همین راستا به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز دستوراتی را صادر کرد.

همچنین با دستور استاندار گیلان بررسی ابعاد مختلف این حادثه و علت وقوع حریق در بیمارستان قائم(عج) رشت در دستور کار نهادهای امدادی و آتش‌نشانی قرار گرفت.

آتش‌سوزی در بیمارستان بین‌المللی قائم رشت/ دستور ‌استاندار گیلان بر انجام خدمات به حادثه دیدگان

عباسی، استاندار گیلان همچنین با حضور در بیمارستان های پورسینا، حشمت و رازی رشت ضمن عیادت از بیماران منتقل شده از بیمارستان قائم(عج) به این مراکز درمانی، در جریان چگونگی ارائه خدمات به آنان قرار گرفت.

آتش‌سوزی در بیمارستان بین‌المللی قائم رشت/ دستور ‌استاندار گیلان بر انجام خدمات به حادثه دیدگان

ابعاد مختلف حریق بیمارستان قائم رشت در حال بررسی است

‌استاندار گیلان، با اشاره به اینکه تمامی بیماران بیمارستان قائم(عج) به مراکز درمانی دیگر منتقل شدند، گفت: ابعاد مختلف حریق بیمارستان قائم(عج) رشت در حال بررسی است.

عباسی‌ ‌با بیان اینکه بلافاصله پس از شنیدن خبر وقوع آتش سوزی با مدیران مربوطه در محل حاضر شدیم، اظهار کرد: بیماران بیمارستان به بیمارستان های دیگر منتقل شدند.

وی با اشاره به حضور به موقع آتش نشانی و هلال احمر و نیروهای محلی و بسیجی و انتظامی، از اطفای حریق و کنترل آتش خبر داد و تصریح کرد: شاهد دود متصاعد شده در فضاهای مختلف بیمارستان بودیم و قطعی تاسیسات از جمله آب و برق موجب انتقال بیماران شد.

استاندار گیلان تعداد بیماران بستری را ۱۴۲ نفر دانست که کاملا منتقل شدند و گفت: پرونده‌های بیماران را متناسب با بدحال بودن و جراحی شدن و... رسیدگی کردیم.

عباسی با اشاره به حضور به موقع فوریت های پزشکی همراه با آمبولانس و اتوبوس های ویژه جهت انتقال بیماران، یادآور شد: این اقدامات موجب شد آتش مشتعل نشود و بیماران و پرسنل بیمارستان آسیب نبینند.

وی با بیان اینکه وضعیت بیماران منتقل شده به مراکز درمانی دیگر در حال بررسی است، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان اطلاعات بیشتر درباره بیماران منتقل شده به بیمارستان‌های رشت را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha